audi_etron_23_5ba08f26617bf

Nové Audi e-tron je zde! Dojede až 400 kilometrů

19. 9. 2018 • Novinky

Na plně elektrické SUV z Ingolstadtu nás v Audi lákali už dlouho. Viděli jsme ho například v březnu v Ženevě, ovšem vždy s maskováním a pod přísným informačním embargem. A nyní se konečně odhaluje!

Novinka stojí na zbrusu nové modulární platformě MEB, na které budou v budoucnu jezdit všechny velké elektromobily koncernu Volkswagen. Oproti nedávno představenému Mercedesu EQC je ale elektrické SUV od Audi obří. Vždyť na délku měří 4901 mm. Na šířku pak 1935 mm, na výšku 1616 mm a rozvor náprav se ustálil na hodnotě 2928 mm. Do jeho zavazadelníku pak dáte navíc i 660 litrů zavazadel, což je na elektromobil výborná hodnota.

Nový pohon, úplně nové auto
A je tu ještě jedna zásadní odlišnost. Sluší se totiž připomenout, že konkurenční crossover stojí na platformě blízce příbuzné běžným SUV, Audi ale přináší zcela novou techniku, které už vůbec nepočítá s použitím spalovacího motoru. Z toho důvodu mohl být do podvozku umístěn akumulátor s kapacitou 95 kWh, který je 2280 mm dlouhý a 1630 mm široký. Vůz tak na jedno nabití dojede podle nového cyklu měření (WLTP) garantovaných 400 kilometrů, což už není zanedbatelné číslo.

Nový e-tron disponuje dvěma elektromotory, které dohromady dávají výkon 300 kW a maximální točivý moment 664 N.m. Obrovský vůz tak i přes více než 2tunovou hmotnost zrychlí z 0-100 km/h za 5,7 sekundy a rozjede se na rovných 200 km/h, kde ho ve zrychlování zastaví omezovač. Ten je tu zejména kvůli ochraně baterií před přehříváním.

Praktičnost a elektromobilita
Audi se snažilo, aby nový elektromobil mohl být i praktický. Nabízí tak možnost namontování tažného zařízení, za které může řidič zapojit až 1,8 tuny. Na tahání aut to tedy moc nevypadá, ale takový obytný přívěs, či vozík plný harampádí s jistotou odvezete.

Nový podvozek je vybaven adaptivními tlumiči a vzduchovým pérováním. Jeho světlou výšku lze měnit v rozmezí 76 milimetrů a díky rozdělení síly mezi oba elektromotory v poměrů blízkem 50:50 by auto mělo i v terénu být docela schopné.

No a co nabíjení?
Audi tvrdí, že do konce roku 2020 bude mít v Evropě rozsáhlou síť elektronabíječek s více než 400 stanicemi. Nabíječky by měly mít dobíjecí výkon 150 kW, což jednoduchou matikou dává možnost nabít si Audi e-tron z 0 na 80 % za zhruba 30 minut. A to, myslíme, už jde. Jsem ale zvědavi, co se do budoucna stane s rostoucí spotřebou elektřiny, která musí být někde vyrobena. Vždyť v Německu v posledních letech ruší pomalu všechny jaderné elektrárny a začínají znovu těžit hnědé uhlí. Auta tedy ekologická budou, naše budoucnost se ale tváří trochu jinak.

Je to krasavec
Za to ale samozřejmě výrobci nemohou a samotné Audi e-tron také ne. Musíme mu vysknout pochvalu za to, jak vypadá. Je to podle nás vůbec první model jedné z velkých značek, který se za elektrický pohon nestydí a chce se prodávat nejen svými vlastnostmi, ale především svým vzhledem. A hezká auta přece baví každého.

Nový model bude samozřemě plně připojený na internet, ze kterého si uživatelé budou moci stahovat aktualizace a nejnovější softwarové patche. Audi e-tron vyjede například už s výroby s full-LED světlomety. Za příplatek si do něj ale budete moci stáhnout technologii LED Matrix, na kterou je již připraveno.

Cenu prozatím neznáme. Novinka vejde do výroby na konci tohoto roku a vyráběna bude v belgickém Bruselu. První kusy by se u nás podle českého zastoupení měly objevit už v prosinci. Počítejte ale s tím, že za základní model nedáte méně jak 2 miliony korun.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz