C4 Picasso

Nový Citroën C4 Picasso oficiálně odhalen

2. 4. 2013 • Novinky

Po včerejším úniku na web dnes přišlo na řadu oficiální odhalení nového Citroënu C4 Picasso. Přední i zadní partie mohou být leckomu povědomé.

Pokud jste zaregistrovali facelift Jeepu Grand Cherokee, budou vám asi přední světla poněkud povědomé. Citroën to ale zvládl o něco lépe a tomuto MPV více sluší. Vzadu je to potom až podezřelá nápadnost s optikou světel koncernu Volkswagen, především modely Touran a Sharan byly asi velkou inspirací. Jinak se design exteriéru povedl a působí svěžím dojmem.

Nové C4 Picasso je postaveno na platformě EMP2 sdílené v celém koncernu PSA. Díky tomu se podařilo uspořit na hmotnosti až 140 kg, především díky hliníkovým částem karoserie a kompozitové zadní podlaze. Dle výrobce je dokonecstejně težký jako menší C3 Picasso. Celková délka činí 4,43 metru, šířka 1,83 metru a výška 1,61 metru. Je tedy o 4 centimetry kratší než předchůdce, má ale o 55 mm delší rozvor. Kufr má objem v základní konfiguraci 537 litrů, po posunutí zadních sedadel až 630 litrů.

Uvnitř byly použity kvalitnější materiály, na sedačky jdou nově zvolit například dvoutonové potahy. Zadní řada je sestavena ze tří samostatných sedadel, které lze samostatně posouvat a seřizovat. Standartem je sedmipalcová dotyková obrazovka na středovém panelu, za příplatek může mít až 12 palců.

C4 Picasso je první malé MPV, které má emise CO2 pod 100 g/km. Toho dosahuje s dieselovým motorem e-HDi Airdream s výkonem 92 koní a s novou bezespojkovou převodovkou. Kombinovaná spotřeba je dle výrobce pouze 3,8 litru na 100 km. Další naftové agregáty tvoří čtyřválce 1.6 e-HDi se 115 koňmi a 1.6 Blue HDi se 150 koňmi splňující Euro 6 díky Selektivní Katalické Redukci (SCR) s emisemi CO2 110 g/km. Benzínové jednotky jsou dvě, VTi se 120 koňmi a THP se 155 koňmi. Dostupnost na českém trhu prozatím není známa.

 

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz