S_Cross_Emotional_Detail_0002_SPZ

Nové SUZUKI S-CROSS přichází na český trh

19. 9. 2016 • Novinky

Rodinný crossover Suzuki S-Cross přijíždí v omlazené podobě, s kvalitnějším interiérem, novými moderními motory a ještě lepšími schopnostmi v terénu. S-Cross vstoupil na český trh v září 2013, kdy převzal žezlo po úspěšném modelu Suzuki SX4. Zákazníky oslovuje především svou univerzálností a praktičností. Díky prostornému a variabilnímu interiéru výborně zastane roli rodinného vozu pro každý den, unikátní inteligentní systém pohonu všech kol AllGrip jej zase předurčuje k dobrodružným výpravám do přírody za každého počasí.  Nízká hmotnost a precizně vyladěný podvozek pak dokázaly chytnout za srdce nejednoho sportovně založeného řidiče.

Nyní uvádí Suzuki na trh modernizovaný S-Cross, jehož originální sebevědomý design zdůrazňuje terénní schopnosti vozu a jeho příslušnost k rodině crossoverů a SUV Suzuki. Navíc jde S-Cross s dobou díky aplikaci moderních přeplňovaných motorů a špičkových komunikačních technologií.

Přední část modelu S-Cross se oproti původnímu provedení zcela změnila. Díky velké vysoko umístěné chromované masce působí S-Cross drsnějším dojmem a lépe naplňuje filozofii modelu SUV. Sebevědomá tvář podtrhuje jeho dynamiku a off-roadový charakter, výraznější ochranné prvky nárazníku přijdou vhod i v každodenním městském provozu.

Ke změně identity přispívají také nové světlomety s trojrozměrným uspořádáním, které jsou u vyšších úrovní výbavy opatřeny vysoce účinnými a úspornými LED diodami. Nahrazují dříve používané xenonové výbojky a elegantním designem diodového pásu denního svícení dokreslují atraktivní vzhled nového modelu S-Cross. LED technologii najdeme také na zádi vozu, kterou oživují nové efektní koncové svítilny.

Vyšší cestovní komfort a lepší průchodnost terénem zajišťují větší pneumatiky, nově S-Cross používá rozměr 215/60 R16, respektive 215/55 R17. Světlá výška podvozku narostla o 10 mm na hodnotu 180 mm, což umocňuje SUV charakter nového modelu. Spolu s inteligentním systémem pohonu všech kol AllGrip (jízdní režimy Auto, Sport, Snow a Lock) se tak může      S-Cross pochlubit špičkovou výbavou pro pohyb mimo zpevněné cesty a to nejen v rámci segmentu kompaktních SUV a crossoverů. Celkem je pro modernizovaný S-Cross připraveno 9 barev karoserie, přičemž 4 odstíny jsou nové: hnědá Canyon Brown, modrá Sphere Blue, červená Energetic Red a šedá Mineral Grey.

Z hlediska vnitřního prostoru a praktičnosti těžko hledá Suzuki S-Cross konkurenci. V rámci modernizace tak dostal jen modernější grafiku přístrojového štítu a luxusnější povrchovou úpravu některých plastů v interiéru. Nová je rovněž nabídka potahových materiálů sedadel. K tradičním přednostem modelu S-Cross patří zavazadlový prostor o objemu 440 litrů, který lze podle potřeby přizpůsobit pomocí variabilní podlahy nebo nastavitelného sklonu zadních dělených opěradel. Unikátním prvkem výbavy je velké panoramatické střešní okno složené ze dvou posuvných skleněných panelů. Po jeho otevření se může posádka kochat otevřenou plochou o délce 560 mm.

1.0 BoosterJet

Navržen podle filozofie downsizingu má nový přeplňovaný tříválec s přímým vstřikováním benzinu menší zdvihový objem, nižší spotřebu, ale vyšší výkon i točivý moment než objemnější nepřeplňované agregáty. Motor 1.0 BoosterJet poskytuje výkon 82 kW a točivý moment 170 N.m. Lze jej kombinovat s pohonem předních nebo všech kol, na výběr je dále mezi pětistupňovou manuální a šestistupňovou automatickou převodovkou s měničem točivého momentu. Nový S-Cross 1.0 BoosterJet se pyšní kombinovanou spotřebou pouhých 5,0 l/100 km, což představuje úsporu půl litru ve srovnání s dříve používaným atmosférickým motorem.

1.4 BoosterJet

Větší z nové rodiny pohonných jednotek má čtyři válce, zdvihový objem 1,4 litru, výkon 103 kW a točivý moment 220 N.m. Na výběr je opět mezi pohonem předních nebo všech kol, jak manuální, tak samočinná převodovka mají šest stupňů. Motor 1.4 BoosterJet zajišťuje bohatou výkonovou rezervu a skvělou spotřebu paliva za každé situace. Kombinovaná spotřeba 5,4 l/100 km je opět nižší než u staršího motoru 1.6 VVT.

1.6 DDiS

V nabídce nadále zůstává oblíbený turbodiesel dostupný s pohonem předních nebo všech kol a kombinovaný s šestistupňovou manuální nebo samočinnou dvouspojkovou převodovkou TCSS.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz