big_thumb_bb86b03068cb1de3de468d484588f0ff

Na boj s podvodníky stáčejícími tachometry vynakládají autobazary miliony korun

1. 2. 2017 • Novinky

Na konci roku 2014 získala společnost AAA AUTO nového investora, britsko-polský fond Abris Capital Partners, a pustila se do výrazného inovování a rozšiřování poboček a zkvalitňování služeb.  Nabídka vozů v České republice se rozšířila na více než 8 000, počet poboček vzrostl na čtyři desítky ve čtyřech zemích. Společnost zprovoznila nová centra specializovaná na SUV a terénní vozy a zpřísnila kontrolu vozů na výkupu.

„Díky novému vlastníkovi jsme byli schopni posílit mnoho činností, za které nás dříve naši zákazníci oprávněně kritizovali a investovali jsme nemalé finanční prostředky do modernizace našich počítačových programů a systémů, které výrazně urychlily a zjednodušily celkový proces výkupu a prodeje vozů a zprostředkování finančních služeb,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Společnost AAA AUTO prověřuje stavy tachometrů u vykupovaných vozů již řadu let a zejména za poslední tři roky tento proces velmi zkvalitnila. Na výkupu AAA AUTO běžně odmítá kolem 65 % vozů, většinou právě kvůli stočeným tachometrům. „ Na trhu ojetých automobilů se můžete setkat s prodejci, kteří se při výkupu a prodeji dopouštějí nejrůznějších podvodů, triků a jiných nekalých praktik. Běžně se objevují případy prodeje vozů, které mají nejasný původ, chyby v dokumentech, či nejasné vlastníky. Manipulace s tachometry jsou však nejčastější,“ upřesnila Topolová. Podvodníci s najetými kilometry jsou proto největšími protivníky autobazarů, na jejichž odhalování musejí vynakládat značné finanční prostředky. „V případě AAA AUTO, které ročně vykoupí ve střední Evropě skoro 70 000 aut, investujeme do kontroly vozů každoročně miliony korun. Musíme neustále odhalovat nové a nové triky, s jejichž pomocí se k nám pokoušejí podvodníci stočené vozy propašovat. Poučili jsme se z minulosti a nespoléháme se jen na kontrolu databází, které ani dnes neobsahují všechny údaje. Proto vozy napojujeme na nejmodernější diagnostiku a zkoumáme každý podezřelý záznam. Při pochybnostech voláme do servisů, které vůz navštěvoval, zkoumáme i záznamy o kilometrech v dřívějších inzerátech na prodej vozů. Dokud se ale nestane stáčení tachometrů trestným činem a nebude existovat výměna informací o najetých kilometrech mezi zeměmi EU, nezamezíme tomuto problému hlavně u automobilů z dovozu, kde je tento nešvar běžný z devadesáti procent,“ doplnila Topolová.

Při současném kurzu a cenovém vývoji ojetých vozů na tuzemském trhu není dovoz auta ze zahraničí už zdaleka tak výhodný, jako tomu bývalo ještě před pár lety. Zkušenosti ukazují, že dovozci se v mnoha případech snaží vylepšit hodnotu vozu různými nelegálními způsoby, jako je právě přetáčení tachometrů, padělání roku výroby v technickém průkazu nebo prodej vozů po těžkých haváriích. Jinak by totiž ojetiny z dovozu již nebyly cenově konkurenceschopné. Kupující se pak vystavují řadě rizik, od finančních, kdy budou muset do vozů více investovat na opravách, až k bezpečnostním a zdravotním v případě havárie způsobené technickým stavem vozidla.

Obecně tedy platí, že pokud se rozhodnete koupit si ojetý vůz, raději se obracejte na spolehlivého prodejce, který na trhu působí dost dlouhou dobu na to, aby byla ověřitelná jeho historie. A hlavně, prověřte si vůz dobře již před koupí. „Když si vybíráte vůz, přizvěte si s sebou vždy mechanika, který Vám pomůže automobil prohlédnout, nechte si ho dát na zvedák, připojte na diagnostiku a trvejte na dostatečně dlouhé zkušební jízdě. Ve smlouvě vyžadujte garanci legálního původu vozidla. Solidní prodejce vám toto všechno umožní,“ uzavírá Karolína Topolová.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz