Nový Mercedes-Benz třídy C oficiálně odhalen
Mercedes se konečně vytasil s novou třídou C po řadě úniků na web. Jelikož už nejde o nejmenší sedan v nabídce značky s trojcípou hvězdou ve znaku, muselo dojít k jeho většímu vymezení oproti CLA. Céčko tak narostlo do dvou rozměrů, konkrétně na délku o 95 mm na 4686 mm, na šířku o 40 mm na 1810 mm a na výšku zůstalo na 1442 milimetrech. 80 mm z délkového přírůstku připadlo na rozvor, který tak povyrostl na 2840 mm a objem kufru vyškočil na 480 litrů.
Design exteriéru se sjednotil se svými většími bratry, třídami E a S. Zkrátily se přední i zadní převisy a spolu s delší kapotou tak nyní auto vypadá mnohem sportovněji, přední i zadní světla získala LED techniku. Uvnitř je také všechno jinak, interiér působí mnohem luxusněji a materiály, ze kterých je vyroben, stojí na špičce segmentu. Tady by se například BMW mohlo velmi přiučit. Na středové konzoli ubylo tlačítek díky jejich integraci do rozhrani multimediálního systému zastoupeného displejem vystouplým z horní hrany přístrojové desky.
Nová třída C vyjíždí na platformě MRA, díky čemuž se podařilo na hmotnosti uspořit až 100 kg v závisloti na výbavě a motorizaci. Zároveň byla snížena spotřeba až o 20% bez ovlivnění výkonů motorů. Půjde také o první mercedes střední třídy nabízený se vzduchovým odpružením na obou nápravách s nastavitelným účinkem tlumení. I standartní ocelové odpružení půjde nastavit do třech režimů – comfort, comfort se sportovnějším pocitem a sport, který sníží světlou výšku vozu o 15mm.
Zezačátku budou v nabídce tři motorizace. Jediná naftová jednotka s označením C220 BlueTEC bude mít výkon 125 kW a kroutící moment 400 Nm. Kombinovaná spotřeba bude činit pouze 4l /100 km a na 100 km/h s ní zrychlíte za 8,1 vteřiny. Základní benzínový motor ponese název C180, přeplňovaná 1,6 zvládne až 115 kW a 250 Nm se spotřebou 5l /100 km a akceleraci na 100 km/h za 8,2 vteřiny. Výkonnější zážehový motor C200 ze dvou litrů objemu dostane 135 kW a 300 Nm se spotřebou 5,3l /100 km a 100 km/h dá za 7,5 vteřiny.
Krátce po zahájení prodeje pak přijdou další motory, například benzínové 1,6 s výkony 85 a 100 kW nebo naftové 2,2 s výkony 85, 125 a 150 kW. V přípravě je také hybrid kombinující naftový motor a elektromotor s kombinovanou spotřebou 3,9 l/100 km. Řadit budete moci buď pomocí nově vyvinuté šestitupňové manuální převodovky nebo samočinné sedmistupňové 7G-TRONIC PLUS. Za příplatek dostanete pohon všech kol 4MATIC a spoustu různých jízdních asistentů, jako například čtení dopravních značek nebo asistenta pro dálková světla.
Základní cena bude v Německu začínat na 33 558 EURech za model C180, C200 potom na 36 414 EURech a za C220 BlueTEC dáte minimálně 38 675 EUR.
« Rozpory kolem BMW M7 BMW řady 2 Active Tourer nafoceno bez maskování! »