Mitsuoka Rock Star si hraje na Corvettu. Uhádnete, z čeho pochází?
Japonci měli vždy trochu zvláštní styl, když šlo o výstřelky. Původní vůz, který se pod roztodivnou slupkou ukrývá, máme ale docela rádi. Jezdí hezky, s atmosferickou patnáctistovkou se dá skvěle vyřádit a přitom tenhle maličký roadster ani moc nestojí. Jak asi správně tušíte, jde o Mazdu MX-5, kterou ale tato japonská, malosériová automobilka rázně překopala.
Hned na první pohled se člověku zdá, jako by se díval na druhou generaci oblíbeného amerického roadsteru, Chevrolet Corvette, která v roce 1953 dorazila s 5,3 litrovým osmiválcem, jenž dával 253 a v silnější specifikaci dokonce 365 koní. Pod kapotu této Corvette později dorazil dokonce motor s objemem 7 litrů s výkonem 441 koní, to ale jiný příběh.
Muší váha, nízký výkon
V porovnání s předchozími řádky se vám Mitsuoka Rock Star může zdát směšná. Její motor 1.5 SKYACTIV-G, který sdílí mimochodem i Fiat 124, jenž rovněž stojí na základech nové Mazdy, nabídne vedle nízkého výkonu 132 koní také žalostný točivý moment na hodnotě 152 N.m.
Je to však malé auto s hmotností oscilující okolo rovných 1000 kilogramů a vedle šestistupňového automatu si do něj půjde objednat také manuální převodovku. Svezení by to tedy nemuselo být špatné.
Jsme ale zvědavi, jak by tato mini Corvetta působila naživo. Ačkoliv Japonci milují malá auta, jistá intuice člověku napovídá, že půjde spíš o směšně vypadající, než-li hezké auto. Jen se podívejte na kontrast v podstatě nezměněného interiéru a vnějšího vzezření.
« Test Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI. První třídou bez přirážky Tyto věcy byste měli vědět o nových symbolech pro paliva na čerpacích stanicích »