Nový Mercedes SL65 AMG – konečně zase pořádný motor!
Mercedes nám poslední dobou dělá čím dál větší radost. Navzdory modelům BMW s trojitě přeplňovaným hyperdieselem, Mercedes oznámil, že nic podobného do své AMG divize v blízké budoucnosti cpát určitě nebude.
Co nám ale udělalo radost ještě dvakrát větší, je představení nového Mercedesu SL AMG. Ano, i když SL63 AMG s osmiválcem už nějaký ten měsíc kouká na svět, potěšilo nás, že ani velkoobjemovým motorům zdaleka neodzvonilo ani v dnešní eko-pomatené době.
Pod kapotu tohoto na pohled krásného roadsteru se totiž usadila šestilitrová V12 se dvěma turbodmychadly, jež každé z nich plní řadu šesti válců. Tenhle bestiální motor dává výkon 630 koní a točivý moment musel být elektronicky omezen na (i tak) maniakálních 1000 Nm, aby to náhodou neroztrhalo převodovku. Krouťák Vám bude k dispozici od 2 300 ot./min. a bude trvat dalších 2 000 ot.
Ke zrychlení na 100 km/h za 4 sekundy dopomůže také sedmistupňová automatická převodovka AMG SpeedShift 7G-Tronic se sedmi rychlostními stupni a s možností sekvenčního řazení. Podle nálady a chuti si budete moci zvolit čtyři nastavení, které ovlivní chování samotné převodovky. Půjde o režimy: Efficiency (C), Sport (S), Sport plus (S+) a možnost manuálního řazení (M) za pomocí pádel pod volantem.
Maximální rychlost bude tradičně omezena na 250 km/h, ale za příplatek Vám Mercedes omezovač posune na 300 km/h. Spotřeba by se měla pohybovat okolo 11,5 litru na 100 kilometrů jízdy. Pevná skládací střecha se dostane do prostoru kufru během 20 sekund, a tak si budete moci užívat té “AMG rychlosti” i s větrem ve vlasech.
I když se hmotnost oproti předchůdci rapidně snížila, stále činí skoro 2 tuny (konkrétně 1950 kg), ale každé kilo dolů se počítá.
Prodávat se tenhle roadster začne v září, a to nejdříve na německém trhu. Cena je stanovena na 235 334 Euro, což je v přepočtu (vzhledem k proměnlivému kurzu) cca 5,8 milionu korun. Není to zrovna levné, ale jen si představte ten hromový, burácející zvuk.
.« TEST SsangYong Korando – Znovuzrození Mercedes G65 AMG – Offroad pro Chucka Norrise? »