Nové baby AMG? To sotva! Mercedes-AMG A35 AMG má přes 300 koní
Po několika lákavých fotkách Mercedes konečně představil novou třídu A v provedení AMG. Zatím se nejedná o absolutní vrchol budoucí nabídky, provedení 35 AMG, ale rozhodně nebude pomalé. Stovku udělá za 4,7 sekundy a s výkonem 306 koní (400 N.m točivého momentu) jasně útočí proti Audi S3, nebo příbuznému Volkswagenu Golf R.
Mercedes vybavil novinku dvouspojkovou převodovkou SpeedShift, která umožní vydolovat z jeho potenciálu maximum. Manuál si v novém Áčku nekoupíte. Přestože se nejedná o nejrychlejší Áčko, s jakým se ještě setkáme, 35ka bez problému udělá 250 km/h, kde ho ve zrychlování zastaví omezovač rychlosti.
https://youtu.be/t4Zqc-7ADJ8
Šelma ve žluté
Za zmínku stojí také nový paket, díky kterému se z poněkud nevzhledného kačátka vylíhla půvabná šelma. Žlutý odstín pak už jen podtrhuje celý charakter a podle nás vozu sedí jako ulitá. Uvnitř se pak zákazníci dočkají pohodlných sedadel s výrazným bočním vedením, volantu AMG s alcantarovým věncem nebo hliníkových pedálů.
Důležité však je, že Mercedes nové A35 AMG nevyrobil pouze na oko. Auto skutečně dostalo spoustu dílů z rychlejšího modelu a má například i tlumiče s označením AMG Ride Control, u kterých divize AMG používá speciální slitiny hliníku kvůli odlehčení a dosažení vyšší pevnosti. Rovněž nápravy a podvozek by v porovnání s klasickým autem měl být daleko pevnější a odolnější. Proslýchá se totiž, že torzní tuhost narostla oproti běžnému modelu až o 30 %.
Umí šeptat
Nové AMG dostalo masivní brzdy. Vpředu jsou kotouče o průměru 350, vzadu pak 330 mm. Samozřejmostí jsou také 4 pístkové třmeny vpředu a precizně zajištěné odvětrávání brzdového prostoru včetně děrovaných kotoučů. Standardem jsou 18palcová kola v designu AMG.
V nabídce bude také sportovní řízení AMG, nebo inovovaný výfuk s klapkou, který dostal i nový, takzvaný „šeptající“ mód.
Novinka bude oficiálně představena 2. října na Paris Motor Show. Do prodeje by se pak měla dostat ještě v daném měsíci. Nejbrutálnější variantu třídy A můžeme očekávat nejspíš v první polovině příštího roku. Vzhledem k dynamice dvoulitrového turbomotoru v A35 AMG bychom ale přemýšleli, jestli ještě nadupanější kapesní raketu vůbec potřebujeme. Na svezení jsme opravdu zvědaví!
« Vrchol obžérství! Mercedes třídy S Cabrio má přes 1000 koní Elektrifikace automobilů bude dražší než se čekalo »