Motory Skyactiv 2 od Mazdy budou až o 30% úspornější
Aktuální první generace motorů Skyactiv od Mazdy sbírá spoustu ocenění a chvály. Díky jejich nezvyklým kompresním poměrům (např. 14:1 u zážehových jednotek) a dalším revolučním řešením dosahují perfektních hodnot spotřeby a emisí CO2. Vyrovnají se tak přeplňovaným downsizovým jednotkám od konkurence ale bez typických neduhů typu odcházející turba a podobně. Navíc naftové motory Skyactiv jako jediné plní nejnovější emisní normy Euro bez nutnosti instalace filtru pevných částic. V Japonsku ale nespí na vavřínech a pracují na druhé generaci motorů, která má být až o 30% úspornější než ta aktuální.
Opět se jde cestou zvyšování komprese, tentokrát až na neuvěřitelných 18:1. Benzín má být také spalován v podstatě dieselovým způsobem – zážehem díky vysoké kompresi bez nutnosti použití zapalovací svíčky. Na trh by se tyto pohonné jednotky mohly dostat v roce 2020, zároveň už se spekuluje o třetí generaci která ji bude následovat. K té však skoro žádné informace nemáme a pár let asi ještě dostupné nebudou. Jedinou nápovědou je další zvyšování účinnosti díky lepšímu managementu tepla a sníženým emisím.
« TEST Subaru Forester 2.0i XS Lineartronic – Žádný lesník, ale měšťák Seat Leon Cupra a Cupra 280 již v březnu »