Mercedes E oficiálně
Mercedes-Benz nic neuspěchal a i po dvou únicích oficiálních materiálů počkal s představením nového éčka až na autosalon do Detroitu. Konečně si tak můžeme nový Mercedes-Benz třídy E prohlédnout na kvalitních fotografiích a máme také potvrzené veškeré motorizace, včetně nejostřejší AMG.
Oproti minulému Mercedesu třídy E se toho změnilo opravdu hodně. Mercedes při vývoji použil nové postupy, které byly prvně v širší míře uplatněny během vývoje nového Mercedesu třídy C. Automobily tak jezdily především na simulátorech a v počítačích, což vývojářům značně ulehčilo práci a vedlo ke kýženým výsledkům. Příkladem za všechny budiž koeficient odporu vzduchu na velmi dobré hodnotě Cx 0,25, pevnost karoserie vyšší o 30 % a její nižší hmotnost.
Co se mohlo zlepšit, to se také zlepšilo, takže pokud si pamatujete na nějaké neduhy minulé generace, jistě bylo vše opraveno a přepracováno. Podívejme se tedy na motory, které budou již od začátku výroby k dispozici.
Dieselový čtyřválec v E 200 CDI a E 220 CDI je stejný, má jen rozdílný výkon 136, respektive 170 koní. Následuje dvakrát přeplňovaná varianta tohoto agregátu o výkonu slušných 204 koní a točivém momentu 500 Nm. Šestiválce zastupuje jednotka E 350 CDI s výkonem 231 koní a ekologičtější varianta E 350 CDI BlueTEC, která má sice nižší výkon, ale také mnohem nižší emise nejen CO2, ale zejména pevných částic a dalšího sajrajtu, kterého diesely vypouští nepopsatelně více než soudobé benzínové motory. Všechny diesely splňují emisní normu EURO 5, ale jen model BlueTEC se vejde do přísných amerických limitů CAFE.
Benzínové motory začínají na osvědčených čtyřválcích 1,8 l s kompresorem. E 200 CGI má výkon 184 koní, výkonnější verze stejného motoru v E 250 CGI má koní 204. Šestiválce jsou zastoupeny povedenou jednotkou E 350 CGI, která dává velmi solidních 292 koňských sil, později pravděpodobně přibude slabší šestiválec v E 300 s výkonem okolo 230 koní. Vrcholný osmiválec v E 500 má výkon 388 koní. Průměrná spotřeba a emise benzínových motorizací klesly oproti minulé generace o 20 %.
Samostatnou kapitolou bude verze E 63 AMG, kterou mercedes konečně oficiálně přiznal. Má mít stejný atmosférický osmiválec, který známe ze současných modelů. Jeho výkon by se však měl zvýšit až na 525 koní, avšak spotřeba a emise by měly klesnout.
Mercedes-Benz třídy E také přináší mnoho nových technologií, které pomáhají zvyšovat bezpečnost a uživatelský komfort. Inovované aktivní světlomety, aktivní radarový tempomat a 11 airbagů jsou jen málem z toho, co nové éčko přináší.
V prodeji by se měl nový Merceedes-Benz třídy E objevit v březnu, čímž značně předbíhá poslední plány. Původně se měl začít prodávat až v září, ale Mercedes si chtěl vytvořit větší náskok před konkurenčním BMW řady 5, které se také dokončuje. V průběhu roku dorazí další karosářské varianty jako kombi a již ohlášené kupé CLK, které nyní ponese jméno E Coupé.