Nová KIA Niro vstupuje na český trh: Známe cenu
Kia oznámila ceny a podrobnosti o výbavě nového modelu Niro. Druhá generace nejprodávanějšího elektromobilu značky je nabízena jako hybrid, plug-in hybrid a čistý elektromobil, který nese název Niro EV (dříve e-Niro). Kompaktní, 4,42 m dlouhý crossover kombinuje inovativní technologie s vysokou úrovní komfortu ovládání a jeho cílem je přilákat nováčky v oblasti e-mobility k udržitelným typům pohonu. Ceny nového modelu, který je již ve standardní výbavě bohatě vybaven, začínají od 729 980 korun pro Niro Hybrid, 1 029 980 korun pro Niro Plug-in Hybrid a 1 119 980 korun pro Niro EV.
„Každý druhý vůz Kia prodaný v Evropě v loňském roce byl elektrifikovaný a dosavadní model Niro byl v letech 2020 a 2021 nejprodávanějším modelem značky Kia v Evropě. Od uvedení modelu na český trh, v roce 2016, si jej zakoupilo 1 056 zákazníků, z čehož 81 % volilo hybridní verzi, 17 % čistě elektrický pohon a 2 % se rozhodla pro plug-in hybridní variantu. Nové Niro představuje bezpečný vůz pro rodinné potřeby, nabízí příznivé provozní náklady i ekologické parametry. Věříme, že přesvědčí mnoho zájemců o prvním kroku k elektrifikaci,“ řekl Arnošt Barna, generální ředitel společnosti Kia Czech.
Zcela nové Niro je postaveno na třetí generaci podvozkové platformy ‚K‘ značky Kia a oproti svému předchůdci je vůz větší a prostornější. S délkou 4 420 mm, šířkou 1 825 mm a výškou až 1 570 mm atakuje segment středně velkých SUV. Vzhledem k rozvoru 2 720 mm a vylepšeným proporcím kabiny disponuje model prostorem v interiéru na vrcholu třídy, i velkorysou nabídkou místa v zavazadlovém prostoru. U verze Hybrid se kufr zvětšil na 451 litrů (předchůdce: 436 litrů), u modelu Niro EV činí 475 litrů a u modelu Plug-in 348 litrů. Kromě velikosti vzrostla u nového modelu Niro i jeho tažná síla. Zatímco varianty Hybrid a Plug-in Hybrid utáhnou brzděný přívěs, stejně jako jejich předchůdci, až do hmotnosti 1 300 kg, varianta EV výrazně posílila a nabízí tažnou kapacitu až do 750 kg.
Pokročilé hybridní systémy, výkonný elektromobil, pohodlné dobíjení s Kia Charge a Kia EV Power Card
Vysoce účinný paralelní hybridní systém nového modelu Niro Hybrid s celkovým výkonem 104 kW (141 k) kombinuje 1,6litrový zážehový motor s přímým vstřikováním paliva s elektromotorem o výkonu 32 kW, který umožňuje dosáhnout rychlosti až 120 km/h pouze v elektrickém režimu. Motor 1,6 GDI se používá také ve variantě plug-in o kombinovaném výkonu 135 kW (183 k). Jeho paralelní hybridní systém zahrnuje elektromotor o výkonu 62 kW, který v kombinaci s lithium-iont polymerovým akumulátorem (11,1 kWh) umožňuje rychlou jízdu až 134 kilometrů v hodině, s dojezdem v čistě elektrickém režimu až 65 kilometrů a v městském provozu dokonce až 84 kilometrů (obojí podle WLTP). Niro EV zaujme jízdními výkony i dojezdem. S motorem o výkonu 150 kW a točivým momentem 255 Nm, který je k dispozici již od nulových otáček, jak je u elektromobilů obvyklé, zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 7,8 s. Akumulátor o kapacitě 64,8 kWh, který lze navíc dobít z 10 na 80 % za pouhých 45 minut na stejnosměrné nabíjecí stanici o výkonu 100 kW, zajišťuje dojezd až 460 km (kombinovaný, podle WLTP); (předchůdce: 455 km) vhodný pro dlouhé vzdálenosti.
Kia nabízí kupujícím svých plug-in hybridních a čistě bateriových modelů službu Kia Charge, která umožňuje mimořádně pohodlné dobíjení na cestách. Pomocí jediného účtu lze v celé Evropě využívat téměř 360 000 veřejných dobíjecích míst, včetně více než 400 vysokorychlostních dobíjecích stanic IONITY. V České republice mají zákazníci Kia Charge v současné době přístup k více než 2 350 dobíjecích stanic. K dispozici mají i druhou univerzální kartu s názvem Kia EV Power Card. Tu lze využít u téměř 630 dobíjecích stanic provozovaných společnostmi ČEZ, PRE a E.ON, které tvoří dvě třetiny všech veřejných dobíječek v ČR. S touto kartou je možné dobíjet i v síti IONITY a ve všech sousedních zemích, konkrétně v rakouské síti Smatrics, německé EnBW, slovenských sítí Greenway a ZSE, a v případě sítě Greenway také v Polsku.
Uživatelé obdrží transparentní měsíční fakturu, na které jsou jasně uvedeny všechny procesy účtování. Kromě toho Kia nabízí také výhodná kompletní řešení pro domácnosti s různými balíčky wallboxů včetně komplexního servisu.
Ceny a výbava
S cenou varianty Hybrid v první úrovni výbavy Comfort, začínající pod hranicí 730 000 korun, je nová generace modelu Niro zcela srovnatelná s obdobně velkými vozy na trhu. Již v základním stupni výbavy ovšem nabízí řadu nadstandardních technologií, jako je centrální středový airbag mezi předními sedadly, kolenní airbag pro řidiče, zadní parkovací senzory s kamerou nebo v případě čistě elektrického pohonu také technologie Vehicle-to-device (V2D). Ta umožňuje přímo z akumulátoru vozu dobíjet i další přístroje jako například elektrokolo, gril, nebo třeba jiný elektromobil jakékoliv značky, přičemž cena modelu Niro ve variantě EV začíná na 1 119 980 korunách.
Ve druhém stupni výbavy s názvem Style si mohou zákazníci kromě pohonu Hybrid či EV zvolit i Plug-in Hybrid, jehož cena startuje na 1 029 980 korunách. Výbava Style zahrnuje mimo jiné přední parkovací senzory, vyhřívaná sedadla a volant, 10.25″ navigaci a stejně velký digitální přístrojový štít nebo funkci V2D i pro využití v interiéru.
Vozy v nejvyšší výbavě Premium pak nabízejí kromě prvků nižších stupňů také například Head Up displej, prémiový sound systém Harman Kardon nebo asistenty pro sledování mrtvého úhlu (BCA), pro zabránění kolizím při parkování (PCA) či pro inteligentní parkování s dálkovým ovládáním (RSPA). K vyššímu komfortu jízdy přispějí rovněž sedačky z veganské kůže s ventilací, relaxační sedadlo spolujezdce nebo vyhřívané zadní sedačky.
Kia poskytuje na vůz svou nadstandardní záruku v trvání 7 let nebo do najetí 150 000 km. Tato záruka se samozřejmě vztahuje i na komponenty elektrického a hybridního pohonu, jako jsou elektromotor/y, řídící jednotka elektrického pohonu, palubní nabíječka apod. V rámci záruky je kryta i ztráta kapacity trakčního akumulátoru (70 % jeho původní hodnoty).
« Nová generace nejúspěšnějšího závoďáku je na světe: Škoda Fabia RS Rally2 Test Dacia Jogger TCe 100 LPG: Spása pro rodiny »