Nový Ford Focus RS
Nejostřejší hot-hatch od Fordu je zde. Představen byl v evropské centrále Fordu a zároveň přišel na představení i Ken Block, podle kterého s ním bude opravdu velká zábava! Pojďme na fakta, auto nakonec opravdu dostalo přeplňovaný čtyřválec EcoBoost 2.3 litru s přímým vstřikováním, který známe z nového Mustangu.
Ten byl značně upraven, objevilo se tu nové turbodmychadlo twin-scroll, sání, výfuk, mezichladič a chladič. Výkon tak narostl na 330 koní, což je víc, než nabídne například Subaru WRX STI. Ptáte se, proč ho srovnáváme s STI? Je to přece hot-hatch s předním náhonem. Nene, chyba, Ford zahodil klasický přední náhon a konečně jsme se dočkali čtyřkolky! Ta dle tiskové zprávy dokáže přetížení 1g a nezalekne se ani kontrolovaných driftů, no nezní to skvěle?! Samozřejmě je tu i nový systém vektorování točivého momentu, který plní podobnou funkci jako diferenciál.
Podvozek má být mnohem tužší, pevnější a nižší, než u do příchodu RS nejsilnější verze ST. Velký difuzor, přítlačné křídlo a spousta aerodynamických prvků na přídi tu nejsou jen na ozdobu, ale pomáhají podvozku, aby bylo dosaženo dokonalé přilnavosti. Dále tu máme otvory v předním nárazníku, ty slouží jako přívod vzduchu k horkým děrovaným brzdám, které překrývají líbivá 19‘ palcová kola. Zatím to vypadá na skvělý recept na úspěch, uvidíme jen, jak se Fordu povedl vyladit elektronický posilovač řízení, sami ale uklidňují, že se bude jednat o skvělé řidičské auto!
V interiéru přibylo pár znáčků RS, sportovnější volant a Recaro sedačky. Zbytek se nese v duchu již známého Focusu ST. Za příplatek si budete moci vybrat skořepiny, taktéž od značky Recaro a například i pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 namísto standardních Michelin Super Sport.
Na zbytek informací si budeme muset počkat do blížícího se autosalonu v Ženevě. K prvním zákazníkům se však první kousky dostanou už v druhé půlce letošního roku.
« Renault Kadjar dorazil do Česka Ferrari 488 GTB je tady, víme o něm úplně vše! »