Nový Hyundai i10 přichází na český trh
Hyundai přichází na český trh s novou generací modelu i10, který vyniká mladistvým a atraktivním designem, velmi kvalitním interiérem a úrovní výbavy a bezpečnosti obvyklé pouze ve vyšších segmentech. Byl navržen a zkonstruován v Evropě, kde se pro evropské zákazníky i vyrábí.
Nová generace i10 s vnější délkou 3665 mm patří mezi nejdelší vozy ve svém segmentu a má jeden z nejprostornějších a nejpraktičtějších interiérů ve svém segmentu. Svou vnitřní prostorností se tak posouvá až do vyššího segmentu B. Inovativní uspořádání interiéru umožnilo vytvořit největší objem zavazadlového prostoru v segmentu (252 litrů se vzpřímenými zadními sedadly a 1046 litrů se sklopenými zadními sedadly) a největší celkový prostor pro nohy vpředu a vzadu (1890 mm).
Nová generace i10 dostala proto do vínku celou řadu prvků výbavy nabízených obvykle jen pro vozy segmentů B nebo C. Mezi luxusnější prvky výbavy patří tempomat s nastavitelným omezovačem rychlosti a ovládacími prvky na volantu, vyhřívaný kůží obšitý volant a přední sedadla, asistent pro rozjezd do svahu, bezklíčkové startování a vstup do vozu, světlomety LED pro denní svícení a plně automatická klimatizace.
Hyundai dává zájemcům o novou generaci i10 na výběr dva vyspělé zážehové motory, které pohání přední kola prostřednictvím pětistupňové mechanické nebo čtyřstupňové samočinné převodovky.
Pohonné jednotky pro novou generaci i10 se zdvihovým objemem 1,0 litru a 1,25 litru pocházejí z oblíbené řady motorů Hyundai „Kappa“. Tříválec dosahuje ze zdvihového objemu 998 cm3 nejvyššího výkonu 48,5 kW (66 k) při 5500 min-1, zatímco maximum točivého momentu 94 N.m je k dispozici od 3500 min-1. Tato jednotka se bude na přání dodávat přímo z výroby ve verzi na LPG. V této podobě je nejvyšší výkon 49 kW (67 k) při 6200 min-1 a maximální točivý moment 90 N.m při 3500 min-1. Čtyřválcový motor o zdvihového objemu 1248 cm3 má výkon 64kW (87k) při 6000 min-1 a maximální točivý moment 120 N.m při 4000 min-1.
Prvky aktivní bezpečnosti, jako je elektronicky řízený stabilizační systém (ESC) a řízení stability vozidla (VSM), se poprvé u vozu Hyundai segmentu A dodávají ve standardní výbavě, což platí i pro systém sledování tlaku vzduchu v pneumatikách.
Pozoruhodný seznam standardní výbavy nové generace i10 v oblasti pasivní bezpečnosti zahrnuje šest airbagů – dva čelní, dva boční a dva okenní – které nabízejí cestujícím v případě kolize vynikající ochranu. Součástí standardní výbavy je rovněž detekce nepřipnutého bezpečnostního pásu na všech místech a automatické centrální zamykání.
Důvěru společnosti Hyundai Motor v kvalitu své evropské výroby dokládá 5letá komplexní záruka Hyundai pro novou generaci vozů i10. Součástí bezkonkurenčního záručního paketu je 5letá záruka bez omezení ujetých kilometrů, 5 let asistenční služby zdarma a 5 let kondičních prohlídek zdarma.
Cena nového modelu Hyundai i10 začíná na 229 990,- Kč.
« BRZ/GT86 kabriolet nebude Nový Macan je Porsche v každém detailu »