Nový Mercedes-Benz třídy G se detailně představuje
Nový Mercedes-Benz třídy G se představuje v nejlepší formě. Nastupující nejnovější verze legendárního terénního vozidla přesvědčí v terénu i na silnici, za všech provozních podmínek, svými výkony, moderními asistenčními systémy, vynikajícími jízdními vlastnostmi a bezpečností. Zároveň nový podvozek s jízdními režimy DYNAMIC SELECT, režimem „G-Mode“ a třemi 100% uzávěrkami diferenciálů zlepšuje jak jízdní komfort, tak i agilitu – na každém povrchu.
„Nová třída G posouvá laťku ve všech důležitých oblastech ještě o kus výš – z hlediska provozních vlastností na silnici i mimo zpevněné cesty, jakož i komfortu a telematiky. Naše ‚služebně nejstarší‘ modelová řada je tak nejlépe připravena k tomu, aby navázala na úspěchy svých předchůdců. Zkrátka: Nové ‚G‘ zůstává ‚G‘, jen je ještě lepší,“ zdůrazňuje Ola Källenius, který má v představenstvu společnosti Daimler AG na starosti koncernový výzkum a vývoj divize Mercedes-Benz Cars.
Vývoj nové třídy G byl pro tým enormně náročný. „Technicky zdokonalit ikonu, jakou je třída G, bylo výzvou a zároveň i příležitostí. Každý díl a každý šroubek byl podroben důkladnému přezkoumání,“ vysvětluje Dr. Gunnar Güthenke, vedoucí produktové oblasti terénních vozidel ve společnosti Mercedes-Benz. „U karoserie jsme hlavní pozornost věnovali zvýšení tuhosti vozidla a spojením podvozku a hnacího řetězce s žebřinovým rámem.“
Cena nové třídy G zůstává na úrovni předchůdce. Nabídka zahrnuje mnoho nových prvků výbavy, jako jsou světlomety s technikou LED, řada asistenčních systémů, velmi kvalitní interiér s čalouněním sedadel kůží a nový podvozek. Náročným zákazníkům poskytnou ještě více exkluzivity prvky výbavy na přání, jako je interiér Exklusiv Plus s čalouněním vnitřních výplní dveří kůží.
Třída G, luxusní terénní vůz Mercedes-Benz, je již dávno považována za designérskou ikonu. Od roku 1979 nedošlo k žádným zásadním změnám vnějšího vzhledu tohoto modelu. Kultovní prvky plní dodnes specifické funkce a propůjčují třídě G jedinečný charakter. Tyto prvky nalézají uplatnění také v nové třídě G: Jedná se o markantní kliky dveří a charakteristický zvuk při zavírání, robustní vnější ochranné lišty, exponované náhradní kolo na zadních dveřích a nápadné ukazatele směru. Ve spojení s hranatou siluetou propůjčují tyto mimořádné detaily terénnímu vozidlu výjimečný vzhled.
Zdokonalený design třídy G vychází z filozofie smyslné čistoty tvarů a zároveň zůstává věrný charakteru původního originálu. Nová generace od něj přebírá například také vně uložené závěsy dveří a tvarové řešení kapoty motoru. Po desetiletí technicky neustále zdokonalovaná, vizuálně však takřka nezměněná terénní ikona vstupuje po aktuální modernizaci do nové éry – po technické i formální stránce. Nová třída G je o 53 milimetrů delší a o 121 milimetrů širší. Na silnici i v terénu vzbuzuje proto ještě větší pozornost. Nová třída G vypadá ještě více než dosud, jako by byla vytesána z jednoho kusu materiálu. Veškeré plochy jsou ještě napnutější a popřípadě výrazněji klenuté, přičemž kvalita povrchových úprav byla znovu zvýšena. Z toho vyplývají užší, preciznější spáry a harmoničtější přechody. Navíc byly podběhy kol a nárazníky ještě lépe integrovány do karoserie, a ztrácejí tak charakter dodatečně namontovaných dílů.
Zatímco exteriér si ponechal kultovní klasický vzhled, obdržela třída G zcela nově navržený, moderní interiér, který jako zrcadlový obraz exteriéru nově interpretuje geny klasického modelu. Třída G svým terénním charakterem a velmi kvalitní luxusní výbavou odjakživa kombinuje dva extrémy v harmonické symbióze. Na první pohled i dotek je patrné, že v interiéru jsou použity pouze velmi kvalitní materiály. Každý detail je řemeslně zpracován s maximální pečlivostí. Po nastoupení do třídy G objeví cestující uvnitř vozu mnoho stylistických motivů exteriéru. Například tvar kruhových světlometů, který se zrcadlí v bočních výdeších ventilační soustavy. Nebo uspořádání ikonických ukazatelů směru, které přebírají kryty reproduktorů. Pro třídu G je typické madlo před sedadlem spolujezdce nebo chromováním odlišený ovládací prvek tří uzávěrek diferenciálů. Oba detaily byly pečlivě optimalizovány a zůstávají zachovány jako charakteristické prvky.
Mimořádně přehledná a zcela nově navržená přístrojová deska standardně zahrnuje nadčasové analogové kruhové přístroje situované v tubusech. Fanoušci klasických kruhových přístrojů tedy nebudou zklamáni ani v nové třídě G. Stejně jako v nových modelech třídy E a třídy S je na přání dodáván panel sdružených přístrojů v podobě velkého displeje s virtuálními přístroji v přímém zorném poli řidiče a centrálním displejem nad středovou konzolou. Oba 12,3“ displeje vizuálně splývají pod společným krycím sklem v širokoúhlý panel přístrojů. Řidič má na výběr tři různé styly zobrazení – „klasický“, „sportovní“ a „progresivní“ – a kromě toho si může individuálně vybírat pro něj důležité informace a náhledy.
Díky haptickým impulzům a dodatečným zpětným potvrzením z reproduktorů může řidič používat dotykovou plochu s otočným ovládacím tlačítkem na středové konzole, aniž by musel odvracet zrak od vozovky. Tlačítka přímé volby před otočným ovládacím tlačítkem pro často používané funkce a na přání dodávaná ovládací lišta pro asistenční systémy nad otočným spínačem světlometů doplňují nabídku ovládacích prvků. Řidič sedí blízko čelního okna, a za volantem si tak může užívat velmi dobrého výhledu všemi směry.
V terénu: legenda překonává sama sebe
Nadřazeným cílem pro vývoj bylo nově definovat kvalitu jízdních vlastností jak na silnici, tak i v terénu. Tohoto cíle bylo dosaženo. Nová třída G je v terénu ještě zdatnější a na silnici výrazně agilnější, dynamičtější a komfortnější než předchůdce. „Géčko“ tedy zůstává pravým „Géčkem“ – mimo jiné díky standardnímu žebřinovému rámu, třem stoprocentním uzávěrkám diferenciálů a redukčnímu převodu LOW RANGE.
Nový podvozek vznikl ve spolupráci mezi společnostmi Mercedes-Benz G GmbH a Mercedes-AMG GmbH. Výsledkem je nezávislé zavěšení předních kol na dvojicích příčných ramen v kombinaci s tuhou zadní nápravou. Inženýři přitom museli bojovat o každý milimetr, protože průchodnost terénem vyžaduje v neposlední řadě také co největší světlou výšku. Rozhodujícím způsobem k tomu přispívá vyšší uložení náprav. Dosažení cílů z hlediska robustnosti si vyžádalo montáž výztuhy mezi „věžemi“ pro uložení pružicích a tlumicích jednotek v motorovém prostoru.
Komponenty přední nápravy s dvojicemi příčných ramen jsou připevněny přímo k žebřinovému rámu, bez použití pomocného rámu. Body uchycení spodních příčných ramen na rámu jsou uspořádány do Z a umístěny v nejvyšší možné poloze. Toto uspořádání zaručuje vynikající jízdní vlastnosti mimo kvalitní silnice. Speciálně pro třídu G vyvinutá nová konstrukce přední nápravy je tak robustní, aby byly nejen zachovány, ale v řadě parametrů dokonce i překonány legendární provozní vlastnosti předchůdce v terénu.
Třída G s touto výbavou nabízí velký potenciál pro maximální průchodnost a radost z jízdy v terénu, mimo jiné i díky světlé výšce 270 milimetrů v úrovni rozvodovky přední nápravy. Následující hodnoty hovoří samy za sebe:
– stoupavost až 100 % na odpovídajícím povrchu
– světlá výška mezi nápravami, plus 6 milimetrů, nyní 24,1 cm
– maximální brodivost nyní 70 cm při průjezdu vodou a blátem, což je o 10 centimetrů více než dosud
– stabilní jízda při bočním náklonu 35°, plus 7°
– nájezdový úhel vzadu: 30°, vpředu: 31°, plus 1°
– přechodový úhel: 26°, plus 1°
Díky nezávislému zavěšení předních kol bylo možné zvýšit tuhost přední části karoserie. Věže pro uložení pružicích a tlumicích jednotek v motorovém prostoru spojuje nyní výztuha, což zvyšuje torzní tuhost žebřinového rámu. Nová tuhá zadní náprava je na rozdíl od předchůdce vedena čtyřmi podélnými rameny na každé straně a v příčném směru ustavena panhardskou tyčí. Normální jízda na silnici je díky tomu ještě komfortnější. Bezpečné jízdní vlastnosti v terénu, i v extrémních situacích, zaručuje dráha propružení při stlačení/roztažení tlumiče 82/142 milimetrů vzadu, stejně jako světlá výška 241 milimetrů pod zadní rozvodovkou.
Pro přenos hnací síly byla samočinná převodovka 9G-TRONIC s kapalinovým měničem momentu přizpůsobena specifickým požadavkům terénní ikony. Speciální softwarovou aplikací zkrátili vývojáři doby řazení i reakční doby devítistupňové převodovky. Velké rozpětí převodů zvyšuje díky jízdě s nižšími otáčkami komfort, snižuje hlučnost a zároveň i spotřebu paliva.
« Hybridní AMG je realitou. Mercedes-AMG CLS 53 má 320 kW a filtr pevných částic MINI modernizuje své modely: 3dveřové, 5dveřové a Cabrio »