Nová výstražná kontrolka v autech: Kdy se vám rozsvítí a co způsobí?
Auta se neustále mění a vyvíjejí, což s sebou přináší nové kontrolky, které musí řidiči znát. Kdo nepozná, co kontrolka signalizuje, může zaplatit vysokou částku za následný servis.
Když se něco pokazí, auto to obvykle signalizuje rozsvícením výstražné kontrolky. A právě tady nastává problém. Znáte všechny kontrolky, které se mohou ve vašem autě objevit? Pochybuji, většina laiků je nezná. Každá éra automobilového průmyslu přináší inovace, které nejen zlepšují pohodlí a bezpečnost řidičů, ale také pomáhají udržovat vozidlo v optimálním stavu.
Jednou z těchto inovací je nový indikátor, který byl zaveden do nejnovějších modelů automobilů. Tento indikátor upozorňuje řidiče na potřebu chránit motor před negativními účinky nízkých teplot. Tento nový symbol je oranžová ikona hodin s vykřičníkem. Jeho účelem je minimalizovat negativní dopady provozu studeného motoru. Při nízkých teplotách totiž motorový olej houstne.
Jinými slovy, teplotní změny ovlivňují viskozitu oleje a jeho schopnost mazat motor. Tento jev může vést ke zvýšenému opotřebení a poškození motorových součástí. Nový systém s oranžovou ikonou hodin a vykřičníkem omezuje maximální otáčky motoru na začátku jízdy při nízkých teplotách, aby se předešlo problémům.
Tímto systém umožňuje vozidlu postupně se přizpůsobovat provozním požadavkům. Chrání motor před nadměrným zatížením během prvních minut jízdy, což zvyšuje spolehlivost a prodlužuje životnost vozidla. To vede k dlouhodobým úsporám. Dalším pozitivním efektem této novinky je snížení spotřeby paliva, protože motor od počátku pracuje v optimálních podmínkách.
To znamená nižší provozní náklady, což je výhodné zejména z dlouhodobého hlediska. Nový indikátor nejen informuje řidiče o dočasném snížení otáček motoru, ale má i edukativní funkci. Připomíná řidičům nutnost a povinnost pečovat o auto a vnímat jeho potřeby v náročných podmínkách. Tento systém tak přispívá k dlouhodobému zachování dobrého stavu motoru a celkové spolehlivosti vozidla.
.« Škoda Enyaq stoupá v Německu na žebříčku elektromobilů LPG přestavba motorů s přímým vstřikováním je dnes již běžná. Jak si s autoplynem rozumí hybridní Toyota? »