Naftové BMW M5 potvrzeno!
Divize Motorsport mnichovské automobilky BMW potvrdila vývoj naftové verze slavné M5. Paulu Eisensteinovi z magazínu Detroit Bureau to včera potvrdil šéf globálního marketingu BMW M GmbH Brian Watts. Pokračuje tak cesta popírání původní filozofie firmy a vlastních projevů z minulosti. Před několika lety totiž byly u značky M zapovězeny tři věci – přeplňované motory, pohon všech kol a diesely. Dnes to vypadá tak, že jediná nepřeplňovaná je M3 a to už je výběhový model, pohon všech kol se kromě X5 či X6 M plánuje i pro novou M5 a dieselová éra právě nastupuje. Na konci této cesty už zbývá jen přejmenovat divizi Motorsport na Marketing.
Plánovaná M5d přinese všechno, co vzhledem k pár let starým výrokům automobilky vůbec být nemělo. Třikrát přeplňovaný třílitrový naftový šestiválec bude mít již v základu rovněž pohon všech kol. Výkon motoru bude “o něco menší” než v benzínové M5, hovoří se o 350 až 500 koních, my odhadujeme 400-450. Vedení marketingu se těší, že podobný vůz má mezi zákazníky veliký potenciál. Některé zdroje dokonce říkají, že by se mohl představit již na jaře. Na to Brian Watts odvětil pouze to, že auto ještě zdaleka není dokončeno.
Příchod vozu je již jasnou věcí, otázky ale panují nad označením. Rozhodně nečekejte M5d či M5 diesel, to by pravověrné fanoušky značky a zejména této divize mohlo velmi roznítit, spíše očekávejte něco ve stylu 1 M Coupé. Hovoří se tedy o 5 M diesel či 550d M X-drive.
To vše potvrzuje pouze sktuečnost, že BMW se stává naftovou automobilkou a na těchto vozech bude nyní stavět svou filozofii. Otázkou je, jestli to není cesta do šedošedého průměru, jež vede až ke ztrátě stále výborné image automobilky, nemluvě o vozech M. Jakmile se na světle světa objeví naftová M5, můžeme očekávat i další podobné modely. Jestli se najde prostor i pro pravověrné atmosferické vozy s manuální převodovkou není jasné, ale spíše v to jen marně doufáme. O působivosti či kvalitách připravovaného vozu nepochybujeme, zejména poté, co jsme se svezli se současnou 535d. Jen to opravdu není sportovní auto a máme vážné pochyby, jestli jej lze z naftového vozu s automatem a pohonem všech kol vytvořit. Bereme to tedy jako další signál automobilky směrem k nadšeným řidičům, že vyrábět auta pro ně už mnichovští nemají zájem.
.« Mercedes-Benz představil SLK 250 CDI Lanchester – revoluce v brzdách »