Nové Porsche Panamera je hezčí a rychlejší – Turbo má 550 koní
Porsche po dlouhém čekání konečně odhaluje novou generaci super-sedanu Panamera. Ten je nyní hezčí, rychlejší a pohodlnější.
Auto si bere příklad z nejnovějších modelů Porsche – působí lehčím a obratnějším dojmem. Má full-LED světlomety, pásky pro denní svícení a propojené zadní svítilny. Záď je tvarována více do sedanu a nyní Panamera vypadá svěže, sportovně a agresivně. Malým detail je jen to, že i když Porsche říká, že se jedná o sedan, tak je to vlastně praktičtější liftback. Nejvíce změn se odehrálo v interiéru a použité technice. Uvnitř se zvýšila kvalita materiálů a zmizela klasická tlačítka, která nahradila dotyková plocha na středovém panelu. Informační systém dostal velkou 12.3 palcovou dotykovou obrazovku, sešlo i z analogové kapličky přístrojů, tu nahradila digitální a uprostřed je zajímavě umístěn klasický otáčkoměr.. Druhý dotykový displej informačního systému se nachází na středovém tunelu u zadních sedadel, kde navíc můžeme vidět spoustu místa pro cestující, čtyřzónovou klimatizaci nebo třeba odvětrávaná sedadla. Celkem interiér působí dojmem, že se inspiroval hypersportem 918 Spyder.
Zavazadlový prostor má objem 495 litrů a po sklopení sedadel až 1304 litrů a sedadla lze sklápět v poměru 40:20:40.
Tou nejdůležitější novinkou je technika a rozměry. S přechodem na platformu MSB má auto 5500 milimetrů na délku, 1935 na šířku, 1423 na šířku a rozchod stoupl na 2950. U Panamery je vůbec poprvé použito natáčení zadní nápravy, která se v závislosti na rychlosti natáčí stejným nebo opačným směrem jako přední kola, což napomáhá ke zvýšení stability a jistějším, teda hlavně rychlejším průjezdům zatáček (jen za příplatek). Novinkou je i vzduchový podvozek. Představeny byly zatím tři motory – 2.9 l V6 TwinTurbo (S, 4S): 440 koní v 5560 ot./min. a 550 Nm od 1750 do 5500 ot./min.
4.0 l V8 TwinTurbo (Turbo): 550 koní v 5750 ot./min. a 763 Nm od 1960 do 4500 ot./min. Verze Turbo má taky systém odpojování poloviny válců při nižším zatížení.
Posledním je vznětový osmiválec 4.2 l TwinTurbo (4S Diesel), který nabízí 422 koní v 3500 ot./min. a 850 Nm od 1000 do 3250 ot./min. Zajímavostí je, že do 2700 otáček pracuje jen jedno turbo.
Později se ukáže slabší Panamera s 2.9 l šestiválcem TwinTurbo, slabší šestiválcová verze Diesel, Plug-in hybrid a vrcholné Turbo S s výkonem až 600 koní. Všechny motory jsou propojeny s novou osmistupňovou převodovkou PDK a výkon je posílán buď na zadní (Panamera, S, Diesel) nebo na všechna čtyři kola (Panamera 4, 4S, Diesel 4, Diesel 4S, Plug-in hybrid, Turbo, Turbo S).
Turbo zvládne zrychlit z nuly na stovku za 3.6 sekundy a rozjede se na 306 km/h, 4S stejnou disciplínu umí za 4.2 sekundy a rozpálí to na 289 km/h a Diesel 4S stovku atakuje za skvělých 4.3 sekundy, maximálka je 285 km/h. Mimochodem Turbo zvládlo Nurburgring za 7 minut a 38 sekund, což je poklony hodné.
Panamera 4S vyjde zhruba na 3.05 milionu korun, Diesel 4S na 3.15 milionu a Turbo si žádá 4.13 milionu korun. Auta lze objednávat od dnešního dne a první kusy dorazí k zákazníkům letos na podzim.
« Parkující idiot aneb smutné devastování Porsche Cayenne Bugatti Chiron stanoví rychlostní rekord – Pojede minimálně 450 km/h »