Michelin CrossClimate – První letní pneumatiky na zimu
Zlomový bod v historii … V květnu 2015 uvede Michelin na evropské trhy světovou novinku. Pneumatiku MICHELIN CrossClimate, první letní pneumatiku s certifikací na zimu. Nový MICHELIN CrossClimate je kombinací technologií letních a zimních pneumatik. Technologií, o kterých jsme se až dosud domnívali, že jsou neslučitelné.
MICHELIN CrossClimate je skutečně pokroková pneumatika, protože je schopna se přizpůsobit různým klimatickým situacím. Je to jediná pneumatika, které v sobě spojuje výhody letních i zimních pneumatik.
- Její brzdná dráha na suchém povrhu je krátká.
- Získala nejlepší známku “A”, definovanou evropským označením pro brzdění za mokra.
- Byla schválena pro používání v zimě, což je možné identifikovat podle loga 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake – symbol hory se třemi vrcholy se symbolem sněhové vločky na bočnicích pneumatiky), který označuje to, že je možné ji používat v zimě, včetně zemí, kde je ze zákona povinné mít na vozidlech zimní pneumatiky.
Nový MICHELIN CrossClimate k těmto vlastnostem ještě přidává ty, které mají charakteristický podpis všech pneumatik Michelin: vysoký počet najetých kilometrů, energetická účinnost a pohodlí. Pneumatika bude k dispozici nad rámec již existujícího katalogu řad zimních a letních pneumatik. Tato skutečnost bude důležitá zejména na jistých trzích a za jistých podmínek.
Inovace umožňují Michelinu dosáhnout skvělou rovnováhu mezi pokrokovými technologiemi a užíváním. Každý rok Michelin investuje více než 640 milionů EUR do svého výzkumu a vývoje, provede 75 000 testů mezi svými uživatelů po celém světě a dotazuje se více než 11 000 kupujících pneumatik.
Při svém uvedení na trh v květnu 2015 bude pneumatika MICHELIN CrossClimate k dispozici ve 23 různých rozměrech od 15 do 17ti palců, což pokryje 70% evropského trhu. Uvedení dalších rozměrů je plánováno na rok 2016.
Zajímavá čísla:
- 65% evropských motoristů používá letní pneumatiky celý rok, čímž ohrožuje svou bezpečnost, když je chladné počasí, sníh a led. Toto číslo je tvořeno 20% podílem v Něměcku, kde nařízení vyžadují, aby kola v zimě byla osazena zimními pneumatikami a 76% podílem ve Francii, kde není žádné takovéto nařízení (Zdroj GFK – Studie chování evropských spotřebitelů – 2014).
- 4 z 10 evropských motoristů považují sezónní výměnu pneumatik za omezení a nechají ji až na poslední chvíli (Zdroj Ipsos – Kupní chování v zimě 2014/2015). Proto ti, kteří nemohou nebo nechtějí přijmout náklady a nepohodlí s tím spojené, odmítají osadit na své automobily v zimě zimní pneumatiky.
- 3% řidičů v Něměcku a 7% řidičů ve Francii používá své zimní pneumatiky celý rok, čímž ohrožují brzdění za sucha, zejména když je teplo, a zvyšují svou spotřebu paliva.
Informace o vývoji pneumatiky CrossClimate v 6 číslech
- 7
Počet zemí, ve kterých byla pneumatika testována: Německo, Kanada, Finsko, Francie, Polsko, Španělsko a Švédsko.
- 36
Počet měsíců, které byly potřeba na vývoj pneumatiky, od prvního náčrtu do představení pneumatiky tisku 2. března 2015. Vývoj tedy trval 3 roky, zatímco běžně jsou na vývoj potřeba 4 roky a 8 měsíců. Doba potřebná na vývoj nové pneumatiky MICHELIN CrossClimate byla tedy 1,5 krát rychlejší než u jiných pneumatik pro automobily.
- 70
Teplotní rozsah ve stupních Celsia, při kterém byly prováděny testy. Tyto testy byly prováděny při venkovních teplotách v rozmezí od -30 ° C do + 40 ° C.
- 150
Počet inženýrů a odborníků, kteří pracovali na navržení, testování, industrializaci a výrobě MICHELIN CrossClimate.
- Více než 1000
Počet laboratorních testů provedených na materiálech, běhounu a kostře.
- 5 000 000
Počet kilometrů najetých v průběhu dynamických a zátěžových testů a testů opotřebení. To představuje vzdálenost 125 krát kolem zeměkoule na úrovni rovníku.
.
« Chris Harris otestoval nový Cayman GT4 – video Nissan GT-R Gold Edition na 45. výročí »