right-front-45

MG3 přijíždí do Česka: Konkurent Fabie nabízí i hybrid, bohatou výbavu a nestojí majlant

13. 8. 2024 • Novinky

Společnost MG Motor slavnostně uvádí pokročilou technologii Hybrid+ včetně její premiéry v novém modelu MG3. Začíná se tak psát nová éra značky MG v segmentu malých hatchbacků, kam MG3 přiváží nejmodernější hybridní technologii spojující prémiové jízdní vlastnosti, hospodárný provoz a skvělý požitek z jízdy.

První pokročilý super-hybridní model značky MG

Zcela nové MG3 je nejmodernějším hybridním hatchbackem segmentu B, nastolujícím nová měřítka třídy v Evropě. Elektrifikovaná technologie se kromě provozní hospodárnosti chlubí i mimořádnými jízdními vlastnostmi, díky nimž je MG3 Hybrid+ dokonalým společníkem nejen při rychlých přesunech po městě, ale i na delších dálničních trasách. MG3 kromě toho vystupuje z řady jako nejrychleji akcelerující hybrid ve třídě malých vozů, schopný zprostředkovat mimořádný požitek za volantem.

„Uvedení zcela nového MG3 s technologií pohonu Hybrid+ je pro MG Motor zásadním krokem vpřed. Tento model dokládá naše zasazení o inovace, a navíc do třídy malých vozů přináší bezkonkurenční spojení jízdních schopností a provozní hospodárnosti. MG3 bylo navrženo tak, aby řidiče potěšilo a nadchlo svými pokročilými technologiemi“, uvedl Martin Králíček, generální ředitel MG Motor Czech.

Nejmodernější pohon Hybrid+

Technologie pohonu Hybrid+ od MG je prvním klasickým hybridním systémem pohonu v rámci modelů této značky. Zcela nový systém Hybrid+ zahrnuje pětici klíčových součástí – spalovací motor, převodovku, baterii, elektromotor a generátor energie.

Elektrifikovaná technologie i přes důraz na provozní hospodárnost nabízí vynikající jízdní dynamiku. MG s pohonem Hybrid+ je nejlépe akcelerujícím hybridem v segmentu malých vozů; ke zrychlení z 0 na 100 km/h mu stačí jen 8,0 s. Neméně pozoruhodné je pružné zrychlení z 80 na 120 km/h – pouhých 5,0 sekundy. MG3 Hybrid+ se systémovým výkonem 143 kW dosahuje spotřeby jen 4,4 l/100 km při emisích CO2 na úrovni jen 100 g/km. K tomu napomáhá baterie o kapacitě 1,83 kWh, podporující dlouhý čistě elektrický dojezd a zároveň snižující spotřebu paliva.

Zcela nové MG3 k pohonu využívá benzínový motor 1,5 litru o výkonu 75 kW ve spojení se 100 kW elektromotorem, jakož i samostatný generátor energie na podporu různých provozních režimů pohonu. Díky tomu dosahuje jízdních výhonů na vrcholu třídy malých hatchbacků s hybridním pohonem, ale současně podporuje mimořádnou provozní flexibilitu za všech podmínek.

MG3 disponuje následujícími jízdními režimy, které automaticky volí systém pohonu Hybrid+

EV – čistě elektrický pohon, pokud to stav nabití baterie umožňuje

Series – výkon spalovacího motoru se předává generátoru energie, který napájí elektromotor sloužící k pohonu vozidla

Series and Charge – sériový hybridní režim plus dobíjení baterie za nižšího zatížení

Drive and Charge – spalovací motor pohání kola vozu, ale současně dobíjí baterii prostřednictvím generátoru energie

Parallel – kola jsou poháněna spalovacím motorem i elektromotorem.

Benzínový čtyřválec 1,5 s mimořádně vysokou termodynamickou účinností (41 %) pracuje s Atkinsonovým cyklem a dosahuje maxima výkonu 75 kW (102 koní). Pohon Hybrid+ dále díky elektromotoru o výkonu 100 kW (136 koní) zprostředkuje dostatečnou výkonovou kapacitu v celém spektru otáček.

Díky zástavbě výkonnějšího elektromotoru je možné velký podíl zvýšených nároků – například při zrychlování – obsloužit za pomoci elektřiny, kdy benzínový motor zajišťuje pouze hladkou podporu.

Spalovací motor je spojen s třístupňovou automatickou převodovkou, která zprostředkuje hospodárný provoz a cestovní pohodlí. MG3 se chlubí především agilním zrychlováním v kombinaci s hladkým a kultivovaným řazením.

Odezvu MG3 si řidič navíc může uzpůsobit pomocí trojice jízdních režimů – Eco, Standard a Sport. Režim Eco je nastaven pro optimální spotřebu paliva a nabízí jemnější reakce; režim Standard, spojující hospodárnost a jízdní schopnosti, pokrývá většinu obvyklých potřeb při cestování. V režimu Sport jsou reakce agilnější, kdy vozidlo optimálně využívá systémový výkon a svými dynamickými schopnostmi se řadí na vrchol malých hatchbacků s hybridním pohonem.

Nový design a skvělá výbava

MG3 je zbrusu novým modelem návrhářského Design studia ve Velké Británii. Díky větším rozměrům nabízí výrazně více místa v kabině; s prostorným zavazadelníkem o objemu 293 litrů se řadí na vrchol hybridních modelů dané třídy.

Zcela nové MG3 přichází s řadou volitelných stylistických prvků včetně kol z lehké slitiny, LED světlometů a nové palety barev.

Jedním z výrazných prvků je kokpit zahrnující dvojici obrazovek. V kapličce přístrojů je 7″ digitální displej, zatímco funkce multimédií zprostředkuje 10,25″ středový displej infotainmentu. Ve standardní výbavě najdeme satelitní navigaci a podporu připojení chytrých telefonů přes Apple CarPlay/Android Auto včetně vestavěné aplikace ISMART lite se špičkovými funkcemi konektivity, vídanými spíše u modelů vyšších tříd.

Na palubě MG3 je samozřejmostí klimatizace, audiosystém se čtveřicí reproduktorů a připojením přes Bluetooth a čtyři USB porty; k bezpečnosti přispívají zadní parkovací senzory a kamera. V nejvyšších výbavových liniích dále najdeme čalounění s prvky ze syntetické kůže, bezklíčový přístup, vyhřívání předních sedadel i volantu nebo 360° kameru.

Prioritou MG3 je i bezpečnost, která se zde opírá o nejnovější pokročilé systémy na podporu řízení (ADAS) a technologii MG Pilot. Její součástí je automatické nouzové brzdění a inteligentní ovládání dálkových světel.

Speciální nabídka na model MG3 Hybrid+ zahrnuje financování od 3 999 Kč měsíčně.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz