cx-80-germany-fam-lowres-small-image

Nová Mazda CX-80 je k dispozici v evropských autosalonech

10. 10. 2024 • Novinky

Zbrusu nová Mazda CX-80 vznikla s cílem zaútočit na postavení zavedených prémiových značek na evropském trhu. Po modelu CX-60 je Mazda CX-80 druhým evropským vozem z kategorie Large Product Group. Nejprostornější Mazda na evropském trhu se sedačkami ve třech řadách nyní přichází do autorizovaných autosalonů po celém kontinentu a je možné si ji zapůjčit na testovací jízdu.

Vůz je k dispozici v pěti variantách: Exclusive-line, Takumi, Homura, Takumi Plus a Homura Plus. Verze Takumi nabízí luxusní interiér s bílým koženým čalouněním Nappa, javorovým obložením dveří a výrazným japonským stehováním Ve variantě Homura je ve výbavě elegantní černý interiér, kožené čalounění Nappa a obložení v designu Gun Metal. Kromě toho jsou na výběr dvě působivé nové barevné varianty: červená Artisan Red a měděná Melting Copper.

Interiér nabízí celou řadu praktických prvků, mimo jiné trojí možnost konfigurace druhé řady sedaček: jako trojsedačku (pak je celý vůz sedmimístný), dvě sedadla oddělená prostorem pro procházení a dvě sedadla se střední konzolou (v obou těchto variantách je automobil šestimístný). V porovnání s modelem CX-60 nabízí nová Mazda větší prostor pro ramena i hlavu, delší vzdálenost mezi bederními pásy a větší odstup mezi první a druhou řadou sedaček.

Mazda CX-80 je k dispozici se dvěma pohonnými jednotkami: e-Skyactiv PHEV a e-Skyactiv D. Verze e-Skyactiv PHEV je kombinací čtyřválcového benzinového motoru a elektromotoru s výkonem 129 kW a velkokapacitní Li-ion baterií s 355 V a 17,8 kWh. Pyšní se vynikající spotřebou 1,6 l na 100 km podle standardu WLTP a emisemi CO₂ jen 35–36 g/km, dojezd na plně elektrický pohon činí 60–61 km.

Model e-Skyactiv D je vybaven řadovým šestiválcem o objemu 3,3 litru s výkonem 254 koní, doplněným mildhybridním systémem Mazda (M Hybrid Boost) se 48 V. Z nuly na 100 km/h vůz zrychlí za 8,4 s, dosahuje maximální rychlost 219 km/h. Průměrná spotřeba ve standardu WLTP činí 5,7–5,8 l na 100 km, emise CO₂ pak 148–151 g/km.

Mezi další výhody Mazdy CX-80 patří podvozek s pohonem všech čtyř kol, s trvalým pohonem zadních kol. Znamená to stabilitu a trakci spojenou s pohonem všech kol v kombinaci s neutrálními vlastnostmi pohonu zadních kol v zatáčkách. Vůz je vybaven předním zavěšením s dvojitou příčkou a zadním zavěšením s víceprvkovým závěsem, což zajišťuje jízdní komfort, stabilní držení na vozovce a plynulé ovládání při zatáčení. Kromě toho má automobil vynikající tažnou kapacitu 2 500 kg.

Nová Mazda CX-80 už je k dispozici v autorizovaných autosalonech, zákazníci si ji mohou vyzkoušet při testovací jízdě. Podrobný ceník je ke stažení na oficiálním webu Mazdy.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz