Nová Audi RS6 Avant oficiálně!
Německá automobilka Audi, pocházející z Ingolstadtu, představila novou generaci svého “über kombíku”, který svými výkony a parametry potrápí nejeden supersportovní vůz. Ale k tomu navíc odveze 5 lidí a několik pytlů s cementem…
Oproti předchozímu modelu se udála velmi široká škála změn. Co se vzhledu týká, ten nyní kráčí ruku v ruce se současným designovým trendem Audi. Na něj si udělejte, prosím, každý svůj vlastní obrázek a my se vrhneme rovnou na použitou techniku.
Nová Audi RS6 Avant vyměnila dvojitě přeplňovaný desetiválec (původně od Lamborghini) za motor, který bude přínosnější pro lední medvědy a tuleně. Agregát v nové RS6 je totiž V8, která má objem rovné 4,0 litry a také dvojici turbodmychadel. Ten dokáže poskytnout výkon až 560 koní (412 kW) s točivým momentem pěkně kulatých 700 Nm, který je přítomen v širokém spektru otáček (1750 až 5500 ot./ min). Agregát je spjat s osmistupňovou převodovkou Tiptronic, která posílá výkon skrze středový diferenciál na všechna čtyři kola. Na zadní kola je pak tento systém Quattro schopen poslat 60% točivého momentu. A to jsem se ještě nezmínil, že nová RS6 Avant váží cca o 100 kg méně, než předchozí generace.
Není tedy divu, že tento pekelný kombík zvládne zrychlit na 100 km/h za neuvěřitelných 3,9 sekundy!!! Maximální rychlost pak činí klasicky obligátních 250 km/h. Na přání bude ale k dispozici balíček “Dynamic”, který posune elektronický omezovač na 280 km/h. Pokud by i toto někomu nestačilo, může si zvolit také balíček “Dynamic Plus”… S ním už bude schopna RS6 Avant dosáhnout rychlosti až 305 km/h!
I přesto by měla být nová RS6 s motorem 4,0 TFSI schopna jet pod 10 litrů na 100 km jízdy (což je o 40% méně, než předchůdce). Zásluhu na tom má samozřejmě systém vypínání poloviny válců (cylinder-on-demand) a také Start / Stop.
To vše samozřejmě musí být také adekvátně zkroceno. O pořádnou brzdnou sílu se tu tedy starají už tak velmi výkonné brzdy s předními kotouči o průměru 390 mm. Za příplatek si ale může zákazník zvolit karbonkeramické brzdiče (s šestipístky a 420 mm kotouči vpředu). Podvozek pak dostal adaptivní vzduchové odpružení, které je snížené o 20 mm a disponuje ocelovými pružinami. Pohodlnost – či sportovnost podvozku si pak můžete vybrat předdefinovaným nastavením (Comfort, Dynamic a Sport).
Aerodynamický kit samozřejmě disponuje většími nasávacími otvory v předním nárazníku, difuzor v tom zadním a klasické RS výfukové roury. Nesmí chybět také střešní spojler a 20” (či za příplatek 21”) litá kola.
Jo a kufr může mít maximální objem až 1680 litrů. Uvnitř pak najdete sportovní sedačky v možné kombinaci kůže a alcantara. V základní výbavě jinak máte xenony, LED zadní lampy, kontrolu tlaku v pneumatikách, osvětlené boční prahy a rozsáhlý informační systém. Dále pak také parkovací asistent, tempomat, třízónovou automatickou klimatizaci, MMI navigaci s dotykovým displejem a Audi sound systém s deseti reproduktory. Za příplatek ale můžete mít také head-up displej, bluetooth a pokud by Vám nestačil základní Audi Sound System, můžete si doobjednat audiosystém Bang & Olufsen s 15-reproduktory a výkonem 1200 W.
Jako první se nová RS6 Avant začne prodávat na bristkém trhu, a to v létě roku 2013 za základní částku 77 000 liber – což je necelých 2 400 000,- kč.
« I nový Transit bude mít sportovní variantu TEST Škoda Superb 2.0 TDI 4×4 – Český diplomat »