Nejsportovnější Porsche Panamera GTS dostala osmiválec a 460 koní
Můžete namítat, že varianta GTS s výkonem hluboko pod 500 koní vůbec není tak rychlá a efektivní jako provedení Turbo, Turbo S, nebo Turbo S-E Hybrid. A máte pravdu. Filozofie modelů GTS ale netkví ani tak v rychlosti, jako spíš v jízdních emocích a sportovním prožitku.
Z toho důvodu dostalo zbrusu nové provedení Panamery o 10 milimetrů nižší vzduchový podvozek s výrazně změněnou charakteristikou. Model GTS má také silnější brzdy, proto jsou na přední nápravě karbon-keramické talíře s průměry 390 milimetrů a vzadu s průměry 365 milimetrů. A do třetice dostalo nové auto rovněž odlehčená 20palcová kola, díky nimž bude ještě lépe sedět v zatáčkách.
Osmiválcová síla
Tím největším potěšením je ale motor. Dlouho se totiž spekulovalo, že Panamera GTS dostane dvojitě dopovaný šestiválec do V s objemem 2.9 litru, který je i ve slabší verzi Panamery, nebo jiných, rychlých koncernových vozech. Například v Audi RS4 má takový motor 450 koní, což je o 10 víc, než měla minulá Panamera GTS.
Jenže u Porsche je svět naštěstí ještě v pořádku, a tak mohli konstruktéři sáhnout po úchvatném 4.0litru V8 se dvěma turby. Výsledkem je 460 koní a 620 N.m, co bude však zásadní, je lehkost, s jakou se osmiválcová Panamera nese po silnici. Ostatně i jízdní dynamika nijak nezaostává, a to i přes skutečnost, že na trhu se najdou podstatně silnější vozy.
Dynamika na rozdávání
Posuďte sami. Panamera GTS zrychlí z 0-100 km/h už za 4,1 sekundy a maximální rychlost 292 km/h. Potřebuje někdo z vás rychlejší auto?
Panameře GTS to navíc i výrazně sluší. Jak je již zvykem, budou si zákaznici nejsportovnější model moci objednat v daleko výraznějších barvách, které dají vyniknout jeho atletickému naturelu. Nechybí rovněž sportovnější paket, rozšířené zadní křídlo nebo vísostné emblémy GTS na předních dveřích.
No a cena? Model by se měl do prodeje dostat ještě před koncem letošní roku, přičemž v německu bude startovat na částce okolo 140 tisíc € a u nás to bude po přepočtu velmi podobné. Objednat variantu GTS budete moci jak ve variantě liftback, který připomíná kupé, tak jako sportovní kombi Sports Turismo. Tak která se vám líbí víc?
« Hlupák za volantem autobusu. Na mostě ohrozil desítky životů Zánovních vozů za první tři čtvrtletí na českém trhu výrazně přibylo »