Nejlepší testovaná auta v roce 2021 podle Ondřeje Hrubeše
Rok se s rokem sešel a nastal čas zavzpomínat, která auta mi nejvíce učarovala. Ne, nechci vybírat jen ultimativní sporťáky a nedostupné luxusní prémiovky. V mém přehledu najdete i zcela obyčejná auta, která mají charakter a na nic si nehrají. V tom tkví jejich kouzlo. Pojďme se tedy společně podívat na desítku nejlepších testovacích vozů roku 2021.
Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4 je dokonalé auto pro řidiče, které ukazuje, že pro sportovní auto není důležitý výkon, ale především jeho otevřenost k řidiči a svým způsobem i jednoduchost. Je do morku kosti moderní, využívá všechny současné vychytávky, přesto ale působí zcela analogově a mechanicky. Lepší věc jsem nejspíš neřídil a vydobylo si post mého nového oblíbence.
Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe hraje především na komfort, a dává hodně znát svoji přítomnost na silnici. Nejde o jedno z těch SUV, které se jízdně snaží přiblížit běžným autům. Naopak působí takovým správně těžkopádným dojmem. Připadáte se v něm jako král silnic. Nic vás nehoní, můžete se hezky uvolnit a cítit se bezpečně. Prostorem, komfortem i luxusem na palubě stále patří k absolutní špičce třídy.
BMW M5CS
BMW M5 CS je jako socha. Při tvorbě uměleckého díla z kamene neodedře celou práci mistr sochař. Po vybrání vhodného kusu kamene k němu naklušou učedníci a ti odstraňují nejhrubší kusy neživé horniny. Až ve chvíli, kdy získá kámen základní obrys, nastoupí mistr a těmi nejjemnějšími údery v něm začne probouzet život. BMW M5 tady sloužilo jako hrubý obrys a jemným obrušováním se v ní probudilo mistrovské dílo. Tohle není jen další rychlý sedan. Tohle je auto postavené s úctou k tradici eMkových BMW. Jako kdyby udělalo pár kroků zpět a vrátilo se k řidičsky otevřenějším a čistším autům. Jeho přístup k tradičnímu sportovnímu autu mi udělal obrovskou radost. Nehoní se jen za čísly a časy na okruhu. Tohle je postavené srdcem a emocemi. Je postavené pro řidiče, je agresivní a brutální, zároveň jde ale o neobyčejně citlivý a jemný nástroj. Je to dárek od celé divize M svým fanouškům.
Subaru Outback Field
Subaru Outback šesté generace zůstalo věrné starému receptu, a ještě ho vylepšilo. Stále jde o prostorné a bezpečné auto, které vám bude dělat příjemnou společnost na dlouhých cestách. Umí ve vás ale i probudit řidiče, a mimo silnice si vás naprosto získá. Základní cena je těsně nad milionem, verze Field potom 1.170.000 ,-, což je opravdu fér. Stále jde o jedno z nejlepších aut na každý den a dost možná nejlepší auto pro rodinu na světě. Co naplat, já ho prostě miluju!
Audi S8 TFSI Quattro
Během testovacího týdne jsem si Audi S8 TFSI Quattro překřtil na královnu vesmíru. Zaprvé její technologie působí jak ze sci-fi filmu, ale především kvůli její absolutní dominanci. Za všech situací je naprosto jistá a sebevědomá. Máte pocit, že nic není problém. Je to opravdu úžasná kombinace kvality, luxusu a technologií. Možná by se dalo polemizovat, jaký má auto jako tohle smysl, ale nezkoušejte to. Nic racionálního asi nenajdete. Je potřeba se svézt, nahlédnout do toho kouzelného světa za oponou, a nechat se jím unést. Já na tuhle návštěvu asi jen tak nezapomenu.
BMW M3 CSL e46
BMW M3 CSL je mnohem blíž oholenému závoďáku, než by se na první pohled mohlo znát. Jízda s ním je neuvěřitelně intenzivní. Auto na vás chrlí obrovské množství informací, a chvíli vás nenechá v klidu. Podvozek k vám skrze fantastickou skořepinu (která se mi zdá i lepší než v Porsche 911 GT3) hrne zprávy o každé spáře na trati, každém kamínku, hrubosti asfaltu. Skrze řízení se k vám dostávají i ty nejjemnější vibrace, a všudy přítomný hluk jen zvyšují pocit rychlosti. Díky nízké váze a přesnému řízení je auto neuvěřitelně agilní, a doslova lačné zatáčet. Na každý váš impulz reaguje okamžitě a s naprostou přesností. BMW M3 CSL vůbec nepůsobí jako 18 let staré auto. I mezi nejnovějšími vozy je velice těžké najít něco, co by tak perfektně plnilo řidičovy příkazy. Oproti moderním autům má ale CSL ještě jednu hlavní výhodu – tohle je čistý analog. Žádné záchranné berličky ani elektroničtí pomocníci. Jen vy a auto. Stroj, který musíte ovládnout, porozumět mu, a v případě potřeby okamžitě a přesně reagovat. Tohle je zážitek, který se vám na trvalo vpálí do paměti. Napadá mě snad jediné auto, které je svou intenzivností srovnatelné, a to je už zmiňované Porsche 911 GT3 991.2. To je sice o kus rychlejší, ale CSL oproti němu působí ještě čistším dojmem. Ještě lépe vám zprostředkuje zážitek ze skutečného závoďáku. Neuvěřitelné auto, a pro mě splněný sen. Jsem rád, že setkání s hrdinou pro mě neskončilo zklamáním. BMW M3 CSL je všechno, co jsem si kdy představoval, a ještě víc. Napsal jsem tu o něm skoro 2000 slov, a pořád nemám pocit, že bych dokázal byť jen naznačit, jak úžasné to auto je. Na některá auta zkrátka slova nestačí.
Dacia Sandero
Nová Dacia Sandero je prostě skvělá. Už poměrně dlouho jsem si žádné testovací auto tolik neužil. U nových aut mám stále častěji pocit, že testuji spíš asistenty. Vedle nich působí Sandero naprosto esenciálně. Svým čistým přístupem k tomu „být auto“ mi zkrátka udělala radost. Na nic si nehraje, je upřímná a nesnaží se vám prodat věci, které nepotřebujete. Teď už i vypadá k světu, interiér je krásně jednoduchý a prostorný – co víc si přát. Ano, stále narazíte na připomínky toho, že se tlačilo na cenu, jako je třeba odhalená konstrukce v kufru, ale v žádném případě už nejde o auto, které se kupuje z nouze.
Mazda CX-30
Mazdu CX-30 je potřeba se podívat hlavně okem spotřebitele. Nabízí úsporný motor s dostatečnou dynamikou, fantastický interiér a výtečné jízdní vlastnosti. V nárazových testech získala historicky nejvyšší hodnocení v ochraně posádky, a může se tak pyšnit titulem nejbezpečnějšího auta na planetě. Je to tak ideální bezpečnostní trezor pro vaši rodinu. Vlastně se mi nepodařilo objevit nějakou větší slabinu. Mazda de facto postavila tak dobré auto, že si ani nejsem jistý, jestli ho cílový zákazník shánějící crossover dokáže plně ocenit. Ukázala, že i v kategorii, kde vládne průměrnost, lze tvořit auta s láskou. Mazda si jí cení minimálně na 574 tisíc, a já tvrdím, že lepší crossover aktuálně nekoupíte.
Mustang Mach-e
Ford Mustang Mach-e bude budit hodně emocí. A je to pochopitelné. Na druhou stranu se toho tolik neděje. Jde jen o doplněk k Mustangu, ne jeho náhradu. A jak by mě to mohlo štvát, když je ten doplněk tak skvělý. Při denním používání je komfortní, praktický, nenucený, levný na provoz – prostě všechno, co si od daily přejete. Nemusíte se bát dlouhých cest, protože dojezdem patří k nejlepším na světě. A když na vás přijde chuť blbnout, dokáže vás až nečekaně skvěle pobavit. Tady je potřeba dát všechny předsudky stranou, protože Mustang Mach-e je vynikající auto, a jestli vás nepřesvědčí, že ta elektromobilita není až takový průšvih, tak už nevím co.
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi je překrásné auto, které vás zahrne výbavou a získá si vás dokonalým podvozkem. V kombinaci se skvěle fungujícím pohonem 4×4 se jedná o jedno z nejlépe jezdících aut ve třídě. Je to ukázka toho, že i auto na každý den může být zábava řídit.
.« Automobilový průmysl brzdí nedostatek čipů: Zákazníci si připlatí nejen za nová auta, ale i za služby v servisech Toyota představuje nový Hilux GR Sport »