Nové Audi S4 Limuzína a S4 Avant
Silným srdcem obou nových modelů Audi S je nově vyvinutý motor 3.0 TFSI. Motor, vybavený přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem, dosahuje nejvyššího výkonu 260 kW (354 k) a poskytuje mohutný točivý moment 500 N.m od 1370 do 4500 min-1. Tato jednotka překonává výkonem i točivým momentem svého předchůdce, a zároveň se může pochlubit výrazně nižší hmotností i spotřebou paliva.
Motor V6, přeplňovaný turbodmychadlem, umožňuje modelu Audi S4 zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a dosažení elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Klasický „sprint“ trvá modelu S4 Avant o dvě desetiny sekundy déle. Audi S4 spotřebuje v kombinovaném režimu EU pouhých 7,4 litru paliva na 100 km, což odpovídá emisím CO2 necelých 170 gramů na kilometr. Audi S4 Avant má spotřebu paliva necelých 7,5 litru na 100 km, což odpovídá emisím CO2 175 gramů na kilometr.
Sportovní a stabilní: ovladatelnost
Hnací síla je v nových modelech S4 přenášena osmistupňovou převodovkou tiptronic, která řadí rychle a hladce. Její nižší převodové stupně mají sportovně krátké převody, zatímco vyšší převodové stupně jsou dlouhé, čímž snižují otáčky a spotřebu paliva. Pokud řidič uvolní pedál plynu při jízdě rychlostí mezi 55 a 160 km/h, samočinná převodovka přejde do hospodárného volnoběžného režimu.
Velký podíl na sportovní ovladatelnosti modelů S4 Limuzína a S4 Avant má trvalý pohon všech kol quattro. Za normálních podmínek rozděluje hnací sílu s mírným důrazem na zadní kola. V případě potřeby může být většina hnací síly přenášena na nápravu s lepší trakcí.
Rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola optimalizuje ovladatelnost a stabilitu v rychle projížděných zatáčkách s minimem brzdných zásahů. Na přání dodávaný sportovní diferenciál aktivně rozděluje točivý moment mezi zadní kola.
Pětiprvková náprava vpředu i vzadu umožňuje výrazné zvýšení komfortu s rozhodně sportovními reakcemi. Alternativou řízení s elektromechanickým posilovačem je dynamické řízení, které mění převodový poměr řízení v závislosti na rychlosti jízdy. Sériová výbava zahrnuje 18“ kola s pneumatikami rozměru 245/40. Audi Sport nabízí také 19“ kola. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a odvrtáváním vpředu mají průměr 350 mm. Kotouče jsou svírány černě (nebo na přání červeně) lakovanými šestipístkovými pevnými třmeny s nápisem S.
Sériově dodávaný sportovní podvozek S snižuje světlou výšku karoserie o 23 mm v porovnání s výchozím modelem A4. Stejnou světlou výšku má na přání dodávaný podvozek s adaptivními tlumiči. Do sféry působení systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select spadá systém CDC (continuous damping control) s adaptivními tlumiči, společně s motorem, řízením, převodovkou tiptronic a na přání dodávaným sportovním diferenciálem. To umožňuje řidiči měnit charakteristiku motoru a podvozku v několika režimech.
Komfortní a prostorný: interiér
Nové modely Audi S4 Limuzína a S4 Avant poskytují pohodlí pěti cestujícím. Horizontální linie přístrojové desky s širokým pásem výdechů ventilační soustavy vytvářejí dojem velkorysé šířky. Audi S4 nabízí zavazadlový prostor o objemu 480 litrů a S4 Avant 505 až 1510 litrů v závislosti na poloze opěradel zadních sedadel.
Na přání dodávaná sportovní sedadla S mají integrované opěrky hlavy, nastavitelné boční polštáře a pneumatickou masážní funkci. Sériově se dodává čalounění sedadel jemnou kůží Nappa v odstínech černá, šedá rotor nebo červená magma s kosočtvercovým vzorkem, kontrastním prošíváním a logem S. Interiéru dominuje černá barva, s níž kontrastuje ozdobné obložení z matného kartáčovaného hliníku.
Novým vrcholným prvkem výbavy je na přání dodávaný panel přístrojů Audi virtual cockpit, který zobrazuje veškeré důležité informace digitálně a v detailním grafickém zpracování na 12,3“ displeji. Řidič má na výběr sportovní režim zobrazení, v němž je středem pozornosti otáčkoměr. Plochá struktura menu v novém ovládacím systému MMI vychází z řešení současných chytrých telefonů, včetně inteligentního textového vyhledávání, které navrhuje různé výsledky vyhledávání již po zadání několika písmen. Uživatel může systém ovládat také z multifunkčního volantu nebo hlasovými povely pronášenými hovorovou řečí.
Decentní sportovní styl: vnější design
Vzhled nových modelů S4 je sportovní, nikoli však okázalý. Osobitými konturami se mohou pochlubit nárazník, otvory pro přívod vzduchu a boční prahy. Mnoho doplňků je lakováno v různých odstínech matně šedé. Design je zdůrazněn hliníkovými ozdobnými prvky. Kryty vnějších zpětných zrcátek září povrchovou úpravou se vzhledem hliníku. Do zadního nárazníku je integrována černá mřížka s voštinovou strukturou, hliníkový panel difuzoru a čtyři koncovky výfukové soustavy.
Inteligentní kombinace materiálů zaručuje karoserii vysokou torzní tuhost, mimořádnou bezpečnost a nízkou hmotnost. Nový model S4 s pohonem všech kol quattro, dodávaným sériově, má pohotovostní hmotnost pouhých 1630 kg, zatímco nový S4 Avant váží 1675 kg – o 75 kg méně než předchozí modely.
Rozsáhlá: výbava
Nové modely Audi S4 budou uvedeny na evropský trh v létě 2016. Jejich rozsáhlá sériová výbava zahrnuje světlomety LED, zadní svítilny LED s dynamickými ukazateli směru, 18“ kola ve specifickém designu S, sportovní sedadla vpředu čalouněná kombinací Alcantary a kůže a kůží obšitý tříramenný sportovní multifunkční volant plus.
S4 Avant disponuje navíc elektrickým ovládáním zadního výklopného víka a krytem zavazadlového prostoru. Audi dodává na přání technicky vyspělé prvky výbavy, mezi něž patří ovládání víka zavazadlového prostoru senzorem pohybu, průhledový displej a světlomety Audi Matrix LED, které mění rozložení světla tak precizně, že nehrozí žádné oslňování řidičů protijedoucích vozidel. Další novou funkcí je snížené oslňování světlem odráženým z dopravních značek. Pokud světlo dopadne na dopravní značku s reflexním povrchem, intenzita světla v této oblasti se sníží o jednu třetinu.
Předpokládané uvedení nových modelů Audi S4 a Audi S4 Avant na český trh je v červnu, cena zatím nebyla stanovena.
« AC Schnitzer ACL2 – BMW M235i na steroidech TEST Opel Corsa OPC Performance – Zběsilé kladivo »