Nový Jaguar XF odhalen – Vypadá skvěle!
Jaguar dnes konečně odhalil první fotografie, videa a informace o nejočekávanějším modelu, novém XF. Je lehčí, výkonnější a úspornější.
Design a karoserie
Nový Jaguar XF zcela omladil svůj design, po stylistické stránce tu jsou zajímavé full led-diodové světlomety (za příplatek), mohutná maska, krásně tvarovaná kapota, víko kufru je položeno nezvykle nízko a protáhlé světlomety kopírují led-linku F-Typu, prostě to auto vypadá božsky. Zajímavé jsou však jiné změny, vůz je o 7 mm kratší a o 3 mm nižší než předchůdce, jenže rozvor narostl na 2690 mm (to je o 51 mm více), což je opravdu skvělá zpráva. Vůz tak bude klidnější a lépe ovladatelných na klikatých cestách. Koeficient odporu tu činí 0.26, takže hučení při vysokých rychlostech, zvýšená spotřeba kvůli odporu vzduchu, to tu neexistuje.
Hmotnost a podvozek
Auto zhublo úctyhodných 190 kilogramů a oproti nejlehčímu konkurentovi má o 80 kilogramů méně. Torzní tuhost se zvýšila o 28% a rozložení hmotnosti je 50% vpředu a 50% vzadu, což je v této třídě nevídané! Všechny tyto drobnosti napomůžou skvělému podvozku, co nejelegantněji a nejsvižněji projíždět zatáčky a žehlit nerovnosti. Vpředu používá dvojité lichoběžníkové zavěšení a vzadu nápravu Integral Link, pokud si však připlatíte, ani adaptivní tlumiče nejsou problémem. Pohon všech čtyř kol je za příplatek samozřejmostí.
Interiér
Interiér vypadá, jak je u Britů zvykem, parádně. Zmizela nepotřebná tlačítka a středový panel je směrován přímo na řidiče. Vévodí mu velký dotykový TFT displej o rozměru 10.2 palce (za příplatek 12.3 palce). Infotainment má nový systém InControl Touch a je poháněn čtyřjádrovým procesorem. V nabídce je i 825 wattová hudební soustava se 17 reproduktory. Volič převodovky je skryt ve středovém panelu, jako vyjíždějící kolečko. Vše je pokryto kůží a vyklápěcí výdechy klimatizace jen utvrzují dojem, že se jedná o opravdový prémiový automobil.
Vznětové motory
Nejslabším motorem v nabídce je 120 kW (163 koňový) vznětový čtyřválec INGENIUM o objemu 2.0 litru s točivým momentem 380 Nm. Ten lze jako jediný kombinovat s šestistupňovou manuální převodovkou a zároveň se stává nejúspornějším agregátem ve svojí kategorii. Spotřeba činí 4 litry na 100 kilometrů a emise CO2 jsou pouze 104 g/km. Silnějším bráška o stejném objemu se chlubí výkonem 132 kW (180 koní) a točivým momentem 430 Nm, spotřeba je téměř totožná. Vrcholem naftových motorů je dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.0 litru s výkonem 221 kW (300 koní) a s točivým momentem 700 Nm.
Zážehové motory
Mezi zážehovými motory najdeme twin-turbem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, ten nabízí výkon 177 kW (240 koní). Druhým benzínovým agregátem je základní, kompresorem přeplňovaná jednotka původem z F-Typu. Tento třílitr vyprodukuje 250 kW (340 koní). Silnější srdce z F-Type V6S pak ze stejného, jen lehce vyladěného motoru dostane 279 kW (380 koní) a 450 Nm točivého momentu. Později by se mohla ukázat i verze s označením R, která se pochlubí kompresorem přeplňovaným osmiválcem z F-Type R.
Pohon
Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou a posílají výkon na zadní kola, za příplatek u vybraných motorizací a na vybraných trzích na všechna čtyři.
Výroba a představení
Vyrábět se bude v továrně Castle Bromwich, kde se rodí i modely F-Type a XE. Svojí světové premiéry se nové XF dočká 1. dubna na autosalonu v New Yorku, kde se dozvíme zbytek potřebných informací.
Přečtěte si také test ostrého Jaguaru XF R a ojetiny XF 2.7D!
« Proč Hyundai používá reklamní taktiky, které nepotřebuje? 10 nejkrásnějších elegánů historie »