Mladí do 25 let si nejčastěji pořizují škodovku. S rostoucím věkem lidé vybírají z více značek
Vozy značky Škoda jsou pro českého řidiče nejčastější volbou při nákupu ojetého automobilu. Nejčastěji tradiční českou značku volí mladí řidiči ve věku do 25 let, ale s postupem věku jejich zájem přechází i na jiné modely. Mladí lidé v průměru za vůz utratí 144 230 korun, zákazníci ve věku 45 až 54 let pak 199 595 korun.
Jeden z největších prodejců automobilů ve střední a východní Evropě, který v loňském roce jen v České republice prodal téměř 47 tisíc vozů, přinesl zajímavou statistiku srovnávající trendy nákupu zákazníků dle věku. Nejčastějšími zákazníky jsou lidé ve věku od 35 do 44 let, tedy ekonomicky činní obyvatelé a často rodiče od rodiny. Zatímco mladí velmi často sahají po české prověřené značce Škoda a volí automobily s průměrnou cenou 144 tisíc korun, čím jsou starší, tím více nahlíží na automobil z více pohledů a více do něj investují. Pořizují si mladší, dobře vybavené automobily s průměrnou cenou 200 tisíc korun a hledí i na doplňkové bezpečnostní prvky. Díky dobré ekonomické situaci jsou zákazníci do automobilu ochotni obecně více investovat. Průměrná cena aut, která si pořizují zákazníci ve věku do 25 let, stoupla za posledních 5 let o 28 710 korun, ve věkové skupině 45 až 54 let je cena vyšší dokonce o 43 265 korun.
Více než čtvrtina zákazníků největšího prodejce ojetých automobilů u nás je ve věku 35 až 44 let. 32 % těchto zákazníků volí auto ve verzi kombi, 28 % ve verzi hatchback a 13 % je SUV. Nejoblíbenější jsou vozy s naftovým motorem (53 %), s manuální převodovkou manuálu (86 %) a ve stříbro-šedé barvě (23 %).
Druhou nejpočetnější skupinu zákazníků tvoří lidé starší 55 let (24 %), jejichž počet vzrostl za posledních let nejvýrazněji, a to o 59 %. Nejoblíbenější verzí auta jsou varianty hatchback (38 %), kombi (20 %) a SUV (16 %). 63 % těchto zákazníků volí auto v benzínové variantě, 89 % v manuálu a 20 % ve stříbro-šedé barvě,
Přestože zákazníci ve věku do 25 let tvoří jen něco málo přes 10 % zákazníků, jejich počet za posledních pět let významně vzrostl, a to o více než čtvrtinu. Mladí lidé jsou největším zastáncem české značky Škoda a nejčastěji si vybírají vozy ve verzi hatchback (44 %) a kombi (32 %). I u této skupiny zákazníků výrazně vzrostl zájem o SUV, a to za 5 let téměř trojnásobně. Nejčastěji tito zákazníci vybírají vozy s dieselovým motorem (51 %), ve stříbro-šedé barvě (23 %) a manuálu (89 %).
Preference modelů automobilů v síti autocenter
do 24 let |
25 – 34 let |
35 – 44 let |
45 – 54 let |
od 55 let |
|
1 |
Škoda Octavia | Škoda Octavia | Škoda Octavia | Škoda Octavia | Škoda Fabia |
2 |
Škoda Fabia | Škoda Fabia | Škoda Fabia | Škoda Fabia | Škoda Octavia |
3 |
Volkswagen Passat | Volkswagen Passat | Volkswagen Passat | Volkswagen Passat | Škoda Yeti |
4 |
Volkswagen Golf | Ford Focus | Ford Focus | Ford Mondeo | Ford Focus |
5 |
Ford Focus | Škoda Superb | Škoda Superb | Ford Focus | Hyundai i30 |
6 |
Škoda Superb | Volkswagen Golf | Ford Mondeo | Škoda Superb | Volkswagen Passat |
7 |
Ford Mondeo | Ford Mondeo | Hyundai i30 | Volkswagen Golf | Renault Megane |
8 |
BMW 3 | Hyundai i30 | Volkswagen Golf | Hyundai i30 | Hyundai i20 |
9 |
Audi A4 | Renault Megane | Volkswagen Touran | Renault Megane | Hyundai ix20 |
10 |
Renault Megane | Kia Ceed | Renault Megane | Škoda Yeti | Škoda Superb |
.
« Mazda 6 MPS vyzvala Mazdu 6 2.5G. Je novinka stále jedno z nejzábavnějších aut ve třídě? Problémy, před kterými varují jednotlivé kontrolky vašeho vozidla. Některé znamenají okamžité zastavení a jiných se bát nemusíte »