Nejdražší Superb stojí 3,5 milionu. Jaké je jeho tajemství?
Z hlediska základních cen má Škoda v několika případech málo konkurentů. Veloplošně nelze označit její vozidla za vysloveně levné, zejména bohatě vybavené modely KodiaQ či Superb s dobrými motory mohou stát dost. Druhému jmenovanému se dokonce podařilo dostat do šestimístného teritoria. Na britský trh přichází varianta, která totiž stojí přesně 118 688 liber (cca 3,5 milionu Kč). Tato verze vlajkové lodi je tak jednoznačně nejdražší nová Škoda.
Obdobnou hodnotu mívají jen vzácné historické exempláře české značky. Jaké je její tajemství? Na první pohled sice působí stříbrné kombi obyčejně, ale netradiční černé rámy oken prozrazují trumf v rukávu automobilu. Skla jsou totiž, spolu s celou karoserií, neprůstřelná.
Pancíř většinou vídáme na podstatně luxusnějších automobilech, Mladá Boleslav se však rozhodla použít jej i na svůj špičkový produkt. Oproti honosným limuzínám či mohutným SUV má výhodu ve své nenápadnosti. Pokud inkognito strategie nevyjde, na řadu přicházejí vedle neprůstřelných oken i speciální kompozity, ocelové pláty a pneumatiky schopné jízdy i po ztrátě tlaku.
Superb splňuje normu PAS 300 a odolat by měl kromě standardní munici i výbušninám. Negativem ochrany je zvýšená hmotnost. Přesnou hodnotu sice neznáme, ale určitě lze počítat s několika stovkami kilogramů navíc. Na eliminování negativních vlivů extra masy a zachování jízdních vlastností sáhla Škoda po upravených pružinách, tlumičích i brzdách.
Pohon kombi zajišťuje standardní dvoulitrový turbodiesel. Jde o nejsilnější verzí používanou českou automobilkou s výkonem 140 kW (190 k). Interiér zůstal sériový, přibyl akorát panel pro ovládání sirény a majáků skrytých ve světlech a masce chladiče. Tyto prvky jsou v ceně. Momentálně není jasné, kde všude kromě Británie chce Škoda pancéřovanou novinku prodávat.
« Tesla jako pohřebák nebo elegantní Shooting Brake. Pro nizozemského úpravce žádný problém Test Lexus LS 500h AWD. Vytříbená alternativa »