mg-model-range

Na český trh vstupuje první čínská automobilka: Nabídne dostupné elektromobily

10. 3. 2022 • Novinky, Zajímavosti

MG – známá britsko-čínská značka s 98letou historií, rozšiřuje své aktivity ve střední Evropě tak, aby dále posilovala svou pozici na nových evropských trzích. Původní britská automobilka MG je nyní součástí SAIC Group – největšího výrobce automobilů v Číně. Vývojové centrum MG se v současnosti nachází ve Spojeném království a výrobní závody v Číně.

MG nabízí na evropských trzích několik modelů, které jsou k dispozici se spalovacími motory (ICE), plug-in hybridním pohonem (PHEV) i v čistě elektrických verzích (BEV) – například Marvel R (k dispozici pouze jako BEV), HS ( k dispozici jako ICE a PHEV) a ZS (k dispozici jako ICE a BEV).

mg-zs-ev-parked-side-shot

Českým a Slovenským zákazníkům tak MG nabídne kompletní balíček prémiového designu, nejnovějších technologií a vysoké úrovně výbavy. Autobinck plánuje otevřít nová zastoupení MG v České republice a na Slovensku – očekává se v červnu 2022.

Nový kombík na baterky se může svými rozměry směle postavit například Škodě Octavia.

Bývalá britská značka Morris Garages je dnes v rukou čínského státního koncernu SAIC a známé logo se samozřejmě snaží už léta využít při návratu těchto aut na evropský trh. To se MG zatím s menšími úspěchy daří především v domovské Británii, momentálně má však tato firma vybudovanou poměrně rozsáhlou síť v celé západní části Evropy a k tomu i nový produkt, který by mohl Číňanům obchodně dost pomoci.

Tou novinkou je MG5 Electric, v zásadě první sériově vyráběný elektrický kombík o délce 4600 mm, šířce 1818 mm, výšce 1543 mm a rozvoru 2659 mm. Abyste si tyto rozměry mohli dát do kontextu, auto je velké přibližně jako Škoda Octavia Combi čtvrté generace, přičemž mezi nápravami českého modelu je o 27 mm více místa.

Vyšší výkon s menší kapacitou a naopak

Čínský pětidveřový automobil má přední kola poháněná elektromotorem o výkonu buď 115 kW (156 koní) nebo 130 kW (177 koní), točivý moment 280 Nm je pro obě jednotky identický. Zákazníci budou mít na výběr akumulátory s kapacitou 50,3 kWh (výlučně se silnějším motorem) nebo 61,1 kWh (naopak jen se slabší jednotkou), což je ekvivalent přibližně 19,5 až 24 litrů benzinu. Podle výrobce to má stačit na dojezd od 310 do 400 kilometrů.

Trochu překvapivě mají všechny verze udávanou identickou pohotovostní hmotnost 1562 kg, stejná je také maximální rychlost 185 km/h a rozdíl je jen v akceleraci z místa na 100 km/h. Nelogicky je však 8,3 vteřiny udáváno pro slabší model, zatímco pro silnější platí čas 8,5 vteřiny.

MG5 Electric má základní objem zavazadlového prostoru 479 litrů, který lze sklopením zadních sedadel zvětšit na 1367 litrů. Užitečná hmotnost čínského auta je 455 kg a maximální hmotnost brzděného i nebrzděného přívěsu je identických 500 kg.

Kombík bude v prodeji ve výbavách Comfort a Luxury, přičemž první z nich nabídne 16palcové disky, manuální klimatizaci, zadní parkovací kameru, látkou čalouněná sedadla, diodová světla, šest airbagů, adaptivní tempomat a hromadu dalších prvků. Luxury navíc obdrží hliníkové sedmnáctky, kamery zabírající prostor ve 360stupňovém úhlu, sedačky potažené umělou kůží, automatickou klimatizaci, dešťový senzor či automatické stmívání zpětných zrcátek.

Ceny na všech trzích zatím nebyly zveřejněny, takže vám nedokážeme říci, kde se MG5 vyplatí nejvíce, například v Nizozemsku ale vyjede Comfort s menším dojezdem na 33 985 eur a za Luxury dáte 35 485 eur. Pokud dáte přednost autům s prodlouženým dojezdem, připravte si 36 985, respektive 38 485 eur.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz