Nový Mercedes-Benz třídy M oficiálně představen
A je to tady! Po šesti letech představila německá automobilka Mercedes-Benz zcela novou generaci luxusního SUV, M-Class.
I nový model se řídí tradicí postupného zvětšování vnějších rozměrů a ten tak nově nabídne maximální délku 4,8m při výšce 1,8m a šířce 1,93. Nejsou to však jen vnější rozměry, které budí pozornost. Největším lákadlem je totiž zcela nová přední část vozu, jež je opticky nižší a dynamičtější než u současné generace. Na předních blatnících začíná výrazný prolis karoserie, který se táhne až k zadním světlům. Ty jsou větší a zasahují do boků karoserie.
Přesto však rozdíl ve vnějším designu není nikterak markantní. To interiér nám udělal mnohem větší radost. Dle výrobce se v atraktivním interiéru zlepšila jak kvalita zpracování, tak kvalita použitých materiálů. Přístrojová deska si vzala příklad z vrcholné třídy S a nabízí tak širokou možnost individualizace s možností obložení palubní desky dřevem nebo hliníkem. Mezi další novinky patří širší středová konzole, aktualizovaný systém COMAND a panoramatické střešní okno.
Ze začátku výroby nové generace budou mít zákazníci na výběr ze tří pohonných jednotek. Základní verzi bude reprezentovat ML 250 Bluetec. Jedná se o 2,1litrový čtyřválcový diesel, jež dokáže vyprodukovat 150kW (204 koní) a 500Nm točivého momentu.
Pokud se však někomu zdá být čtyřválcový motor na tak veliký vůz příliš slabou kubaturou, může si vybrat silnější šestiválec ML 350 Bluetec, který disponuje objemem 3,0litru a výkonem 190kW (258 koní) a 619Nm točivého momentu. A přestože se nebude jednat o žádného rychlíka, nabídne zrychlení z nuly na 100km/h okolo 7,5 vteřiny a maximální rychlost 224km/h.
Na své si také přijdou fanoušci benzinových motorů. Zatím jediným zástupcem je ML 350 BlueEFFICIENCY. Tedy šestiválec o objemu 3,5litru a výkonu 225kW (306 koní) a 370Nm točivého momentu. A ačkoliv je ve sprintu o několik desetin pomalejší než jeho naftový ekvivalent, maximální rychlost činí až 235km/h. Bez ohledu na vybranou motorizaci bude zákazníky hýčkat automatická převodovka 7G-Tronic Plus a systém pohonu všech kol.
A nebyl by to Mercedes-Benz, aby nebyl prošpikovaný tou nejlepší technologií. Nabídne jak vzduchové odpružení, tak systém nočního vidění Assist Plus, systém upozornění vyjetí z jízdního pruhu, Distronic Plus, Blind Spot Assist a také systém aktivního parkovacího asistenta.
Výroba nové třídy M začne o letošních prázdninách a první zákazníci si své vozy budou moci vyzvednout v listopadu. Na oficiální ceník si budeme muset ještě chvíli počkat.
.