Nissan představil nový Juke. Zhubl a vypadá úžasně
První generace Nissan Juke přišla na trh již v roce 2010. Byl tedy nejvyšší čas představit nástupce. Nový Nissan Juke je opět extravagantní auto, jakým byla i první generace a zároveň platí, že původní design je v této generaci mnohem lépe zvládnutý, dospělejší a sportovnější. Už nevypadá jako přehnaně tvarovaná hračka. Novinka bude chtít nadále oslovit zákazníky, kteří touží po odlišném designu karoserie a extravaganci.
První generace Nissan Juke mě vůbec neoslovila. Jako jeden z prvních modelů nesl dnes již známou nálepku crossover, tedy ani ne SUV, ale spíše vyšší auto do města a na nezpevněné cesty. Druhá generace pokračuje v této tradici, jen design je mi už víc bližší.
Když první generace designem provokovala a hovořilo se, jakoby přišla z jiného desetiletí, druhá je na tom stejně. Přední proporce však sdílí s předchůdcem, tedy rozdělené světlomety na spodní kulaté a vrchní horizontálně tvarované. Sériově už budou jen LED světla. Ty horní však netrčí do prostoru jako tykadla a dolní kulaté jsou zapracovány citlivěji.
Vůči předchůdci také narostl – na délku už měří 4 210 mm a rozvor se natáhl o více než 10 cm na konečných 2 636 mm. Nissan však deklaruje, že navzdory nárůstu rozměrů, je nové auto lehčí, v průměru o 23 kg vůči předchůdci.
Na začátku potvrdili jeden motor, zážehový tříválec 1,0 DIG-T s 86 kW (117 k). Ten bude dostupný s manuální šestistupňovou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Později se nabídka rozšíří, pravděpodobně o nový motor 1,33.
Do příplatkové nabídky se dostane i ProPilot, které pomůže s autonomní jízdou v zácpě na dálnici. Na palubě nebude chybět připojení přes Android Auto nebo Apple CarPlay nebo příplatkový Bose soundsystem. Světová premiéra bude na autosalonu ve Frankfurtu, první auta přijdou k zákazníkům už koncem listopadu.
« S propadlou technickou si není radno zahrávat Test ojetiny BMW 635d. Zraje jako víno »