MINI představilo Clubman JCW
MINI John Cooper Works Clubman v sobě spojuje autentický zážitek z jízdy závodním vozem s vnitřní prostorností, praktičností a pohodlím při cestách na dlouhé vzdálenosti. Pohonné ústrojí a technologie podvozku mají své kořeny v motorsportu, zatímco luxusní interiér vyniká komfortními prvky, variabilitou a prostorností.
Vnější design nového MINI John Cooper Works Clubman oživuje koncept shooting brake nejen po stránce stylingu, ale i sportovního šarmu. S délkou 4253 mm, šířkou 1800 mm, výškou 1441 mm a rozvorem 2670 mm jde o největší model JCW, který kdy vznikl. Svalnatou karoserii s charakteristicky dlouhou linií střechy lze oživit například zelenou barvou Rebel Green, jež je nabízena exkluzivně pro modely JCW.
Design karoserie je proti běžným verzím Clubman výjimečný specifickým přední nárazníkem s velkým otvory přivádějícími studený vzduch k brzdám a chladiči motoru. Z boku zaujmou výrazné nástavce prahů, vzadu našel místo střešní spoiler a nárazník se dvěma koncovkami sportovního výfuku. Sériově dodávané LED světlomety jsou obklopeny kroužky denního svícení, jejichž spodní bílá část slouží jako směrovka.
Pohled do vnitřního prostoru MINI John Cooper Works Clubman odhalí pět plnohodnotných sedadel, mnoho místa pro zavazadla a moderní designové prvky. Kapacita zavazadlového prostoru činí 360 litrů, sklopením opěradel (volitelně v poměru 40:20:40) lze získat až 1250 litrů. Sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy jsou stejně jako látkové čalounění Carbon Black součástí standardní výbavy, volitelně je nabízeno černé kožené čalounění Dinamica/Carbon Black s červenými detaily. Verze John Cooper Works vyniká koženým multifunkčním volantem, voličem převodovky s logem JCW a efektními lištami na prazích či nerezovými pedály.
Dvoulitrový zážehový čtyřválec, vyvinutý přímo pro modely John Cooper Works, je poprvé spojen s nejnovější generací pohonu všech kol ALL4. Motor s kořeny v motorsportu využívá technologie MINI TwinPower Turbo a přináší výkon 170 kW/231 k mezi 5000 a 6000 1/min, což je o 39 k víc, než nabízí MINI Cooper S Clubman. Technicky pokročilá jednotka vyniká nejen turbodmychadlem s maximálním tlakem 2,2 baru, ale i přímým vstřikováním paliva (vstřikovače jsou umístěny mezi ventily) a systémy VALVETRONIC (variabilní ovládání zdvihu sacích ventilů) a double VANOS (proměnné časování vačkových hřídelů). Maximální točivý moment dosahuje hodnoty 350 Nm a je k dispozici již ve 1450 1/min.
Nové MINI John Cooper Works Clubman je prvním vrcholným modelem současné generace, který je sériově vybaven systémem pohonu všech kol ALL4. Točivý moment je elektronicky rozdělován mezi předními a zadními koly, což umožňuje nejen skutečně dynamické manévry, ale pomáhá i při dynamických průjezdech zatáčkou. Samozřejmostí jsou benefity v podobě skvělé trakce a lepší stability za všech podmínek. Systém ALL4 je spojen se stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control) a skládá se z diferenciálu na přední nápravě, dvoudílného spojovacího hřídele a diferenciálu zadní nápravy s elektrohydraulickou spojkou. Toto řešení vyniká efektivitou, ale i nízkou hmotností. Za normálních okolností jsou u MINI John Cooper Works Clubman dle tradic značky poháněna přední kola, ale zadní náprava se do akce přidává ve zlomku sekundy díky elektrohydraulickému čerpadlu.
Tok informací neustále vyhodnocuje jízdní situaci, a tak není možné, aby došlo například k prokluzu kol. Inteligentní řídicí systém permanentně vyhodnocuje a přesunuje využitelný točivý moment mezi nápravami tak, aby minimalizoval nedotáčivost, přetáčivost či nedostatek trakce, a umožnil tak řidiči MINI John Cooper Works Clubman zažívat neustávající potěšení z jízdy. K dispozici jsou dvě převodovky. Manuální 6stupňová převodovka, optimalizovaná pro co nejlepší trakci, a volitelná 8stupňová sportovní převodovka umožňují shodně zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,3 s.
Sportovní podvozek, skládající se z osvědčené konstrukce s příčnými rameny a svislými vzpěrami vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu, byl specificky naladěn tak, aby odpovídal celkovému konceptu vozidla i skvělému výkonu motoru. S upravenou kinematikou, tuhostí a optimalizací hmotnosti přináší očekávanou přesnost a agilitu nejvyšší úrovně. Sériový sportovní podvozek společně s širokým rozchodem kol, dlouhým rozvorem a nízkému těžišti poskytuje jízdní vlastnosti podobné motokáře. Sportovní brzdový systém, jehož hlavní součástí jsou rudě lakované 4pístkové pevné třmeny s logem John Cooper Works, vznikly ve spolupráci se specializovaným výrobcem Brembo. Součástí sériové výbavy jsou exkluzivní 18palcová kola John Cooper Works z lehkých slitin v designu Black Grip Spoke. Volitelně jsou k dispozici i dvoubarevné 19palcové ráfky.
Sériově dodávaný systém DSC obsahuje funkce Dynamic Traction Control (DTC) a elektronický závěr diferenciálu EDLC (Electronic Differential Lock Control) a funkci Performance Control. Řízení Servotronic s proměnným účinkem posilovače současně ulehčuje manévrování v nízkých rychlostech i zvyšuje přesnost při zatáčení ve vysokých rychlostech.
Systém aktivních tlumičů Dynamic Damper Control (DDC) pracuje ve dvou základních nastaveních aktivovaných voličem jízdních režimů MINI Driving Modes. Mód SPORT podvozek přitvrdí, zatímco v režimech MID a GREEN bude jízdní projev komfortnější. Otočný volič jízdních režimů upravuje křivku pedálu plynu, nastavení posilovače, zvukový projev motoru a charakteristiku řazení převodovky Steptronic.
« M-Sport zveřejnil odlišný design Fiesty WRC obou jezdců BMW 530e iPerformance – Novou řadu 5 doplňuje hybrid »