Nový Brouk vstupuje na český trh
„Beetlemánie“ je opět za dveřmi. Volkswagen uvádí do prodeje nové modely Beetle s mimořádně zdařilým designem, sportovním duchem a vyspělou technikou za ceny, které nezůstávají nic dlužny pověsti lidového vozu. Na českém trhu startuje nový Beetle od 379 900 Kč. Nejdostupnější výbavová linie modelu Beetle zahrnuje již v sériové výbavě čtyři airbagy (včetně integrovaných bočních a hlavových airbagů Thorax), stabilizační systém ESP, klimatizaci, audiosystém RCD 310 s osmi reproduktory, středovou loketní opěrku vpředu a tempomat. Modely Beetle Design stojí od 404 100 Kč. Třetí výbavová linie Sport (od 492 600 Kč) má navíc například automatickou klimatizaci Climatronic, elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, sportovní podvozek a u motorů 1.4 TSI a 2.0 TSI integrovaný zadní spoiler.
Nejdynamičtější a zároveň nejúspornější Brouk všech dob je poháněn výhradně motory TSI nebo TDI s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Podvozek je vyladěn na maximální potěšení z dynamické jízdy, ale stranou nezůstává ani ochrana životního prostředí, kterou ocení peněženka každého majitele. Například Beetle 1.6 TDI BMT (77 kW / 105 k), který bude v nabídce v druhé polovině roku 2012, spotřebuje v průměru pouhých 4,3 l/100 km. Nejlevnějšího Brouka na naftu se spotřebou 4,5 l/100km lze přitom pořídit již dnes za 437 900 Kč.
Kromě již zmíněných motorů 1.2 TSI a 1.6 TDI o výkonu 77 kW (105 k) dodávaných se základní výbavou nebo výbavou Design budou postupně k dispozici také jednotky 1.4 TSI (118 kW / 160 k), 2.0 TSI (147 kW / 200 k) a 2.0 TDI (103 kW / 140 k). Nejvýkonnější zážehové a vznětové motory lze objednávat výhradně s výbavou Sport, zatímco 1.4 TSI může pohánět také variantu Beetle Design. S výjimkou motoru 1.6 TDI spojeného s pětistupňovou mechanickou převodovkou mají všechny motory šestistupňovou mechanickou převodovku nebo alternativně dvouspojkovou převodovku DSG s šesti či sedmi převodovými stupni.
.« Nissan podniká kroky k urychlení rozvoje infrastruktury pro dobíjení Volvo ukončí výrobu modelu C70 »