Nové BMW X6 oficiálně představeno
Včera na web unikly první fotografie a my jsme vám přinesli informace o tom, že oficiální premiéra je za dveřmi. BMW nás nezradilo a představilo dnes novou generaci řady X6 včetně technických informací a pořádné fotogalerie doplněné ukázkovým videem. Do prodeje půjde ještě letos v prosinci a za své peníze dostanete lepší výbavu ve standardu (bi-xenonové světlomety, automatické tažné zařízení nebo devatenácti-palcová litá kola), lepší aerodynamiku a dle nás i lepší vzhled. Ten ještě vylepší příplatkový M paket, který přidá aerodynamický paket karoserie, mřížku chladiče v provedení matný hliník, lehčí litá kola (19 palců), adaptivní M podvozek s automatickým nastavením světlé výšky a zapomenout nesmíme ani na značně vylepšený interiér. Ten ve všem připomíná praktičtější X5 a standardně vám nabídne sportovní volant, sedadla v kůži Dakota nebo displej systému iDrive o úhlopříčce až 10,25 palce. Kufr má objem až 1525 litrů po sklopení zadních sedadel a náklad do něj naložíte už tradičně malým nakládacím otvorem.
Motory budou ze začátku v nabídce tři – jeden benzínový a dva naftové. Model s označením xDrive 50i má pod kapotou přeplňovaný vidlicový benzínový osmiválec o objemu 4,4 litru s výkonem 330 kW a kroutícím momentem 650 Nm. Akceleraci na 100 km/h zvládne za 4,8 vteřiny a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Pro toho, kdo by rád jezdil úsporněji, je tu naftový šestiválec xDrive 30d o objemu 3 litry s výkonem 190 kW a kroutícím momentem 560 Nm. Na 100 km/h se dostane za pořád solidních 6,7 vteřiny a akcelerace se zastaví na 230 km/h. Nakonec zde máme specialitku s názvem M50d s třikrát přeplňovaným šestiválcem o objemu 3 litry a výkonem 280 kW a kroutícím momentem 740 Nm. Na 100 km/h zrychlí za 5,2 vteřiny a umí až 250 km/h. Později ještě přibudou motory sDrive35i, xDrive35i a xDrive40d, počítá se s nimi na jaro příštího roku.
I u tohoto modelu se BMW podařilo uspořit nějakou tu váhu, v závislosti na motorizaci a výbavě může být vaše nová X6 až o 40 kilogramů lehčí než ta předchozí.
« Na okruhu v Mostě s Renault Sport TEST Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi »