2017-honda-civic-type-r

Nová Honda Civic Type R – Stejný zůstal jen motor, ale i ten posílil na 320 koní

7. 3. 2017 • Novinky

Ani Honda si nenechala utéct autosalon v Ženevě a odhaluje zde nejostřejší provedení desáté generace známého modelu Civic. Z předešlého eRka si bere pouze motor, ale i ten byl zásadně přepracovaný. Máme tu tak před sebou zbrusu nový hot-hatch, který si brousí zuby na ty nejlepší.

Dvoulitrový čtyřválec VTEC Turbo má nyní rychlejší odezvu na plynový pedál a vyšší výkon. Ten činí 320 koní v 6500 otáčkách, točivý moment se zastavil na hodnotě 400 Nm při 2500-4500 otáčkách za minutu. Vše putuje na přední kola přes šestistupňový manuál a mechanický samosvorný diferenciál. Novinkou jsou i automatické meziplyny při podřazování.

Podvozek má jinou geometrii, přední nápravy s hliníkovými spodními rameny a zesílena byla i dvojitá příčná ramena vzadu. Jednohmotový setrvačník snižuje setrvačnost spojky o 25 % a kratší je i stálý převod, díky čemuž má Type-R rychlejší reakce. Poněkud přerostlá jsou 20“ kola s pneumatikami Continental ContiSportContact 6 o rozměru 245/30, za nimi se žhaví čtyřpístkové třmeny Brembo s 350 milimetrovými vrtanými kotouči vpředu a 305 milimetrovými vzadu. Za zmínku stojí i torzní tuhost, která oproti minulé generaci vzrostla o 38 %, k tomu je nový model o 16 kilogramů lehčí.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz