subaru-outback-my18-exterior-2

Našli jsme ideální auto pro každou příležitost. Test Subaru Outback 2.5i 2018

10. 11. 2018 • Zábava

Ideální auto na každodenní jezdění? To nejpohodlnější a nejpříjemnější? To je jedna z mála otázek, na kterou znám odpověď. Na rozdíl od situace, kdy se mě lidé ptají, jaké vozidlo je vůbec to nejlepší a věřte, že se ptají často. Přitom na to nejde nijak odpovědět, každé auto má totiž nějaké přirozené prostředí, ve kterém vyniká nebo situace, ve kterých funguje nejlépe. Ale zpět k té první otázce, na tu totiž odpovědět umím a zpravidla zazní dvě jména – Subaru Outback a Volvo XC70. Obě jsou to auta stejného typu – zvedlá kombi ve stylu Audi Allroad, která ale na rozdíl od něj, fungují naprosto dokonale. Dnes se budeme věnovat tomu ještě o fous lepšímu ze země vycházejícího slunce.

Subaru Outback je na scéně již přes dvacet let a za tu dobu si stihlo vytvořit solidní renomé bytelného a schopného, velkého crossoveru. Nová generace na tomto stanovisku nic nemění, ale posouvá jeho vlastnosti ještě o výrazný kousek dále. Outback modelového roku 2018 je tedy hezčí, kvalitněji zpracovaný, lépe vybavený, má motor splňující aktuální euro normy a také nový systém na podporu řízení EyeSight. Za velké plus lze považovat, že právě tento systém je dostupný jako základní výbava ke každému vozu. Subaru své vozy vylepšuje meziročně a nečeká na velké facelifty, a tak i letošní doznal několika dílčích změn, které nejsou nijak zásadní, ale jsou dost ucelené na to, aby byl Outback ještě lepší.

outback6

Začneme tím, že Outback už koupíte jen s automatickou převodovkou a jediným motorem. EyeSight verze 3 nově umí hlídat jízdní pruhy a auto v nich aktivně udržovat. Kromě toho kombinuje adaptivní tempomat, jehož reakce jsou díky kamerám, které vidí rozsvícená brzdová světla, jemnější. Tím zásadním, co EyeSight umí, je fakt, že do 50 km/h umí zabránit samočinným nouzovým brzděním dopravní nehodě, pokud se řidič nevěnuje jízdě, a nad tuto rychlost výrazně snížit případné následky nehody. Přepracovány byly i aktivní diody systému a vůz dostal dvě nové parkovací kamery. Díky nim vidíte do všech stran. Vzhledově je změněna jen drobná kosmetika – přepracována grafika předních světlometů, které jsou plně LEDková a mírně pozměněna maska. Nový je také červený perleťový lak pod názvem Crimson Red.

V první řadě musím velmi kladně ohodnotit interiér, který Subaru rok od roku piluje k dokonalosti. Budíky tedy mezi sebou nově svírají pětipalcový barevný displej, který slouží jako palubní počítač a ukazatel varování systému EyeSight. Nejzásadnější novinkou vnitřního prostoru je však infotainment systém s navigací, jež je příjemně rychlý, velký, hezký a Subaru se za něj před konkurencí rozhodně nemusí stydět. Nové je i zabarvení panelu klimatizace, který už není stříbrný, ale černý a ladí tak se zbytkem. Také volant a jeho ovládání je zcela nové a mnohem příjemnější.

outback2 outback1

Celkové pojetí a zpracování interiéru je daleko luxusnější než kdy dříve a opravdu zvedám palec nahoru. Líbí se mi decentní dekory, design výplní dveří, konečně jsou tu kvalitní materiály a za své vzala velká laciná tlačítka. Outback je nyní zcela adekvátní své ceně a velmi reprezentativní i uvnitř. Kde dále Outback boduje, je vnitřní prostor v podélném i příčném směru, všude je místa nadbytek a vůz působí velmi vzdušně. No nic, jdeme jezdit.

Jak jsem zmínil již nahoře, to je přesně disciplína, ve které Outback kraluje. Ne ale ve smyslu vymetání zatáček a zdolávání rychlostních zkoušek v co nejkratším čase. Je to o pohodě, maximální komfortu, skvělém odhlučnění a sametovém chodu všech jednotlivých prvků. Je to o tom příjemném pocitu, kdy se za volant těšíte a užíváte si každého metru a je úplně jedno, jaké je počasí, roční doba a zda-li jedete po zpevněné nebo nezpevněné silnici. Outback bude všude v pohodě a vy s ním. Napadá mě slogan: Outback, parťák do pohody… Zpátky k faktům-

Pod kapotou se nám ukrývá to jediné, co Subaru u Outbacku nabízí – tedy 2.5-litrový plochý čtyřválec typu boxer. Ten umí přes bezestupňovou převodovku Lineartronic a symetrický pohon všech čtyř kol zásobovat asfalt výkonem 129 kW v 5800 otáčkách a točivým momentem 235 Nm ve 4000 otáčkách za minutu. Motor má síly na rozdávání a skvěle táhne ve velmi širokém spektru otáček. Dokonce i zvuk je, oproti dvoulitrům ve Foresteru, chlapštější a plnější. Chce se mi řííct, že si občas umí i malinko prsknout do výfuku. Ale to už nejsme u pohody. Nejvíc se mi líbí ta lehkost, s jakou se auto pohybuje. CVT je v dnešní době odladěné výborně a umí nabídnout hladkost, jako žádný jiný automat. Oceníte to zejména ve městě a při pohybu v terénu.

outback3

A ani tam se neztratí – cesta nás zavedla na místa, kde už většina asfaltu zmizela v nedohlednu a zbyly jen obří díry vysypané štěrkem. Tady se projevují kvality nového podvozku na maximum. Zavěšení žehlí nerovnosti opravdu nadprůměrně, přesto však stále nepůsobí nijak rozměkle. Světlá výška 200 mm a pohon všech kol znamenají, že budete v pohodě a pohodlí pokračovat i tam, kde už nejsou ani ty díry a štěrk. Vlastně se klidně vyškrábete na pořádný kopec a pak není problém pokračovat lesem ještě dál. Jde to, v pohodě!

Zpět na silnici zjistíte také, že naprosto špičkově se vydařilo odhlučnění vozu, které do interiéru propustí jen minimum akustických rázů. Řízení je tak akorát tuhé, poměrně strmé a taky disponuje i nějakou tou odezvou. Celkový posun v jízdních vlastnostech je naprosto dech beroucí. Outback umí být opravdu rychlý při zachování skvělé čitelnosti jízdy a limit, kdy dojde k nedotáčivosti, je opravdu daleko. Takto skvěle odladěný podvozek nemá konkurenci nejen ve své třídě, ale i napříč mnoha dalšími segmenty. Odpružení a komfort zastíní i vzduchové podvozky některých prémiových značek a přitom Outback nepřišel o své řidičské nadšení a apetit k zakusování se do zatáček. Jezdí jednoduše brilantně. Tím bych to uzavřel, ale ještě je tady ten EyeSight!

outback4

Dvojice kamer umístěná kolem zpětného zrcátka sleduje provoz a prostor před vozidlem a kromě toho, že funguje jako adaptivní tempomat, umí také aktivně držet v pruzích, nouzově brzdit až do rozdílu 50 km/h, upozornit na rozjíždějící se vozidlo před vámi a sledovat jízdní pruhy. Pochválit musím především adaptivní tempomat (na test nouzového brzdění proti překážce jsem jaksi, ehmmm, neměl koule), který reaguje na zpomalování aut před vámi velmi plynule – kamery totiž sledují a vyhodnocují i brzdová světla vozidel. Ze všech aktivních tempomatů, který jsem kdy zkoušel, je právě tento vůbec nejlepší.

outback5

Takže to bychom měli – nejlepší auto pro každodenní život, ve kterém vám bude vždy a všude příjemně je Subaru Outback. Člověk si v něm vždy uvědomí, jak jsou SUV zbytečná. A taky vás finančně nezničí – s vozidlem jsem jezdil během celého týdne a ujetých 700 km s konečnou spotřebou 7.5 litrů. Bylo tam město, dálnice, okresky, kopce, hory, lesy… Aktuální Outback se opravdu velmi vydařil. Že je hezčí, to je pouze subjektivní vjem, ovšem to, že je kvalitněji zpracovaný, lépe vybavený a mnohem vytříbenější i jízdně, to je nepopiratelný fakt.

Plusy

– Mimořádně pohodlný podvozek
– Tichý, kultivovaný a silný motor s hezkým zvukem
– Nadprůměrný vnitřní prostor
– Kvalita a provedení interiéru
– Bohatá sériová výbava

Minusy

– Kratší zadní sedáky

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz