Nejrychlejší pohřebák na světě má 1300 koní a stovku dá za 2.3 sekundy!
Každý má občas ty myšlenky okolo smrti a normální člověk si říká říká, co se vlastně děje až odejdeme. No a nenormální magor do aut přemýšlí, s čím bude jeho poslední projížďka do márnice. Tak jsem sedl k internetu a hledal. Občas někdo nabízí jako pohřební vůz Panameru, Audi RS6 či jiné nadupané kombíky, ale to mi přišlo pořád takové ”normální” – Polední jízda má být hlasitá, brutálně rychlá a s kouřem od pálících se pneumatik! Nakonec jsem narazil na Chevrolet Caprice z roku 1996, který má 1300 koní, stovku zvládá za 2.3 sekundy a já si říkám: „Jo! Tím se chci svézt!“ A pak jsem si uvědomil, že vlastně minimálně dalších 50 let toto auto zevnitř opravdu nechci ani vidět. Ale kdo ví, je tak rychlé, že by mohlo probrat i mrtvého – Že by stroj na výrobu zombie?!
Tato 20 let stará černá smrtka pod kapotou ukrývá mocný osmiválec LQ4 6.0 litru, který produkuje masivní výkon 1300 koní. Málem bych zapomněl, že u motoru se nachází ještě gigantické turbodmychadlo, kované písty a vlastně každičká technická součástka tohoto vozu byla přepracována tak, aby vytvářela nebo vydržela přísun tak obrovského výkonu. Všechna ta obrovská síla a výkon putují přes speciální automatickou převodovku na zadní kola, která doslova rolují asfalt.
A jak si vede ve sprinterských disciplínách? Navzdory tomu, že váží asi 2 a čtvrt tuny, tak stovku zvládá za 2.3 sekundy, 160 km/h za 5.2 sekundy a zrychlení ze stovky na 210 k/h zabere jen 6.4 sekundy. Čtvrt míli zajíždí za 9.94 sekundy a cílovou pásku protne v rychlosti 220 km/h, na půl míli už umí upalovat rychlostí 260 km/h. Díky těmto číslům je v Guinnessově knize rekordů tento úchylný Chevrolet Caprice zapsán jako nejrychlejší pohřební vůz světa.
A víte, co je nejlepší? Všechna čísla v předchozím odstavci byla dosažena s výkonem 1000 koní, dnes už má smrtících 1300 koní a co nevidět se vrhne na své vlastní rekordy, které má posunout ještě hlouběji do pekel.
« 1120 koňové BMW E36 je dokonalý sleeper – Nyní je na prodej Největší konkurenti Škody Kodiaq – Kdo se jí má pořádně bát? »