exterior_img_03

Mitsubishi uvedlo na český trh novou generaci ikonické L200

4. 10. 2019 • Novinky

Společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) přesně 40 let po uvedení svého prvního jednotunového pick-upu představila v listopadu 2018 šestou generaci modelu L200. Celosvětově se tak zatím prodalo přes 4,7 milionu vozů a z toho 416 000 je v Evropě stále v provozu.

L200 se prodává ve 150 zemích světa a je současně celosvětově druhým nejprodávanějším modelem značky Mitsubishi (mezi Outlanderem a ASX) a sehrává klíčovou roli především pak ve strategickém regionu ASEAN (cca 30 % globálního trhu s pick-upy, napříč všemi značkami).

L200 nové generace spojuje spolehlivost, vylepšené schopnosti na silnici i v terénu – především díky přídavné rozdělovací převodovce systému pohonu všech kol Super Select 4WD II, nebo rozšířenému novému režimu „Off Road“ a systému HDC pro sjíždění svahů a pohodlí i výbavu na úrovni osobních automobilů. L200 reprezentuje to nejlepší ze zástupců opravdových čtyřkolek Mitsubishi – ve své formě i obsahu – a kráčí tak ve šlépějích legendárního Pajera.

Nová generace modelu L200 pro globální trhy se vyrábí v Thajsku – v největším výrobním závodu značky Mitsubishi mimo území Japonska. A „drsný a nezlomný“ model se v evropských autosalonech objeví již v září 2019.

V Indonésii si L200 drží 60% podíl na trhu s pick-upy především pro báňský průmysl. V dolech i za jiných nepříznivých podmínek je absolutně klíčová odolnost konstrukce i poprodejní podpora, což jsou typicky silné stránky značky Mitsubishi. Indonésie je jedním z mnoha trhů, kde má L200 nejlepší možnost ukázat schopnosti za nejnáročnějších provozních podmínek – ať již jde o převoz těžkého nákladu, vysoké nebo nízké teploty či extrémní terén.

Na druhé straně planety v Chile se Mitsubishi L200 stalo nejen oblíbeným pracovním strojem v báňském průmyslu, ale dokonce vévodí žebříčkům prodejů napříč všemi segmenty a kategoriemi, a to přesně ze stejných důvodů. Prokazuje se tak význam neustálého oboustranného dialogu mezi Mitsubishi a jejími globálními zákazníky po celých čtyřicet let v rámci vývoje celkové koncepce jednotunového pick-upu Mitsubishi.

Při práci na nové generaci L200 jsme se snažili uplatnit takový postup vývoje, který by napomohl k vyšší spokojenosti zákazníků. To znamená, že v rámci vývoje provádíme výzkum reálných provozních podmínek, ve kterých se L200 bude používat, a pokud navíc zákazníci požadují zlepšení, věnujeme se širokému výzkumu na celém daném trhu. V tomto smyslu se každý trh napříč celým světem stává naším každodenním zkušebním terénem za reálných podmínek. Na základě těchto výsledků přirozeně zavádíme jednotlivá vylepšení u produktu jako takového, ale zároveň velmi pečlivě analyzujeme naše zkušební postupy. Díky neustálému opakování tohoto procesu se můžeme pochlubit tradicí čtyřicetiletého vývoje a odolností, kterou se pyšní tato nová generace L200.

Záznamy konstruktérů Mitsubishi Motors, neustále aktualizované již od roku 1978, se tak stávají jedinečným aktivem tohoto modelu s přímými pozitivními dopady na novou generaci L200, jako je například:

– Zbrusu nový design exteriéru
– Vyšší úroveň kvality vnímané zákazníkem (v kabině i zvenčí)
– Modernizovaný systém pohonu 4WD, včetně nového režimu „Off Road“ a systému HDC (pomocník pro sjíždění svahů)
– Nový dieselový motor DiD o objemu 2,268 l
– Nová 6st. automatická převodovka
– Modernizovaný podvozkový rám, brzdy a odpružení
– Vylepšené jízdní vlastnosti

Nové bezpečnostní prvky:

– Systém pro sledování mrtvého úhlu s asistentem pro změnu jízdního pruhu
– Systém monitorování provozu za vozidlem
– Systém zmírňování následků čelní kolize
– Ultrazvukový systém proti nechtěnému zrychlení vozidla:
– Nové prvky interiéru (vč. nového tvaru předních sedadel)
– Širší nabídka příslušenství

Vývoj šesté generace modelu představoval v rámci společnosti zcela zásadní projekt. Nejen proto, že tento klíčový model reprezentuje 15 % celosvětových prodejů značky Mitsubishi, ale i kvůli takzvanému „haló efektu“ tohoto modelu na značku již od roku 1978 a proslulé pověsti pohonu 4WD, k němuž tento model nemalým dílem přispěl: připomeňme si, že první systém 4WD modelu Pajero z roku 1982 byl odvozen od pohonu, který se v roce 1978 poprvé objevil v pick-upu Mitsubishi.

Důležitá je také skutečnost, že L200 šesté generace zůstává v „pětimetrové kategorii“ (5225 mm u provedení Double Cab – bez zadního nárazníku, oproti 5205 mm končícího modelu), což má pozitivní dopad na parkování, manévrování (stále s nejmenším poloměrem otáčení v dané třídě – 5,9 m).

Celková hmotnost je také klíčovou podmínkou nízké spotřeby paliva, a tedy i nízkých emisí CO2 , což v důsledku znamená nízké provozní náklady například firemních uživatelů.

V rámci uvedených rozměrů se však konstruktéři MMC skvěle popasovali s délkou ložné plochy (1520 mm – stejně jako předtím), odpovídající 29 % celkové délky vozu, navíc s výhodou nejmenšího poloměru otáčení v daném segmentu (5,9 m).

Důležitá je také skutečnost, že L200 šesté generace zůstává v „pětimetrové kategorii“ (5225 mm u provedení Double Cab – bez zadního nárazníku, oproti 5205 mm končícího modelu), což má pozitivní dopad na parkování, manévrování (stále s nejmenším poloměrem otáčení v dané třídě – 5,9 m).

Celková hmotnost je také klíčovou podmínkou nízké spotřeby paliva, a tedy i nízkých emisí CO2 , což v důsledku znamená nízké provozní náklady například firemních uživatelů.

V rámci uvedených rozměrů se však konstruktéři MMC skvěle popasovali s délkou ložné plochy (1520 mm – stejně jako předtím), odpovídající 29 % celkové délky vozu, navíc s výhodou nejmenšího poloměru otáčení v daném segmentu (5,9 m). Systém Super Select 4WD-II je oproti konkurenčním řešením rovněž vybaven redukcí 1:2,566 (4LLc) pro extrémní terén, kdy samotná elektronika obvykle naráží na své limity.

Pro maximální záběr na nezpevněném povrchu se na přání dodává i zadní samosvorný diferenciál nebo uzávěrka zadního diferenciálu. Tato elektromagneticky ovládaná uzávěrka zadního diferenciálu na zadní nápravě přispívá k celkovým terénním schopnostem vozidla.

Nový dieselový motor o objemu 2 268 cm3

Nová jednotka je vylepšením agregátu Mitsubishi 4N1: celohliníkového čtyřválce 16v se dvěma vačkovými hřídeli a vysokotlakým přímým vstřikováním paliva typu common rail s novou generací vstřikovačů a nízkým kompresním poměrem – který byl kdysi celosvětově prvním naftovým motorem s proměnným časováním ventilů; tato nová verze, vyvinutá speciálně pro L200, se pyšní výrazným snížením třecích sil pohyblivých dílů a zároveň zásadním zlepšením odezvy soustavy vstřikování (nová konstrukce vstřikovačů paliva přinesla mimo jiné nižší únik tlaku ze vstřikovačů, čímž je dosaženo zkrácení času při startu motoru).

Provedená opatření znamenají nižší spotřebu paliva, čistší výfukové emise a nižší mechanickou hlučnost. Dále se nyní snížením hmotnosti pístů, ojnic a klikového hřídele podařilo dosáhnout hladší a lineárnější akcelerace v celém rozpětí otáček.

Jednotka prošla úpravami ve snaze splnit přísnější emisní předpisy EU v rámci metodiky měření WLTP; L200 šesté generace tak splňuje požadavky emisní normy Euro 6d temp.
Z opatření ke snížení emisí jmenujme systém čištění výfukových plynů (SCR) se vstřikováním močoviny (AdBlue) ke snížení úrovně emisí NOx.

Tato menší a lehčí jednotka ve výsledku nabízí srovnatelné parametry jako předchozí agregát 2,4 litru „Normal Power“, ovšem nyní splňuje výrazně náročnější pravidla WLTP, kdy se příznivě projevuje i výhoda nižší hmotnosti L200 oproti konkurenčním modelům.

Nejlevnější verze Double Cab vás přijde na 735 250 Kč (607 645 Kč bez DPH), nejdražší výbava In Style pak na 935 650 Kč. Dvoudveřová varianta Club Cab stojí 698 350 Kč.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz