Mitsubishi Outlander PHEV se představuje v Česku
Pouhý rok po překonání milníku 100 000 prodaných vozů na konci ledna 2018 vytvořil Outlander PHEV v Evropě nový rekord, když se stal nejprodávanějším modelem Mitsubishi v tomto regionu.
Zdvojnásobení prodejů
Mitsubishi Outlander PHEV si v roce 2018 zachoval postavení nejprodávanějšího plug-in hybridu v Evropě napříč všemi segmenty, tedy již čtvrtým rokem v řadě, a navíc se postupně stal vůbec nejprodávanějším modelem Mitsubishi – poprvé v listopadu 2018, přičemž tuto pozici následně potvrzoval i v měsících dalších.
Nový Outlander PHEV staví na úspěchu modelového provedení 2019 s výrazně nižšími emisemi na úrovni 46 g/km; jeho prodeje v Evropě se za posledních 6 měsíců meziročně zdvojnásobily na měsíční průměr přesahující 3000 vozů a současně ke značce přitáhly movitější zákazníky, což bylo možné pozorovat i v dalších světových regionech.
Vyspělí zákazníci
Outlander PHEV spojuje hospodárnost vyplývající z nasazení špičkových technologií, univerzální všestrannost, typicky japonskou kvalitu a ekologické parametry, to vše ve stále oblíbenějším formátu SUV. Setkal se proto s pozitivním postojem evropských zákazníků což se odrazilo v novém vývoji a odpovídajícím nárůstu prodejů, např. na německém nebo francouzském trhu.
Za období od října 2013 do ledna 2019 se v Evropě prodalo celkem 126 617 vozů Outlander PHEV (dle údajů MME).
Technologická vlajková loď
V několika posledních letech se světový automobilový průmysl začal zaměřovat na elektromobilitu, představující jednu z možností boje proti změnám klimatu, což přineslo vývoj ukázkových modelů a formování nových spojenectví na podporu nezbytného rozvoje, ať již v oblasti baterií, součástí pohonu nebo elektroniky.
EV + SUV: klíčová strategie MMC
Mitsubishi Motors Corporation (MMC) již dlouho považuje elektromobilitu za strategický směr – výzkum a vývoj na poli elektromobility tato společnost zahájila již v říjnu roku 1966. Souběžně jsme svědky toho, jak současná (a zřejmě i budoucí) obliba vozů SUV v posledních letech láká stále více automobilek nastupujících do trendu SUV, zatímco Mitsubishi tento trend již velmi dlouho samo víceméně vytváří – od klíčové čtyřkolky PX33 z roku 1936 přes lifestylově zaměřená (nicméně stále velmi schopná) vozidla do každého terénu, jakým byla první generace modelu Pajero z roku 1982.
Nový Outlander PHEV MY19, spojující hned několik trendů, představuje nejnovějšího zástupce dlouhé řady elektromobilů a SUV s pohonem všech kol od Mitsubishi.
Vedoucí postavení na trhu
Outlander PHEV, představený ve světové premiéře v roce 2012 na autosalonu v Paříži, byl zpočátku uveden na několika málo vybraných evropských trzích (Nizozemí, skandinávské země atd. v říjnu roku 2013).
Model v roli průkopníka zbrusu nového segmentu se velmi rychle etabloval, a rozšířil tak segment evropských SUV o nový rozměr. V listopadu 2015 jeho prodeje překročily hranici 50 000 vozů a v lednu 2018 pak již 100 000. Model využil své šance na trhu a v letech 2015, 2016 a 2017* se stal i nejprodávanějším plug-in hybridem (napříč všemi značkami i třídami) v Evropě, k čemuž napomohlo i jeho průběžné vylepšování.
Outlander PHEV dokázal držet krok se stále vyšším počtem konkurentů a během fiskálního roku 2017* si tak ve Velké Británii, Norsku či Španělsku udržel pozici jedničky, přičemž si vedl dobře i na trzích se silnou konkurencí domácích vozů, např. ve Švédsku nebo v Německu.
Výhody Outlanderu PHEV
Plug-in hybridní technologie
Systémový výkon až 224 k
Kombinovaná spotřeba jen 1,8 l (NEDC)
Systém pohonu 4×4 S-AWC
Dojezd až 880 km
Dojezd v EV režimu 54 km
Možnost běžného i rychlého dobíjení
Vynikající jízdní vlastnosti
Uživatelské výhody modelu SUV (bezpečí, pohodlí, výkon, variabilita…)
Novinky provedení MY19
Nové hnací ústrojí „PHEV 2.0“
Nový benzínový motor 2,4 litru s Atkinsonovým cyklem
Nárůst výkonu generátoru energie o 10 %
Nárůst výkonu zadního elektromotoru o 10 % na 70 kW (95 k)
Nárůst kapacity hlavní baterie o 15 % na 13,8 kWh
Nárůst výkonu hlavní baterie o 10 %
Modernizace operačního systému PHEV
« Vybrali jsme nejlepší vtipy o českých silnicích. Znáte je? Test Toyota C-HR Hybrid. Síla prvního dojmu »