getfile-17

Nová DS 7 Crossback se představuje: Přiváží i novou nejvýkonnější verzi s pohonem všech kol

30. 6. 2022 • Novinky

Již z vozu DS 7 Crossback, prvního 100% modelu značky DS Automobiles odhaleného v roce 2017, vyzařoval nový avantgardní duch. DS 7 Crossback, oceňovaný pro svůj bezkonkurenční interiér, výjimečnou eleganci a špičkové technologie, připravil půdu pro další modely, jako je dnešní nový model DS 7.

„Respektovali jsme osobitost a eleganci stávající řady, ale zároveň jsme jí vdechli větší dynamiku ostrých linií. Charakter nové DS 7 získal nový náboj, zejména v přední a zadní části. Na přední části uvádíme novou generaci světelného podpisu, inspirovanou našimi nedávno představenými koncepty. Nová čalounění taktéž umocňují osobitost a dokonalost interiéru. Nová DS 7 je výsledkem spolupráce mezi mými tými, experty napříč všemi obory, zejména v osvětlení, které reprezentuje avantgardní technologie, inženýry z DS PERFORMANCE a v neposlední řadě i výrobními týmy, které jsou plně nasazeny pro úspěch nové DS 7,“ říká Thierry Metroz, šéfdesignér.

Charakter nového modelu DS 7 vychází z výrazných změn na přední i zadní části vozu. Nová DS 7 je stále elegantní, ale má dynamičtější a strukturovanější linie.

Zcela nová přední část nabízí ostřejší linie, které posilují vyváženost jednotlivých prvků. Práce na ní byla odvedena díky úzkému propojení týmů DS Design Studio Paris a výrobních týmů v závodě Mulhouse (Francie), výsledek je zcela výjimečný jak z hlediska kvality, tak robustnosti.

Světelný podpis získal ještě výraznější vzhled. Kombinace nových štíhlejších světlometů DS Pixel LED Vision 3.0 a denních světel DS Light Veil je plynulá a provedená v duchu haute-couture.

Maska DS Wings a mřížka chladiče byly rozšířeny a přední nárazník byl přepracován, pro jednotlivé verze s odlišnými odstíny.

Nového designu s tmavě metalickým povrchem se dočkala také štíhlejší zadní LED světla vytvářející motiv šupin, které podtrhují jedinečný výraz modelu nové DS 7. Přepracováno bylo i víko zavazadlového prostoru, které získalo výraznější linie, název „DS Automobiles“, který nahradil „Crossback“, je nyní umístěn na vizuálně protažené zadní části nové DS 7.

K dynamickému charakteru profilu nové DS 7 přispívají i kola. Nová devatenáctipalcová kola Edinbourg a Silverstone s dekorativními vložkami optimalizují aerodynamickou účinnost a díky svému stylistickému zpracování působí větším dojmem. U nové DS 7 E-Tense 4×4 360 jsou exkluzivně k dispozici nová jednadvacetipalcová kola Brooklyn s propracovaným technickým designem.

Okenní rámy a střešní lišty jsou vyvedeny v černém lesklém odstínu, který umocňuje dynamický charakter vozu.

DS Pixel Led Vision 3.0 představuje zcela novou technologii, která matrixovým světlometům dodává další rozměr. Moduly Pixel nové DS 7 mají optimalizované řízení světelného toku, a přitom zůstávají zachovány 3 moduly, které se objevují v celé řadě a patří k charakteristickým rysům vozů DS. Funkce Pixel zajišťuje optimální výkon osvětlení. Světelný tok je silnější a homogennější, s větším dosahem až 380 metrů (dálková světla). Při rychlostech nižších než 50 km/h dosahuje nyní šířka paprsku 65 metrů. Uvnitř svítí společně dva moduly potkávacích/parkovacích světel. Zvenčí je modul dálkových světel Pixel vybaven 84 diodami ve třech řadách. Funkce přisvěcování zatáčky je řízena intenzitou vnějších diod modulu Pixel v závislosti na úhlu natočení volantu.

Světla pro denní svícení se inspirovala od vozů DS X E-Tense a DS Aero Sport Lounge. Světlo jako by procházelo barvou karoserie. DS Light Veil se skládá ze světla pro denní svícení a čtyř vertikálních světelných vláken tvořených 33 diodami. Inovace spočívá ve výrobním procesu: laserem gravírovaný polykarbonátový povrch je opatřen barvou pouze na vnitřní straně, takže se na něm střídá světlo a plochy v barvě karoserie. Vytváří tak efekt hloubky a jasu a připomíná drahokam. DS Light Veil se rozsvěcuje a zhasíná při zamykání a odemykání vozu.

DS Automobiles věnuje podobně jako největší pařížské módní domy zvláštní péči výběru materiálů a práci s nimi. Při vytváření interiérů nového modelu DS 7 vznikly různé varianty prostředí, díky nimž je každá cesta jiná.

Nejvyšší verzí je DS 7 Opéra, jejíž interiér je k dispozici ve dvou odstínech kůže Nappa: černé Basalte nebo šedé Perle. Nejušlechtilejší část kůže na velkých plochách dodává interiéru přirozený a elegantní nádech.

Na přístrojové desce a výplních dveří se objevuje nový dekor kůže Nappa s efektem nařasení. Díky absenci švů a spojů připomíná na dotek i na pohled přírodní kůži. Kůže je zvýrazněna reliéfem s liniemi připomínajícími podpis DS Light Veil.

Pozornost věnovanou detailům interiéru dokládá také perleťové prošívání v nových odstínech Blanc a Zéphyr, volant celý potažený kůží a opatřený krytem airbagu v kůži Nappa, gilošovaný motiv Clous de Paris – ikonický prvek vozů DS Automobiles – a rovněž motiv hodinkového pásku, který se poprvé objevuje v odstínu šedá Perle.

Elegance se odráží i v interiéru Rivoli v černém odstínu Basalte a s prošívaným dekorem v kombinaci s koženým čalouněním Claudia s výraznější strukturou kůže.

Interiér Performance Line má sytější černý odstín s tkaninou z mikrovlákna Alcantara po celé ploše a zlatým a karmínovým prošíváním, které zvýrazňuje dynamický vzhled interiéru.

Interiér Bastille získal novou úpravu plátna DS s černou strukturou Basalte inspirovanou rybí kůží.
Všechny tyto interiéry jsou doplněny přizpůsobitelným ambientním osvětlením s novým motivem inspirovaným gilošováním „Clous de Paris“.

Týmy DS Automobiles se inspirovaly kovovým náramkem luxusních hodinek, který se skládá z mnoha do sebe zapadajících dílů, a vytvořily sedadlo a opěradlo sedadla z jednoho kusu kůže a bez švu a dosáhly tak jedinečného komfortu. Sedadlo je vyrobeno z pěny s vysokou hustotou a s větším množstvím materiálu než u tradičního sedadla. Díky hustšímu materiálu je pohodlí větší a zůstává zachováno po celá léta. Délka kůže položené na plocho je 450 milimetrů. Po zpracování se zmenší o 60 milimetrů. Vysoce kvalitní kůže Nappa pochází přímo ze skotu chovaného pro maso, který žije na polích bez ostnatého drátu. Ze 4 milimetrů tloušťky se používá pouze nejjemnější část kůže, tedy její líc. Tato nová tloušťka je pak obarvena speciální barvou: černou Basalte nebo šedou Perle. Komfort sedadla doplňují funkce zajišťující masáž, vyhřívání a chlazení.

Značka DS Automobiles, která vykazuje v posledních dvou letech nejnižší emise CO2 v Evropě a je několikanásobnou šampionkou Formule E, se rozhodla nabízet novou DS 7 s několika typy motorů, včetně široké nabídky tří plug-in hybridů s výkony 225, 300 a 360 koní.

Nová DS 7 E-Tense 225 je poháněna benzínovým motorem PureTech 180 a elektromotorem o výkonu 110 k spojeným s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem dvou kol.

Nová DS 7 E-Tense 4×4 300 a nová DS 7 E-Tense 4×4 360 jsou vybaveny pohonem všech kol a motorem PureTech 200 a dvěma elektromotory o výkonu 110 a 112 koní, každým na jedné nápravě. Specifické nastavení verze 360 je dílem divize DS Performance.

Nová baterie s kapacitou 14,2 kWh umožňuje ujet bez emisí až 65 kilometrů v kombinovaném cyklu WLTP a dokonce 81 kilometrů v městském cyklu. Doba nabíjení přes nabíječku 7,4 kW je přibližně dvě hodiny.

V nabídce zůstává i motor BlueHDi 130. Mimo Evropu budou k dispozici také benzínové motory PureTech o výkonech 130, 215 a 225 koní.

Nová DS 7 je jedním z nejúspornějších modelů ve své kategorii, a to zejména díky své hmotnosti.

Nová DS 7 E-Tense 4×4 360 je ztělesněním ducha velkých cestovních vozů GT značky DS. Aby vůz dokázal zvládat příliv energie (benzínový motor o výkonu 200 koní, přední elektromotor o výkonu 110 koní a zadní elektromotor o výkonu 112 koní) vyvinula divize DS Performance speciální nastavení, zejména optimalizované řízení spotřeby energie. Aplikace DS Energy Coach pomáhá řidiči tím, že dohlíží na fáze brzdění a zlepšuje rekuperaci energie. Podvozek byl snížen o 15 mm, rozchod kol byl rozšířen (+24 mm vpředu, +10 mm vzadu) a přední brzdy byly zvětšeny na průměr 380 mm se třmeny DS Performance. Nová 21palcová kola Brooklyn v zaváděcí limitované edici získala nový odstín šedá Laquered, jehož perleťový efekt podtrhuje křivky a zvláštní charisma této verze vozu. Zrychlení z 0 na 100 km/h činí 5,6 sekundy a zrychlení 1000 metrů s pevným startem 25,4 sekundy.

Jednou z hlavních novinek nového modelu DS 7 je systém infotainmentu, do kterého je zabudován DS Iris System. Toto řešení přináší zcela přepracované rozhraní, které je plně konfigurovatelné, rychle a plynule reaguje a podporuje ho rozpoznávání hlasu. Přepracovaný 12″ dotykový displej s vysokým rozlišením zobrazuje nabídku widgetů, které umožňují přístup ke všem funkcím jediným pohybem: je tak možné ovládat online navigaci, klimatizaci, digitální audio zdroje a všechny informace o jízdě. Tento uživatelsky přívětivý displej umožňuje také zobrazovat pohled zepředu a zezadu od nových digitálních kamer s vysokým rozlišením nebo se přes wifi dostat k funkci Mirror Screen.

Nový velký 12″ digitální přístrojový panel s přizpůsobitelnými stránkami má novou grafiku nabízející všechny důležité informace, jako je například tok energie u plug-in hybridních verzí.

Nová DS 7 je vybavena také technologiemi zajišťujícími větší pohodlí a klid, jako je DS Active Scan Suspension a DS Night Vision.

DS Active Scan Suspension je kamerou řízený systém tlumení, který je v tomto segmentu zcela nový. Podle nerovností povrchu vozovky upravuje nastavení tlumičů na každém kole zvlášť.

Systém DS Night Vision snímá silnici a krajnici infračervenou kamerou, která dokáže zjistit přítomnost cyklisty, chodce nebo zvířate až do vzdálenosti 100 metrů. Řidič dostává informace na nový digitální přístrojový panel s vysokým rozlišením a v případě nebezpečí se ozve i specifický varovný signál.

Bezpečnost dále zvyšuje systém DS Driver Attention Monitoring a poloautonomní systém řízení 2. úrovně DS Drive Assist.

DS Driver Attention Monitoring analyzuje pomocí dvou kamer úroveň pozornosti řidiče. První z nich kontroluje chování vozidla v jeho okolí a druhá, umístěná před řidičem, diagnostikuje směr pohledu, obličej a pohyby očních víček, což se promítá do úrovně ospalosti a pozornosti… To nemá v tomto segmentu obdoby.

Nová DS 7 je vybavena systémem DS Drive Assist s adaptivním tempomatem, který je schopen bez zásahu řidiče zastavit a opět nastartovat, a asistenčním systémem, který zajišťuje přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče.

Nová DS 7 je vůz určený na celosvětové trhy. Pro všechny trhy mimo Čínu se bude vyrábět v Mulhouse (Francie) a pro čínský trh v Šen-čenu. Příjem objednávek bude zahájen během léta a první modely budou v prodejnách DS Stores k dispozici v říjnu 2022.

Objednávky a dodávky bude možné zajistit prostřednictvím online prodejního systému a díky službě DS Delivery Valet bude možné si nechat novou DS7 přivézt na adresu, kterou si zákazník zvolí.

U příležitosti uvedení nové DS 7 na trh je nabízena limitovaná edice Nová DS 7 E-Tense 4×4 360 La Première. Vůz vychází z modelu Nová DS 7 E-Tense 4×4 360 Opéra a je opatřen předním nárazníkem v leskle černé barvě, černými monogramy a specifickými odznaky, které doplňuje leskle černá povrchová úprava masky DS Wings, mřížky chladiče, rámu oken a střešních lišt. K dispozici jsou interiéry v odstínech černá Basalte a šedá Perle. Součástí standardní výbavy jsou dva dobíjecí kabely (režim 2 a režim 3). K dispozici je šest odstínů karoserie: šedá Laquered, modrá Saphir, bílá Nacré, černá Perla Nera, šedá Platinium a bílá Cristal Pearl. K objednávkám učiněným prostřednictvím rezervačního webu bude nabízena smlouva Freedrive (prodloužená záruka, servis, technická prohlídka, asistenční služby atd.) a domácí dobíjecí stanice pro montáž na stěnu.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz