Nejlepší investice – Nemůžete šlápnout vedle! 2. část
Spousta bohatých lidí už v dnešní době neví, do čeho své velké peníze uložit tak, aby samy vydělávaly nebo alespoň udržely svoji hodnotu. Už to není jako dříve, že nakoupíte kila zlata, pozemky, cizí měny, to vše jsou bohužel věci, které jsou nejisté a svou hodnotu často mění nahoru/dolů. Teď totiž na řadu přicházejí auta, protože když umíte vybírat, jsou nejlepší investicí na světě! Nevěříte? Věřte, stačí se podívat na stará Ferrari, která dokáží během dvou let klidně zdvojnásobit svou cenu. Dnes tu máme jedno BMW za přijatelnou cenu a legendární Porsche 911.
BMW 635 CSI
Píšou se 80./90. léta a z výrobní linky BMW začíná sjíždět 635 CSI. Má nádhernou karoserii, skvělou techniku a vysoký výkon. Pod jeho kapotou se schovává 3.5-litrový řadový šestiválec, který produkuje výkon 286 koní (210 kW) a točivý moment 340 Nm. Hmotnost činí pouze 1510 kilogramů a v kombinaci s pěti-stupňovým manuálem se rozjede z klidu na 100 km/h za pouhé 6.4 sekundy. Dvoustovkou upaluje za 23.5 sekundy a maximální rychlost je nadprůměrných 255 km/h.
Starší 635 koupíte i za 200 000 korun, za pěkné kousky však dáte kolem 600 000 Kč. To znamená, že nedávno toto auto bylo na cenovém minimu, dnes už pomalu stoupá. Pokud jej však chcete, pospěšte si, pěkné mizí a cena roste čím dál rychleji!
Porsche 911
U Porsche 911 bych se nezaměřoval pouze na jeden model, protože jich je nepřeberné množství a na spoustě z nich se dá pohádkově vydělat. Jedná se o sportovní coupe s pohonem zadních kol. Největší zajímavostí je šestiválcový boxer s přeplňováním či bez uložený nad zadní nápravou. Auto má nespočet odpůrců a velké množství zarputilých fanoušků. Já do Porsche 911 zamilovaný nejsem, ale musím mu nechat, že je to legenda. Stačí se podívat na prodeje, tituly v závodech a hned máte jasno, že to není jen tak ledajaký sporťák.
Ceny vozů se obrovsky liší. Spektrum cen je velmi velké, řekněme od milionu až po x milionů korun. Však se podívejte sami třeba na mobile.de. Nejlépe se dívejte po sportovněji zaměřených a limitovaných edicích. Klasických a základních modelů bylo vyrobeno opravdu hodně a cena tudíž tak výrazně nestoupá.
.
« Příští generace Porsche 911 bude hybrid! TEST AUDI Q7 3.0 TDI – Lepší, než kdy dříve »