Michael Schumacher oslaví 3.ledna 50 let. Připomeňme si sbírku jeho automobilů
Jedna z největších řidičských legend historie, o které jsme mimochodem nedávno v souvislosti se spekulacemi ohledně zlepšujícího se zdravotního stavu psali, oslaví už 50. narozeniny. Podívejme se proto, jakými auty Schumi v minulosti jezdil! Jen málokterá sbírka aut dosahuje takových kvalit a rozměrů…
Začněme sbírkou, který je Schumacherově srdci nejblíž. Můžete se na ni v Kolíně nad Rýnem zdarma podívat v návštěvních hodinách a čítá hned 12 závodních speciálů Formule 1 a čtyři speciály, se kterými Michael jezdil ještě před počátkem své nejslavnější závodní kariéry.
Patří sem Formule Ford 1988, Formule 3 Reynard 1989, slavný Mercedes-Benz C291 1991, a Formule Jordan 191 1991. Následuje už trojice monopostů F1 Benetton. Model B191B z roku 1992, Benetton B194 1994, a B195 z roku 1995.
A v roce 1996 se to definitivně zlomilo. Schumacher totiž poprvé v sezóně 1996 nastoupil za stáj Ferrari, u které vydržel až do svého prvního odchodu v roce 2006. Ve sbírce speciálů F1 od Ferrari se tak ukrývají monoposty jako F310 1996, F300 1998, F399 1999, nebo F1-2000. Následuje F2001, F2002, F2003-GA a posledním monopostem ze sbírky je F2004. Schumacherův návrat do kolbiště seriálu Formule 1 je pak ve sbírce symbolizován jeho monopostem z roku 2010 s názvem Mercedes MGP W01.
Jenomže pouze závodnímy vozy člověk není živ, a Schumacher miluje i běžnější, silniční a polozávodní auta. Proto se nyní podíváme na pětici nejzajímavějších kousků z jeho garáže.
Ferrari FXX v černé barvě
Vylepšené Enzo určené pouze k závodnímu použití při vybraných eventech a navíc pro úzkou skupinu majitelů. Ne však v případě Schumachera. Ten dvanáctiválcové FXX ze striktně limitované edice 30 kusů dostal k soukromému užívání od samotného Ferrari jako dárek a poděkování, přičemž šlo o 30., tedy poslední vyrobený kus. Mohli jsme jej v minulosti vídat na dnech otevřených dvěří nejrůznějších okruhů. Od belgického Spa-Francorchamps až po italskou Monzu. Automobil je poháněn 6,3litrovým motorem V12 s výkonem 800 koní a využívá systému KERS.
Žluté Bugatti EB 110 SS
V devadesátých letech, tedy době nástupu největší slávy se Schumacher rozhodl objednat kanárkově žluté Bugatti. Že šlo o nejrychlejšího majitele jednoho z nejrychlejších supersportů světa není pochyb. Vůz je poháněn přeplňovaným dvanáctiválcovým motorem do V s objemem 3,5 litru. Maximální výkon verze SuperSports činí 611 koní.
Mercedes 560 SL 6.0 AMG
Tento vůz by vlastně ani nemusel být po Michaelu Schumacherovi a už tak by byl velmi vzácným sám o sobě. Vznikl totiž jen ve třech kusech. Jedná se o speciální model z roku 1986. Je vybaven 6,0litrovým osmiválcem od AMG a jde vlastně o absolutní vrchol, který vám Mercedes koncem 80.let mohl nabídnout. Auto totiž nebylo sériově vyráběno, ale jde o jakousi obdobu továřního tuningu pro ty nejvíce vyvolené. Jeho motor nabídne výkon 335 koní.
Fiat Croma
Ano, čtete správně. Schumacher, když už chtěl být s rodinou, opravdu neměl rád zbytečnou publicitu, a tak usedal do velmi nenápadného a pravděpodobně také jednoho z nejošklivějších kombi střední třídy, jaké bylo na přelomu minulé dekády na trhu. Jeho Croma měla motor 1.9 JTD s výkonem 140 koní a na počest nejslavnějšího z majitelů vznikla i limitovaná série s názvem Fiat Croma Michael Schumacher Edition se stejným motorem.
Ferrari 612 Scaglietti
Dvoudveřové GT s dvanáctiválcovou atmosférou, perfektním odhlučněním a jedním z nejúžasnějších interiérů bylo Schumacherovým nejoblíbenějším vozem. Bylo prý dokonce tak dobré, že se stalo předmětem dohadů, i když už Schumacher jezdil za Mercedes. Stále s ním totiž objížděl podniky Formule 1 v případě, že se konaly po Evropě. Maximální výkon 5,7litrového motoru V12 činí 540 koní.
.« Test Opel Astra 1.0 Turbo. Přehlížené, ale skvělé auto Michael Schumacher slaví 50 let. Připomeňme si sbírku jeho automobilů »