1931401996161420766

Modernizované BMW řady 3 je tady! Máme veškeré informace!

7. 5. 2015 • Novinky

Po ranním úniku několika fotografií a pár informací se nám oficiálně představuje modernizované BMW řady 3 a my Vám přinášíme veškeré informace ohledně této očekávané novinky.

Vnější změny jsou velmi jemné, nové jsou volitelné full-led světlomety, mřížka chladiče a pozměněn byl přední nárazník (podle motorizace). Záď má klasicky led-diodové svítilny a nový zadní nárazník, který se s koncovkami výfuku taktéž liší podle vybrané motorizace. V nabídce přibylo několik kol z lehkých slitin a velká škála barev.

V interiéru jsou nové a kvalitnější materiály, chromové doplňky, lépe stylizované výdechy klimatizace, změnil se centrální ovládací panel spolu s držáky nápojů. V autě se objevil plně barevný head-up displej se systémem Navigation Professional s vylepšenou 3D grafikou a podporou aktualizací po dobu 3 let.

BMW říká, že se jedná o první vůz v daném segmentu, který využívá přípojení k internetu LTE. Mezi zajímavou novinku patří automatické parkovaní, přičemž auto dokáže mimo jiné zaparkovat do řady vozů paralerně. Přední i zadní parkovací senzory se zapnou kdykoliv je to nutné, nejen při parkování.

K dispozici jsou čtyři motory plnící Euro 6. Zážehové s výkonem od 136 koní (100 kW) až po 326 koní (240 kW) a vznětové ukáží 116 koní (85 kW) až 313 koní (230 kW).

320i má nyní 2.0 litrový čtyřválec s přeplňováním o výkonu 184 koní (134 kW) a s točivým momentem 290 Nm. 330i nahrazující 328i v podání přeplňovaného čtyřválce 2.0 litru nabídne výkon 252 koní (185 kW) a 350 Nm točivého momentu.

Nejdůležitější změnou je zavedení verze 340i, která nahrazuje přeplňovaný řadový šestiválec 335i. Nový agregát má obsah 3.0 litru, šest válců v řadě a samozřejmostí je dvojité přeplňovaní. Výkon narostl z 306 koní (225 kW) na 326 koní (240 kW), což je více jak slušné. Tento nejvýkonnější agregát spolupracuje s 8-stupňovou převodovkou Steptronic a sprint z klidu na 100 km/h mu trvá 5.1 sekundy, maximální rychlost je klasicky omezena na 250 km/h.

Naftový čtyřválec 320d si nechal dopřát zvýšení výkonu o 6 koní, nyní se chlubí 190 koňmi (140 kW). BMW navíc přidává plug-in hybrid 330E, který pohání stádo 252 koní (185 kW) a točivý momentem o hodnotě 420 Nm. Sprint na 100 km/h mu zabere pouhých 6.3 sekundy a rozjede se na dostačujících 225 km/h. Jeho průměrná spotřeba je papírových 2.1 litru a emise CO2 jsou 49 g/km. V čistě elektrickém režimu dokáže ujet 35 kilometrů.

Velkou změnou je základní model 318i, ten pod kapotou ukrývá tříválcový 1.5 litrový motor o výkonu 136 koní (100 kW) a s točivým momentem 220 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h je na tříválec velmi slušných 8.9 sekundy a myximální rychlost se ustálila na hodnotě 210 km/h.

Pohon všech čtyř kol xDrive bude volitelně k dispozici u motorů 320i, 330i, 340i, 318d, 320D a 330D. Většinu agregátů lze kombinovat jak s manuální šestistupňovou, tak i s automatickou osmistupňovou převodovkou Steptronic.

Prodávat se začne v polovině tohoto roku.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz