Nová Toyota Land Cruiser dorazila do Česka. Je to poctivý offroad s moderní technikou
Toyota na českém trhu rozšiřuje svou nabídku vozů o významnou novinku v podobě nové generace legendárního offroadu Land Cruiser, schopného překonat téměř jakýkoli terén a vybaveného osvědčeným dieselovým motorem.
Land Cruiser, společně s modely jako Corolla či Hilux, patří mezi nejvýraznější produkty japonské automobilky Toyota. Letos značka představuje speciální evropskou verzi nové generace tohoto ikonického offroadu, kterého se od 50. let prodalo na celém světě již 11 milionů kusů.
Zatímco verze Land Cruiser nabízená v Japonsku nese označení 300, evropská varianta dostala číslo 250, což naznačuje její menší rozměry. Přesto ve srovnání s předchozí generací (označenou 150) narostla na délce téměř o 10 centimetrů a je poháněna čtyřválcovým motorem, zatímco model 300 disponuje přeplňovaným zážehovým šestiválcem.
Evropští zákazníci však pravděpodobně nebudou mít důvod k nespokojenosti s jedinou nabízenou motorizací. Vozidlo je poháněno 2,8litrovým čtyřválcovým turbodieselem s výkonem 201 koní a točivým momentem dosahujícím až 500 Nm.
Tento motor je spojen s novou osmistupňovou automatickou převodovkou vyvinutou přímo Toyotou, která slibuje výrazně rychlejší řazení než předchozí šestistupňová verze.
Design vozu je kompletně přepracovaný, kombinující poctu původní verzi s moderními požadavky uživatelů. Přední zkosená kapota například zlepšuje výhled vpřed, zatímco nižší spodní hrany bočních oken napomáhají lepší viditelnosti.
Na ergonomii interiéru dohlíželi i závodníci z Rally Dakar, kteří zajistili, aby ovládání klimatizace či terénních funkcí nebylo závislé na displejích či dotykových tlačítkách. Řidič má k dispozici tradiční ovladače, kolečka a přepínače rozmístěné kolem svého místa.
Terénní schopnosti vozu byly nejen zachovány, ale dokonce vylepšeny. Standardní výbava zahrnuje pohon všech kol, redukční převodovku, uzávěrku zadního diferenciálu a systém pro odpojování stabilizátorů, což zvyšuje křížitelnost kol v terénu.
Pro jízdu mimo zpevněné cesty je k dispozici řada elektronických asistentů, jako je tempomat Crawl Control pro velmi pomalou jízdu v terénu, který automaticky ovládá plyn a brzdu, zatímco řidič se soustředí na řízení. K orientaci pomáhá i kamerový systém, nově schopný zobrazovat povrch pod vozidlem.
Vozidlo bude dostupné ve čtyřech výbavových stupních. Základní verze Prado, určená spíše pro pracovní účely, se vyznačuje například nelakovanými nárazníky a textilními sedadly. U vozu s cenou 1 790 000 Kč může překvapit pouze jednozónová manuální klimatizace.
Nejvyšší a zároveň nejprodávanější výbava Executive nabízí plnou výbavu, včetně kožených sedadel, prémiového audiosystému JBL, vyhřívaných a ventilovaných předních i zadních sedadel a mnoha dalších funkcí.
Zákazníci si mohou vybrat mezi pětimístnou nebo sedmimístnou konfigurací interiéru.
« MG3 přijíždí do Česka: Konkurent Fabie nabízí i hybrid, bohatou výbavu a nestojí majlant V Česku jezdí více než 40 tisíc elektromobilů. Nejvíce z nich je značky Tesla, stoupá zájem o ojetiny »