Modernizovaný Renault Kadjar vstoupil na trh. Inovací je celá řada
Renault KADJAR je jeden z hlavních modelů segmentu kompaktních SUV. Od roku 2015 se ve světě prodalo více než 450 000 kusů, které si získaly rozsáhnou klientelu díky líbivým křivkám, dynamickým vlastnostem a komfortu. Využívá rovněž zkušenosti našeho aliančního partnera značky Nissan v oblasti pohonu všech kol a schopnostech při jízdě mimo silnici.
Nový KADJAR se představil na pařížském Autosalonu 2018, přinesl pokrok ve všech oblastech. Nabízí nové výkonnější a úspornější benzinové i naftové pohonné jednotky, aby nabídl větší potěšení z jízdy.
Design je dynamičtější a modernější. Zachovává tradiční styl SUV, je však přitažlivější a reprezentativnější. Nový KADJAR klade důraz na komfort, kvalitu a ergonomii. Jeho interiér byl přepracován a díky tomu je jeho každodenní použítí ještě příjemnější.
Vůz je vybaven novou generací motorů Renault. Jak benzínové, tak naftové motory obsahují nejnovější technologie řízení emisí podle platných norem. Dbáme na ovladatelnost a výkonnost stejně jako na efektivnější spotřebu. Životnost pohonné jednotky je nejzásadnějším atributem Renault. Nový benzínový motor 1,3TCe absolvoval více než 40 000 hodin na testovacím zařízení, což odpovídá 14 letům provozu při používání auta osm hodin denně!
Vůz je vybaven motorem 1,3 TCe, který byl poprvé použit u modelové řady SCENIC a následně nabídnut u modelů CAPTUR a modelové řady MEGANE. Tuto jednotku vyvinula Aliance ve spolupráci s koncernem Daimler. Dosahuje nejvyšší úrovně v oblasti výkonu a ovladatelnosti. Jeho čtyřválcová architektura zaručuje hladký provoz bez vibrací. Motor poskytuje vynikající vlastnosti už nízkých otáček díky velkorysému točivému momentu. U modelu KADJAR je tento motor vybaven filtrem pevných částic (GPF), jehož úkolem je redukce pevných částic výfukových plynů prostřednictvím jejich zachytávání v mikroporézní buničinové konstrukci filtru. Ten se v pravidelných intervalech automaticky regeneruje. Motor TCe GPF je k dispozici ve třech verzích: TCe 140 GPF s manuální převodovkou, TCe 160 GPF s manuální převodovkou a TCe 160 GPF s dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC.
Vůz dostal modernizované naftové motory vybavené systémem selektivní katalytické redukce (SCR), která se považuje za nejúčinnější ze systému následného zpracování oxidů dusíku (NOx). Tato technologie snižuje škodlivé emise motorů, aniž by měla negativní dopad na jejich výkonnost! Naftové motory se nyní nazývají „Blue dCi“, nabízejí novému modelu KADJAR vyšší výkon a lepší ovladatelnost.
Blue dCi 115 ve srovnání s předchozí generací nabízí výkon vyšší o 5 koní a točivý moment o 10Nm. Poskytuje úspornost, tichý chod a dostatečný výkon. Funkce Overboost nabízí dalších 5 koní a 25Nm, například pro snazší a bezpečnější předjíždění. Je k dispozici s manuální převodovkou.
Nový motor o obsahu 1,7 litru – Blue dCi 150 je vrcholný naftový motor nového modelu KADJAR. Díky výkonu vyššímu o 20 koní proti předchůdci nabízí mnohem lepší dynamiku. Je vybaven manuální převodovkou a bude se nabízet výhradně s pohonem 4×4.
U verzí 4×2 je pro model KADJAR za příplatek k dispozici systém řízení trakce Extended Grip. Tento protiskluzový systém u pneumatik „Mud and Snow (bláto a sníh)“ optimalizuje pohyblivost vozidla a usnadňuje pohyb na bahnitých, zasněžených a písčitých cestách. Tři režimy jsou volitelné pomocí otočného ovladače na centrální konzoli za řadící pákou. KADJAR využívá výhodu velkorysé světlé výšky (200 mm) pro snadné překonávání nerovných povrchů. Využívá také adekvátních nájezdových úhlů vepředu (17°) a vzadu (25°). Pohon všech kol u modelu KADJAR těží z bohatých zkušeností značky Nissan. KADJAR nabízí naprosto jisté jízdní vlastnosti na kluzkých vozovkách, například v zimě při cestě k lyžařskému středisku, nebo při jízdě na nezpevněných površích.
Systém pohonu všech kol poskytuje modelu KADJAR na výběr tři režimy:
– 2WD: pohon pouze předních kol, umožňuje snížit spotřebu.
– Auto: rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy je řízeno automaticky palubní elektronikou. Až 50 % točivého momentu může být převedeno na zadní kola.
– Lock: Mezinápravová spojka je uzamčena a přenáší stále 50 % točivého momentu na zadní kola. Tento režim je vyhrazený pro off-road použití a je k dispozici až do 40 km/h.
Uprostřed palubní desky se nachází nový displej multimédiálního a navigačního systému. Používá kapacitní technologii, jež nabízí lepší jas a lepší citlivost na dotyk. Obrazovka o úhlopříčce sedm palců slouží systému R-LINK 2, po stranách se nacházejí dotyková tlačítka. Harmonicky zabudovaný celek je v jedné rovině s povrchem palubní desky, dodává tak designu větší ladnost a eleganci.
Nový panel automatické klimatizace je modernější a intuitivnější díky třem otočným tlačítkům, které ve svých středech zobrazují nastavení teploty a ventilace. Přehledné a elegantní.
Rámečky výdechů ventilace, madla dveří a centrální konzole jsou opatřeny povrchem ze saténového chromu. Vnitřní výplně dveří obsahují nové podsvícené ovladače elektricky ovládaných oken a zrcátek. Nyní jsou dostupné nové barevné kombinace, včetně čalounění ve světlé kůži. V nabídce je i čalounění s výrazným prošíváním a texturou s 3D efektem. Sedadla nyní mají nastavení délky sedáku. Byly použity výplně s dvojitou tuhostí, pro zlepšení komfortu a potlačení únavy při dlouhých cestách a sedadla zároveň nabízí lepší boční vedení. Posuvná přední loketní opěrka se přizpůsobí každé postavě.
Výplně dveří byly kompletně přepracované. Ovladač nastavení vnějších zpětných zrcátek a elektrického stahování oken jsou nyní na jednom panelu. Všechna okna nyní obsahují impulzní ovládání a podsvícení tlačítek, pro lepší použití v noci. Dveřní kapsy umístěné ve spodní části dveří pod dekorativní lištou v úpravě saténového chromu, jsou nyní dostatečně velké, aby se zde vešla i velká láhev vody. Tepelná pohoda cestujících na zadních sedadlech je optimalizovaná díky integraci nových výdechů klimatizace na zadní stranu středového tunelu.
Zavazadlový prostor je jeden z nejobjemnějších v segmentu s 472 dm3 VDA. Zadní opěradlo dělené v poměru 2/3-1/3 se dá snadno sklopit díky madlům „Easy Break“, která se nacházejí po obou stranách zavazadlového prostoru. Díky možnosti sklopit do roviny opěradlo u sedadla spolujezdce je možné naložit předměty dlouhé až 2,56 metrů.
« Změny v bodovém systému a sankcích. Co je jinak? Nové městské SUV značky ŠKODA se jmenuje KAMIQ »