Nové ale přesto klasické Porsche 911

12. 3. 2011 • Novinky

Je to opravdu krásný pocit vědět, že i v dnešní hektické době stále najde někdo, komu záleží na legendách na čtyřech kolech a snaží se je neustále oživovat. O jednu takovou reinkarnaci se pokusila i kalifornská společnost Singer Design, která si vybrala klasické Porsche 911. No a jak to dopadlo? Jedním slovem, znamenitě!

Základem úpravy jsou modely z let 1969-1994, které jsou kompletně odstrojeny, až z nich zůstane jenom část podvozku, sloupky a linie střechy. O novou kapotáž se starají díly vyrobené z uhlíkových vláken, ale i klasická ocel, která byla použita na výrobě nových dveří. Na zadní části vozu vidíme decentní přítlačné křídlo, jež však je dokonce aktivní a při zvyšující se rychlosti se vysunuje a vytváří přítlak.

Řekněme si to narovinu. Laik by asi nepoznal, že před ním stojí vlastně úplně nový vůz. Snad podle xenonových světlometů, mlhovek a nového předního nárazníku. Singeru se opravdu podařilo vrcholné dílo. Ale jak je na tom technika?

Srdcem celého vozu se stal 3,8litrový šestiválec, který má nové písty, klikovou hřídel z modelu 997 GT3 nebo například titanové ojnice. Singer bude nabízet tři výkonnostní stupně. Základem bude výkon 223kW (300 koní), po kterém následuje verze s 268kW (360 koní) a vrcholem bude 317kW (425 koní) a 450Nm točivého momentu. Vůz s hmotností kolem 1100kg dokáže zasprintovat z nuly na 100km/h za čas 3,9 vteřiny, přičemž maximální rychlost činí 274km/h.

Dále je tu zcela nový adaptivní podvozek se sportovními tlumiči Bilstein a především brzdová soustava Brembo s vrtanými kotouči. Ty jsou schované za 17″ koly z kovaného hliníku, které obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2.

Interiéru dominují kožené sportovní sedačky Recaro, které jsou vyrobeny  v retro stylu a kopírují tak ty originální ze 70. let. Přístrojové desce vévodí původní rádio Blaupunkt, volant z Carrery RS a také stopky Tag Heuer. Dalšími možnostmi individualizace interiéru je objednání například satelitní navigace, koženého čalounění a doplňků z uhlíkových vláken. Ty se však do tohoto vozu příliš nehodí.

Prodej tohoto krasavce by měl začít již letos s cenovkou začínající na 200.000 dolarech.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz