Nový Rapid je realitou, ale zatím jen pro jeden trh
Jak dobře víme, na našem trhu si tento model už nekoupíme a jeho místo nepřímo převzala Scala. Nicméně, ne každý trh je stejný, a proto nebylo možné malý kompakt přinést všude. Jsou státy, kde je Rapid natolik oblíbený, že si ho automobilka nemohla dovolit vyškrtnout z nabídky.
Právě takovým státem je i Rusko, kde se “levnější” Octavia těší velké oblibě. Dokonce takové, že Škoda před pár dny oficiálně představila druhou novodobou generaci Rapidu. Už předem bylo známo, že se bude novinka výrazným způsobem inspirovat právě naší Scale. Kromě toho měli zůstat proporce auta nezměněny, což se nakonec i potvrdilo. Rapid druhé generace tedy přináší přední část, která je výrazným způsobem odvozena od Scaly. Jediným rozdílem je pravděpodobně jen mírně přepracován otvor v okolí mlhovek.
Zadní světla musela být přizpůsobena proporcím vozu a dá se tedy říci, že zadek se více podobá modelu Kamiq. Nejzásadnější změnou, kterou měl nový Rapid přinést, měla být karoserie typu sedan. Škoda naštěstí odpustila od těchto plánů, a tak staro-nový model zůstává s karoserií liftback.
Moderna se nedotkla pouze exteriéru vozu, ale také jeho interiéru. Ten se nese v novém jazyce Škody, kde je dominantou volně stojící displej. Rapid také přináší digitální přístrojový štít, což je pro tento model absolutní novinka. Kromě toho se modernizace dotkla i vyhřívaného volantu, který nyní vychází z toho, který automobilka představila v nové Octavii. Novinkou je i vyhřívané čelní sklo. Jelikož se nových věcí na palubě Rapidu nachází poměrně dost, Škoda si musela uhlídat jeho cenu na přibližně stejné úrovni.
Z toho důvodu se pod kapotou nachází atmosférický agregát 1,6 MPI s výkonem 66 respektive 81 kW. Jeho hlavní kombinací má být 5-stupňový manuál, ale na výběr za příplatek bude i automat DSG. Některé informace dokonce hovoří o tom, že v budoucnu by se nový Rapid mohl dočkat i motoru 1,4 TSI. Do prodeje se novinka dostane již relativně krátce po představení. V showroomech ji budou moci zákazníci vidět už v prvním čtvrtletí 2020.
« Test Hyundai Kona Hybrid. Český exhibicionista překvapuje Vánoční stromek na střeše auta se může stát projektilem »