getfile55

Nové BMW řady 3 je tady! Podívejte se na všech 7 generací

1. 10. 2018 • Novinky, Zajímavosti

Ani v případě BMW řady 3 tomu není jinak. Ještě před oficiální premiérou unikly jeho fotky na veřejnost a my se tak můžeme kochat ještě před tím, než nám o něm BMW řekne víc.

Rádi bychom si ale nechali nějaký prostor k tomu, abychom vás nezahlcovali totožnými informacemi neustále dokola. Nejprve při úniku fotek a pak při představení auta. Dnešní únik si proto vezmeme jako takové ohlédnutí za historií, ve kterém si budete moci prohlédnout všech šest předcházejících a dnes konečně i sedmou generaci BMW řady 3.

BMW E21

O tomto BMW mnozí ani nevědí, že s ještě několika dalšími konkurenty vlastně položilo základy dnešních měřítek střední třídy. Paradoxní ovšem je, že existovalo pouze jako kupé nebo kabriolet, a tak už je dnes v podstatě předchůdcem BMW řady 4. Vyráběno bylo v letech 1975 až 1983 a mohli jste si ho objednat jak se čtyřválcem, tak s benzínovým šestiválcem 23i s výkonem až 107 kW.

BMW E30

Tohle auto je tradiční modlou všech milovníků BMW. Někteří mu skládají básně, ti šťastnějšího ho zvelebují v garážích, a pokud se zeptáte lidí, jenž milují řízení, nikdo vám neřekne, že by E30 neměl rád. Ve výrobě strávilo od roku 1982 až do roku 1991 dlouhých 9 let. Kabriolet pak vydržel dokonce až do roku 1993. K nejzajímavějším verzím patřil šestiválec 25i s výkonem 125 kW no a samozřejmě tradiční M3 se čtyřválcem, která mohla mít 143 a později dokonce 175 kW.

BMW E36

Hranatý design modelu E36 dnes můžeme vnímat jako přelom od devadesátek k novému miléniu.

Poprvé se u řady 3 objevuje varianta kombi, kterou BMW dodnes pojmenovává Touring. Přiostřená varianta M3 také dostala šestiválec, který se v průběhu produkce posunul ze 3 litrů objemu na 3,2 a posílil až na finálních 236 kW. Vyráběno bylo v průběhu let 1989 až 2000.

BMW E46

Nestárnoucí stroj, který však rychle začala trápit koroze. Při nákupuju tohoto BMW si na ni určitě dejte pozor. Jinak je to ale úžasně jezdící a ještě lépe vypadající auto, které dělá radost jak okolí, tak řidiči. A varianta M3? Dnešní ceny 15letých aut hovoří za vše. Tohle se zkrátka povedlo. Modelová generace E46 setrvala ve výrobě mezi lety 1998 až 2005 téměř 8 let.

BMW E90

BMW řady 3 najednou hrozně vyspělo a zmohutnělo. Stále si zachovalo jisté identické křivky – třeba v okolí zadních C sloupků, nutno však podotknout, že modely před modernizací nevypadají zrovna k světu. Stačilo ale málo, a v roce 2009 tahle Trojka opravdu zazářila. Vyráběna byla mezi lety 2005 až 2012 a jeho varianta M3 patří díky fenomenálnímu osmiválci s objemem 4 litrů a výkonem 309 kW mezi nejvyhledávanější sportovní vozy vůbec.

BMW F30

Poprvé jsme upustili od označení E, čímž BMW oznamuje, že vstoupilo do nové éry. F30ka je úplně jiná. Vnější rozměry odpovídají někdejšímu BMW řady 5 z přelomu tisíciletí, jízdní dynamikou a mrštností ale F30 strká do kapsy všechny předchůdce. Je to navíc opravdu krásné auto, které i přes skutečnost, že jeho prvním verzím je dnes už 6 let, nevypadá vůbec špatně. Už se také nemůžeme bavit o variantě M3, ta totiž spadá pod označení F80, neboť u ní BMW vyměnilo většinu zásadních dílů a chtělo o tom dostatečně jasně spravit i veřejnost. Nejsilnější variantou je tedy motor 40i s výkonem 250 kW. Výroba trvá od roku 2012 a bude ukončena letos.

BMW G20

Nová generace, opět nová éra a neskutečně dravý design kombinovaný zcela novým designérským jazykem. Jestli se vám nové BMW řady 3 líbí, necháme na vás. Nespěchejte, času pro seznámení, bude dost. My však dodáme, že je na vozu jasně patrná inspirace aktuálně odhalenou řadou 8, která spojila přední ledviny, protáhla zadní světla a nastolila zcela nový trend v interiéru. Vůz vešel do výroby již letos a prozatím nejsilnější variantou bude model M340i s fenomenálním 3.0litrovým šestiválcem B58, který známe už z dřívějška.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz