Nové Suzuki Vitara vstupuje do prodeje za slušnou cenu: Nabídne 4×4, dva motory a bohatou výbavu
Suzuki představuje facelift modelu Vitara, SUV, které je navrženo pro akci. Autentický design SUV a dynamické tvary vyjadřují napínavé zážitky, které je Vitara připravena nabídnout při každé jízdě. Kromě vylepšeného designu Vitara přináší další novinky, v čele s novými bezpečnostními systémy a 9palcovým dotykovým displejem. Díky hybridním pohonům s technologiemi Suzuki v sobě Vitara kombinuje nízkou spotřebu paliva, jízdní dynamiku a možnost svobodně prozkoumávat svět.
Autentický design SUV
Nová Vitara vypadá sebevědomě a má výrazný vzhled. Nová agresivní, leskle černá maska chladiče, vystouplé přední blatníky, přimhouřené přední světlomety a stoupající boční linie jsou hlavními rysy nového provedení. Sportovněji pojatý design karoserie skvěle sedí k outdoorovým aktivitám, ale neztratí se ani ve městě. Vyjadřuje pocit svobody, která inspiruje k nevšedním dobrodružstvím.
Nové barva karoserie
Nabídku tvoří deset odstínů laku karoserie, pět je dostupných v jednobarevném provedení a pět ve dvoubarevném. Vysoce kvalitní tmavomodrý odstín Sphere Blue Pearl s decentně kontrastní černou střechou Cosmic Black Pearl Metallic je novinkou v nabídce, stejně jako tmavě šedá Titan Dark Gray Pearl Metallic.
Systém pohonu 4×4 ALLGRIP SELECT
Nová Vitara je vybavena dnes již legendárním systémem pohonu všech kol ALLGRIP SELECT, který řidiči dodává jistotu v libovolném druhu terénu. ALLGRIP SELECT nabízí výběr ze čtyř jízdních režimů: Auto, Sport, Snow a Lock. Řidič mezi nimi může jednoduše přepínat pomocí otočného ovladače a tlačítek na středovém tunelu u řadicí páky.
Pokročilé asistenční systémy
Vitara je vybavena širokou škálou pokročilých bezpečnostních a asistenčních systémů, které pomáhají chránit řidiče a posádku. Facelift modelu Vitara pro rok 2024 přináší pět nových nebo výrazně přepracovaných funkcí.
Systém nouzového brzdění (DSBS II – Dual Sensor Brake Support II)
Nový systém Dual Sensor Brake Support II (DSBS II) má ve srovnání se stávajícím provedením rozšířený dosah, a tak dokáže rozpoznat objekty s větším předstihem. Systém rozlišuje nejen vozidla, ale i motocykly a chodce, a to nejen ve směru jízdy, ale i blížící se zboku.
Systém sledování pozornosti řidiče (DMS – Driver Monitor System)
Další novinkou je bezpečnostní asistent DMS. Kamera zabudovaná do palubní desky sleduje oči a obličej řidiče. Pokud systém zaznamená, že je řidič unavený, usíná nebo nesleduje provoz před sebou, spustí zvukové varování a zobrazí varovnou zprávu na displeji palubního počítače.
Adaptivní tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control)
Adaptivní tempomat pomáhá snižovat únavu řidiče při delší jízdě. Systém sleduje okolní provoz pomocí milimetrového radaru a monokulární kamery, kterými měří odstup od vpředu jedoucích vozidel. Rychlost jízdy na tempomatu se upravuje tak, aby byl dodržen bezpečný odstup. Systém automaticky zpomaluje a zrychluje dle potřeby, v případě volné cesty zrychlí zpět až na nastavenou rychlost.
Asistent udržování v jízdním pruhu (LKA – Lane Keep Assist)
Když je adaptivní tempomat aktivní, LKA pomáhá řidiči držet se uprostřed jízdního pruhu. Jestliže jsou pruhy na silnici špatně rozpoznatelné, systém odvozuje správný směr jízdy podle pozice vozidel jedoucích vpředu.
Systém rozpoznávání dopravních značek (TSR – Traffic Sign Recognition) a omezovač rychlosti
Kamera pod čelním sklem rozpoznává dopravní značky před vozem a zobrazuje jejich symboly na displeji palubního počítače. Pokud se vůz vyskytuje v zóně s omezenou rychlostí a rychlost jízdy tento limit překračuje, rozbliká se symbol značky na palubním počítači. Pokud jízda nedovolenou rychlostí pokračuje, přidá se zvukový signál.
Omezovač rychlosti je dobře známá funkce, která řidiči garantuje, že mimo krizové situace nepřekročí jím zvolený limit. Nově je tento systém spojený s rozpoznáním dopravních značek, a tak je aktuální limit omezovače rychlosti možné upravovat podle toho, jaká rychlostí omezení vůz postupně míjí.
Sada nových bezpečnostních systémů pomáhá faceliftované Vitaře splnit nařízení EU General Safety Regulation (GSR2), jehož cílem je zvýšit bezpečnost zákazníků a chránit účastníky silničního provozu.
– Systémy ochrany posádky při frontálním nárazu
– Ochrana při bočním nárazu na sloupek
– Splnění zkoušek neporušenosti palivového systému a vysokonapěťové elektrické bezpečnosti
– Pokročilý systém nouzového brzdění
– Detekce pohybu za vozem při couvání
– Systém nouzového udržování jízdního pruhu
– Kybernetická bezpečnost a systém řízení kybernetické bezpečnosti
– Inteligentní regulace rychlosti
– Upozornění na ospalost a nedostatek pozornosti řidiče
– Zapisovač údajů o události (černá skříňka)
– Aktualizace softwaru
Sofistikovaný interiér
Interiér nové Vitary je navržen s důrazem na kvalitu, styl a potěšení z jízdy. Volitelně může být Vitara vybavena panoramatickým střešní oknem s možností otevření až nad druhou řadu sedadel. Pro všechny cestující jsou připraveny odkládací prostory, aby jízda s Vitarou byla ještě příjemnější a pohodlnější.
Motor 1.5 DUALJET se systémem Strong hybrid
Motor 1.5 DUALJET využívá zdvojené vstřikování do sacích kanálů, které pomáhá zvyšovat termální účinnost. Motor dosahuje nízké spotřeby paliva ve spojení s nízkými emisemi a vynikajícího průběhu točivého momentu napříč celým spektrem otáček, který zajišťuje hladkou a přesvědčivou schopnost zrychlovat. Systém Strong hybrid přidává elektrický motor-generátor (MGU), 140V lithium-iontovou baterii a šestistupňovou robotizovanou převodovku Auto Gear Shift (AGS). MGU zajišťuje jízdu v čistě elektrickém režimu i vyrovnávání poklesu točivého momentu během řazení. Výsledkem je plynulá akcelerace. MGU také vytváří elektrický proud, kterým se dobíjí baterie při zpomalování a jízdě ustálenou rychlostí.
Motor 1.4 BoosterJet s 48V mild-hybridním systémem SHVS
V nové Vitaře je dostupný také motor 1.4 BoosterJet spojený s 48V mild-hybridním systémem SHVS. V zájmu snížení spotřeby a zvýšení výkonu je motor osazen přímým vstřikováním, turbodmychadlo mezichladičem stlačeného vzduchu zase zvyšuje točivý moment v nízkých otáčkách. Jádrem mild-hybridního systému SHVS je startér-generátor ISG a efektivní 48V lithium-iontová baterie s vynikajícími parametry nabíjení a dodávky výkonu. Kromě rychlých a tichých restartů ISG slouží také k efektivnímu zrychlování s elektrickou výpomocí a dobíjení baterie při zpomalování.
« Nová Toyota Camry startuje v akční nabídce pod milionem korun Prodeje elektromobilů letos dále rostou, a to i v Česku »