2018-mini-facelift-3

MINI modernizuje své modely: 3dveřové, 5dveřové a Cabrio

17. 1. 2018 • Novinky

Britský výrobce prémiových automobilů posiluje progresivní charakter a přitažlivost svých modelů v segmentu malých vozů úpravami vzhledu, stejně jako techniky. Modernizace se zaměřuje na 3dveřové MINI, 5dveřové MINI a MINI Cabrio. Vylepšení podstaty originálního modelu prémiového segmentu malých vozů vyzdvihuje vyzrálé, avšak osobité charisma MINI, které je pro typickou zábavu za volantem v městském provozu v současně nabízené generaci poprvé dostupné ve třech karosářských provedeních. Aktualizace těchto modelů se zaměřuje především na nové kombinace motorů a převodovek, rozšířenou základní výbavu, nově navržené přední světlomety a zadní světla, úpravy dalších detailů karoserie a špičkové technologie konektivity pro pohodlí a zábavu.

Díky modifikovanému designu charakteristických kulatých předních světlometů je typická přední část nového 3dveřového MINI, 5dveřového MINI a nového MINI Cabrio ještě výraznější. U standardních halogenových světlometů přibyl výrazný černý panel. U volitelných LED světlometů tuto vysoce kvalitní technologii podtrhuje zcela nový design světelných zdrojů. Nejnovější generace LED modulů pro potkávací a dálková světla nabízejí jasnější světlo. LED denní svícení a směrová světla tvoří prstenec, který obklopuje obrys celého světlometu.
Rovněž volitelné adaptivní LED světlomety automaticky přizpůsobují svůj jas situaci na silnici. Při jízdě ve městě, nebo v případě špatné viditelnosti z důvodu nepříznivého počasí, je možné zapnout tlumené odbočovací světlo, které tak zintenzivní osvětlení postranních částí vozovky. Prodloužený dosvit potkávacích světel zase zajišťuje optimální osvětlení silnice při jízdě na dálnici.

Adaptivní LED světlomety nyní také disponují funkcí automatického selektivního tlumení (takzvané matrixové světlomety). Tato inovativní technologie pro dálková světla zvyšuje jejich dosvit a současně zabraňuje oslnění ostatních účastníků silničního provozu. Tyto světlomety jsou rozdělené do čtyř horizontálně uspořádaných segmentů, které jsou při rychlosti nad 70 km/h nezávisle na sobě aktivovány a deaktivovány – tím mění tvar světelného kuželu. Segmenty dálkových světel jsou ovládány v závislosti na situaci na silnici. Jakmile MINI kamera vpředu zaregistruje přijíždějící vozidlo, nebo vozidlo jedoucí vpředu, prostor okolo tohoto vozu je osvětlen pouze potkávacím světlem. Ztlumení světelného kuželu v konkrétním místě je provedeno vypnutím příslušného světelného segmentu matrixových světlometů. Zbývající prostor je i nadále osvětlen dálkovým světlem.

Také zadní světla se ve spojení s LED předními světlomety a adaptivními LED světlomety vyznačují novým designem. Jako zcela zřejmý odkaz na britský původ značky jsou zadní svítilny nového 3dveřového MINI, nového 5dveřového MINI a nového MINI Cabrio nyní vyvedeny v grafice britské vlajky. Nápadný motiv vlajky se objevuje ve struktuře funkcí zadních světel. Směrová světla mají horizontální uspořádání a brzdová vertikální, přičemž koncová dále reprezentují diagonální linky britské vlajky. Z důvodu zajištění obzvláště harmonického světelného efektu tvoří všechny světelné zdroje tvořící grafiku vlajky LED zdroje.

Detailně přepracované motory nabízené pro nové 3dveřové MINI, nové 5dveřové MINI a nové MINI Cabrio zvyšují především potěšení z jízdy. Důsledkem je také až o 5 % nižší spotřeba paliva a hodnoty produkce CO2, stejně jako optimalizace emisí, motory tak dokáží plnit přísné emisní normy budoucnosti. Další úpravy byly aplikovány napříč všemi oblastmi, mezi něž patří blok motoru, technologie MINI TwinPower Turbo, elektronika motoru, mazání, vedení nasávaného vzduchu, chladicí a výfukový systém. Dokonce se podařilo snížit hmotnost hnacích jednotek. Kryty motoru jsou nyní vyrobeny z uhlíkovými vlákny vyztužených plastů (CFRP), takže i ty jsou nyní lehčí. Materiál použitý k jejich výrobě je recyklát uhlíkových vláken, který vzniká při výrobě automobilů BMW i.

Zážehové 3válce modelů MINI One First a MINI One nyní generují svůj výkon z objemu 1,5 litru. Tím se zvyšuje jejich točivý moment o 10 Nm na 160, respektive 190 Nm. Kromě toho jsou všechny zážehové motory vybaveny přímým vstřikováním paliva s maximálním tlakem zvýšeným z 200 na 350 bar a lopatkami turbodmychadla z tepelně odolného materiálu. Přímé vstřikování paliva common-rail u vznětových motorů zajišťuje, že palivo je do spalovacích prostorů vstřikováno s ještě větší přesností. Za tímto účelem byl maximální vstřikovací tlak 3válcových motorů MINI One D a MINI Cooper D zvýšen na 2200 bar a u 4válcové jednotky MINI Cooper SD na 2500 bar. Nejvýkonnější ze tří vznětových motorů je navíc vybaven dvoustupňovým přeplňováním.

7stupňová dvouspojková převodovka Steptronic, 8stupňová převodovka Steptronic

Alternativou ke standardní šestistupňové manuální převodovce je 7stupňová dvouspojková převodovka Steptronic, která je volitelně v nabídce pro modely MINI One, MINI Cooper, MINI Cooper S a MINI Cooper D. Nový typ převodovky charakterizují velmi rychlé změny převodových stupňů, umožňující mimořádně sportovní zrychlení bez přerušení toku točivého momentu ke kolům. Převodovka je ovládána nově navrženým elektronickým voličem. Pro MINI Cooper S je k dispozici také 7stupňová dvouspojková sportovní převodovka Steptronic. Její součástí jsou rovněž řadicí páčky na volantu pro obzvláště spontánní manuální řazení rychlostních stupňů.

MINI Cooper SD je nyní standardně dodáváno s 8stupňovu převodovkou Steptronic. Tato 8stupňová samočinná převodovka je v segmentu malých vozů unikátní a umožňuje přenášet sílu nejvýkonnějšího vznětového motoru na přední kola mimořádně sportovním a harmonickým způsobem. 8stupňová převodovka Steptronic je také ovládána prostřednictvím elektronického voliče rychlostních stupňů, zatímco 8stupňová sportovní převodovka Steptronic s řadicími páčkami na volantu je k dispozici jako volitelná výbava. Všechny nové převodovky Steptronic, které jsou pro nové 3dveřové MINI, nové 5dveřové MINI a nové MINI Cabrio k dispozici, dovolují v jízdním režimu MID a GREEN využívat funkci jízdy setrvačností a jsou vybaveny nejnovější generací funkce auto start/stop. Druhá uvedená funkce umí také zohlednit údaje z navigace či MINI kamery vpředu. Je-li vozidlo odpovídajícím způsobem vybaveno, je možné rozpoznat situace, ve kterých je lepší motor nevypínat: například při krátké zastávce před odbočením nebo na kruhovém objezdu, případně když se automobily vpředu opět rozjedou.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz