Nejhorší výsledky nárazových testů: Do těchto aut raději nesedejte
Od roku 1997 procházejí auta, prodávaná v Evropě, nárazovými testy nezávislé organizace EuroNCAP. Od té doby prošlo nad 1800 aut velmi těžkým testováním a ne všechna dopadla dobře. Většina automobilek se bouřila a poukazovala na to, že testy jsou až příliš přísné a na výsledek je téměř nemožné dosáhnout. Jen po 5 měsících testování se ale objevil první vůz s maximálním počtem 4 hvězdiček – Volvo S40. Tady je však žebříček modelů, které dostaly při testu nejhorší hodnocení.
1. Rover 100 (1 hvězdička)
Vůz vybaven airbagem dostal nejhorší možné hodnocení. Selhal především v ochraně končetin a hlavy.
2. Nissan Navara 2. generace (0 hvězdiček)
Druhá generace Navary patří mezi vůbec nejhorší auta v celé historii testů. Drasticky selhal v ochraně dolních končetin, kdy se podlaha vozu po nárazu posunula o 20 cm! Airbagy navíc zareagovaly pozdě a figurína spolujezdce ukázala zranění neslučitelné se životem v oblasti krční páteře.
3. Fiat Brava (2 hvězdičky)
Oblíbená ojetina pro mladé také není moc bezpečná. Dvě hvězdy dostala za nulovou ochranu spodních končetin.
4. Mercedes-Benz C generace W202 (2 hvězdičky)
Problémy měli i prémiový výrobci. Luxusní sedan třídy C selhal v ochraně dolních končetin posádky a při bočním nárazu.
5. BMW řady 3 generace E36 (1 hvězdička)
I dobový konkurent od BMW měl problém a to ještě horší. Takto zoufalý výsledek musel někoho z vývoje stát hlavu. Řidič si po nárazu rozdrtil hrudník, nohy připomínaly harmoniku a zlomenině by podlehla i krční páteř.
6. Peugeot 406 (2 hvězdičky)
U nás stále oblíbená ojetina také nedopadla dobře. Ve zprávě stálo, že stačilo málo ke třem hvězdám, ale figuríny vepředu měly rozdrcená kolena.
7. Fiat Punto první generace (2 hvězdičky)
Další oblíbená a hojně zastoupena ojetina si odváží pouze dvě hvězdy. Řidič po nárazu vyvázne s velkými poraněními v dolní oblasti a kolem hrudníku. Navíc zpráva ukazuje, že záleží na výšce. Vyšší lidé by si odnesli i větší zranění.
8. Nissan Almera (1 hvězdička)
Velmi oblíbená Almera také selhala. Pasažéři vepředu jsou přímo ohrožení na životě zejména díky špatné ochraně oblasti kolem hrudníku a dolních končetin.
9. Alfa Romeo 156 (0 hvězdiček)
Další stále oblíbená a hojně provozovaná ojetina dosáhla katastrofického výsledku. Čelní náraz (64 km/h) posádku zcela rozdrtil, deformační zóny nefungují a auto má nebývale měkkou karoserii, která se zmačká jako harmonika.
.« EU zavedla omezovač rychlosti: Musí jej mít všechna nová auta Nejméně spolehlivé ojetiny, u kterých hrozí drahé opravy »